• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Pri zapnuti klimy bezi klimakompresor nepretrzite?
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Vraňoch
Thursday 21 August 2008 - 22:33:34 Citovat
Host
... kompresor skutecne "bezi" resp. toci se porad, ale jeho pracovni vykon a tudiz i odber energie z motoru se skutecne meni (asi tak, jako alternator taky bezi porad a jeho odber = brzdeni motoru je umerne tomu, kolik spotrebicu v aute zapnes - topeni sedacek, topeni skla, ventilator, svetla, atd.) a to plynule, takze to neni moc poznat. Jel jsi nekdy na kole s dynamem? je to pekna pakarna ... aje to pakarna tim vetsi, cim silnejsi zarovky sis tam nastrkas, naopak, kdyz zarovky vyndas, tak je to celkem pohoda.
JardaB
Thursday 21 August 2008 - 22:36:45 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ale prave ze to umi, kdyz je kosa a treba se jen odmlzuje, proudi na vyparnik studeny vzduch, staci k udrzeni teploty malo chladiva a kompresor bezi na maly vykon, motor moc nezatezuje. Kdyz je venku 35 a uvnitr nastaveno 18, je vyparnik silne ohrivan velkym prutokem tepleho vzduchu, prutok chladiva je velky a kompresor maka jak barevnej, aby to precerpal. Takze odebere mnohem vic vykonu, i u 3.0V6 je to pak docela znat.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Friday 22 August 2008 - 08:14:25 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pánové, pánové, tak jak odpovídal Marťas, tak zcela v intencích původního dotazu od zakladatele tohoto vlákna a já se k němu připojuji: v okamžiku zapnutí klimatizace (nesvítí tlačítko "ECO") běží kompresor nepřetržitě. - na tohle změl dotaz! a rozhodně roznespíná jako chladnička.
Takže další část dotazu už nemá význam zodpovídat.

Chvilkama mi to pak přišlo, jakoby se mu tady pak nasazovala psí hlava.
To, že pak kompresor "umí" regulovat mechanickým přenastavením odběr energie z motoru, už pak mělo být jako doplňující a nikoliv jakoby v roli odpůrné.

Jinak k funkci toho tzv. "odmlžování" jsem poněkud skeptický. Tuhle potřebu máme hlavně začátkem zimy, z důvodu namrzání vnitřku oken, ale v případě instalované digiklimatizace tato funkce nefunguje.
A proč? Protože v mínusových teplotách nedojde k sepnutí elmag.spojky, protože venkovní teplota je dostatečně nízká na to, aby interiér vychladila bez potřeby najetí kompresoru klimatizace.
Uvádím to hlavně proto, abychom tady začátkem zimy zase nerozvíjeli diskuzi o tom, že někomu s digiklimatizací nefunguje to "odmlžování".
Tahle funkce jde spustit jen v autech s manuálním ovládáním.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Friday 22 August 2008 - 08:37:50 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper napsal ...
Uvádím to hlavně proto, abychom tady začátkem zimy zase nerozvíjeli diskuzi o tom, že někomu s digiklimatizací nefunguje to "odmlžování". Tahle funkce jde spustit jen v autech s manuálním ovládáním.

Ale to je mi novinka...mi chceš říct, že ná mé digiklimě není odmlžování oken? A to tlačítko s těma vlnkama na okno je na copak, po jehož zmáčknutí se mohou větráky po*rat a málem vytlačej čelní sklo pá?suprised.png



Lexus RX 350
Honda Crosstourer
JardaB
Friday 22 August 2008 - 10:08:31 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ano odmlzuje, a dobre _; Funkce kompresoru konci pri cca +4stC okolni teploty, co by taky pod ni delal, ze, z vyparniku by byla za chvili kostka ledu a na okne jinovatka, pokud by jeste nebyla ohrata voda v topeni IMHO pri techto teplotach se uz okna nemlzi, staci na ne pustit teply vzduch.
A popis principu jsem uvadel jako objasneni mechanismu, proc muze bezet kompresor nepretrzite, protoze jsem zrovna nemel co delat !!(a)

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Friday 22 August 2008 - 10:16:37 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Kurňa Mates, neštvi mě. Zase mícháš hrušky s jablky. __;
Pokud se bavíme o odmlžování, tak pak ve vztahu k zapnuté klimatizaci. Tohle vlákno JE SNAD o běžícím klimakompresoru - nebo snad nééé? O ovládání a funkci jednotlivých tlačítek na digitálním ovládání výhřevu/chlazení/větrání interiéru vozidla se nebavíme.
I mně se, na Tebou uvedeném ovladači - třetí zleva až nahoře, rozjede ventilátor naplno a naskočí tam velké "A", ale tahle funkce nespouští kompresor klimatizace, kdy spousta řidičů zapíná kompresor proto, při ranním startu, aby vlhký vzduch do interiéru přes výparník vysušila a vlhkost se tak nesrážela na čelním skle a následně nedocházelo k většímu namrzání zevnitř, protože to sklo je studené jaksviňa.
O téhle funkci se já bavím, tedy té ve vztahu k zapnutému kompresoru.
Kapišto jak Ty, tak JardaB, jehož problémem je říkat stejné věci věci jinak a stavět se tak do opozice a nebo začít rozvíjet něco jiného než je půpvodní dotaz!

To je právě také ta odlišnost mezi ovládáním klimakonpresoru přes digi a nebo přes manuál - kolečka.


[ Upraveno Friday 22 August 2008 - 10:20:19 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Friday 22 August 2008 - 10:27:41 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper, co to tu meleš? Jaký zamlžený okna v zimě? Začni psát srozumitelně a krátce, nebo ti to utnujazyk.gif Možná je to mnou, za to se omlouvám, ale já fakt nevím, o čem Yper tak sáhodlouze píše.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Yper
Friday 22 August 2008 - 10:40:39 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Píšu o tom, že když ráno přijdeš a je třeba jen okolo 0°C, tak okno je studenější a když se rozjedeš, tak jeho teplota poklesne prouděním vzduchu na mínusovou hodnotu a tzv. vysoká relativní vlhkost vzduchu (při těchto teplotách běžně 60%) nasávaného vzduchu do interiéru způsobí, že pokno začne namrzat zevnitř!
Spousta řididičů pak nebo ještě před rozjetím, zapíná klimakompresor, aby vzduch jdoucí přes výparník se vymrazením vysušil a vlhkost tak nekondenzovala a nezamrzala na předním okně.
Hergot o tom píšu a to vše ve vztahu k běžícímu kompresoru a nikoliv k nějakému tlačítku, které jste Ty a JardaB pojmenovali na odmlžování - pro mě je to prostě jen ofuk předního skla, které teplým vzduchem a nebo i studeným při zvýšené rychlosti proudění přední sklo ohřívá či vysušuje.
Znovu říkám, tohle téma je o běžícím klimakompresoru.
Čus Vám oběma! :

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomin
Friday 22 August 2008 - 10:41:16 Citovat
Host
To Martas: puvodni otazka znela:
"Vsade dookola pocuvam, jak klima ODBERA Z VYKONU AUTA, STUPA SPOTREBA, atd.
Tak ma to celkom zaujima, jak to vlastne funguje."

Myslim si ze to co popisuje JardaB je prave odpoved na tuto otazku. Jinak ti proste nerozumim a jsem zase mimo misu (coz se u klim u me casto stava).
Nejake rizeni teploty v kabine je "pro male deti".
Martas
Friday 22 August 2008 - 10:46:01 Citovat
Host
Tomin napsal ...

To Martas: puvodni otazka znela:
"Vsade dookola pocuvam, jak klima ODBERA Z VYKONU AUTA, STUPA SPOTREBA, atd.
Tak ma to celkom zaujima, jak to vlastne funguje."

Myslim si ze to co popisuje JardaB je prave odpoved na tuto otazku. Jinak ti proste nerozumim a jsem zase mimo misu (coz se u klim u me casto stava).
Nejake rizeni teploty v kabine je "pro male deti".


Koukni jak je nadpis vlakna ... A konec prispevku "A ak je to tak, ako v chladnicke, potom by nezaskodila nejaka kontrolka beziaceho klimakompresoru.
Napriklad pri predbiehani by som na chvilu klimu vypol.
Jake su na to Vase nazory?"

Ale uznavam, ze muj puvodni prispevek mel vypadat takto :

Kompresor bud nebezi (klima je vypnuta) nebo bezi (klima je zapnuta) nic mezi tim neexistuje, klimatizace jako takova nema zadnou regulaci vykonu na vyparniku, regulace teploty probiha michanim studeneho a tpeleho vzduchu a da se rict, ze zatez motoru je rozdilna podle vnejsi teploty a pozadovane teplote uvnit kabiny.

[ Upraveno Friday 22 August 2008 - 10:51:23 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1678 sec,0.1055 z toho dotazů.