• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Pri zapnuti klimy bezi klimakompresor nepretrzite?
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
csala
Thursday 21 August 2008 - 15:03:15 Citovat
Host
Zdravim oplakov.
Vsade dookola pocuvam, jak klima odobera z vykonu auta, stupa spotreba, atd.
Tak ma to celkom zaujima, jak to vlastne funguje.
Je mi jasne, ze pri vykonnom aute zapnutie klimy nehra takmer ziadnu rolu. Ale bezi klimakompresor pri zapnuti klimy nepretrzite, alebo sa zapina v nejakych potrebných intervaloch ako v nejakej chladnicke pre domace pouzitie?
A ak je to tak, ako v chladnicke, potom by nezaskodila nejaka kontrolka beziaceho klimakompresoru.
Napriklad pri predbiehani by som na chvilu klimu vypol.
Jake su na to Vase nazory?
Diky.
Vraňoch
Thursday 21 August 2008 - 15:40:37 Citovat
Host
Klimakompresor se zapina vetsinou pres viskospojku - remenice se toci porad a obcas se zapne i kompresor.

Ze to bere vykon (a kroutici moment) je jasne, take je jasne, ze to zere palivo (nekde se ta energie vzit musi). U silnejsiho auta je ten ubytek samozrejme mene znat (malinko vic se prida plyn) nez u slabsiho, ale je tam. Samozrejme, kdyz i se silnym autem pojedes na mezi jeho vykonu (prudka akcelerace, prudky kopec, prives s autem, atd...), tak vypnuti klimy pomuze. Jinak bych to urcite neresil. Spotreba vzroste celkem podobne u slabeho nebo silneho auta.

Kamarad ma Daewoo Matiz (1.0 l) s klimatizaci a tam se to da zapnout jen z kopce (samozrejme ne na dalnici) !!(a)
csala
Thursday 21 August 2008 - 16:00:45 Citovat
Host
No a prave to ma zaujima, ci ten odber vykonu motora klimakompresorom je nepretrzity, alebo nejaky cyklicky - minutu bezi, pol minuty stoji.
Pretoze na vykone auta nejake cyklicke cukanie nepozorujem.
2.2DTI
Vraňoch
Thursday 21 August 2008 - 16:10:38 Citovat
Host
nepretrzity neni, ale u tohoto motoru zadne znatelne cukani rozhodne neocekavej - tak mozna u 1.4 benzin. Rozhodne se to schova mezi nerovnosti silnice, kopce, atd. Jestli netouzis po extra skudleni, tak to neres.
Martas
Thursday 21 August 2008 - 16:54:16 Citovat
Host
Kompresor bud nebezi (klima je vypnuta) nebo bezi (klima je zapnuta) nic mezi tim neexistuje, klimatizace jako takova nema zadnou regulaci vykonu a da se rict, ze stale bezi na plny vykon resp. ma vnitrni regulaci tlaku ale na vykon jako takovy ve smyslu jeho regulace to vliv nema.

Takze klima bere od zapnuti az do vypnuti vicemene furt stejnou energii/vykon motoru.
JardaB
Thursday 21 August 2008 - 17:13:59 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ale ma regulaci, kompresor aspon v Omeze ma regulacni mechanismus, ktery upravuje vykon v rozsahu cca 30-100%, podle tlaku na sani. Teplota vyparniku je zas regulovana expanznim ventilem. Pokud je vse OK, tak kdyz malo chladi, treba jen odmlzuje, na vykonu motoru to neni poznat, v Chorvatsu pri 35stC, 50ti lahvacich v kufru a rakvi na strese jsem klimu na dalnici do vetsich kopcu vypinal
Jine automobilky, zejmena frantici to maji resene tak, ze kompresor cyklicky spina, coz je dost blbe reseni - citelne to skube.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas
Thursday 21 August 2008 - 17:20:25 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Ale ma regulaci, kompresor aspon v Omeze ma regulacni mechanismus, ktery upravuje vykon v rozsahu cca 30-100%, podle tlaku na sani.


Na tohle tvoje tvrzeni uz ti tu opakovane bylo napsano (ne mnou) ze se jedna o vnitrni regulaci aby klima dokazala pracovat v nejakem rozsahu vnejsich teplot a nejakem rozmezi tlaku chladiva, ale regulovat jeji vykon vicemene nejde a uz vubec ne v rozmezi 30 - 100 !

Proc by potom i tvoje omega mela smesovaci klapky na "teply" vzduch zvenku ? No mozna pro parada ....
Vraňoch
Thursday 21 August 2008 - 17:29:49 Citovat
Host
tak se omlouvam za blbe tvrzeni z neznalosti ... Ten kompresor musi jit nejak odpojit od pohonu (remenice se prece toci porad, i kdyz je klima vypnuta) a predpokladal jsem teda, ze je to vyuzito i k regulaci (spinanim kompresoru) podle odebiraneho vykonu (teploty vyparniku). Jestli ne (tj. jestli ten kompresor jede porad na plny kule), co se teda deje na tom vyparniku? nejak se prece ta energie musi projevit, ne? A ze by se ten vyparnik vychladil na -150, to nepredpokladam.
graf
Thursday 21 August 2008 - 17:34:21 Citovat
Host
kompresor se odpojuje přes přítlačák
Martas
Thursday 21 August 2008 - 17:35:20 Citovat
Host
Ano jasne, na vyparniku by mela byt vicemene porad stejna teplota (v zavislosti na tom jaka je venkovni teplota resp. co ta klima jeste dokaze uchladit), na to slouzi ta vnitrni regulace ale ne ze podle toho jakou si vevnitr navolim teplotu bude jednou na vyparniku 14 a podruhy 6 stupnu ....

Remenice se toci porad a po zapnuti klimy elektricka spojka pripne i kompresor ktery ma bezet porad (pokud nedojde k vypnuti treba z duvodu zamrznuti nebo nedostatku chladiva) dokud se zase nevypne.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1989 sec,0.1553 z toho dotazů.