• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Pri zapnuti klimy bezi klimakompresor nepretrzite?
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Tomin
Thursday 21 August 2008 - 18:30:10 Citovat
Host
Rikal jsem si ze nejaka regulace tam musi byt - klima mi zere vykon hlavne hned po zapnuti, ale jakmile s ni dyl jedu, uz jsem nic moc nepozoroval. Rikal jsem si, ze se mi to jen zda a ze si zvyknu na dany vykon.
Je teda muj predpoklad spravny ze to zere hodne po zapnuti a postupne si to ubere ?
Martas
Thursday 21 August 2008 - 18:35:31 Citovat
Host
Koneckoncu jestli se Vam to nezda, podivejte se na schema elektronicky rizene klimatizace u Omegy.

Do kompresoru vede jeden jediny drat kterym se spina spojka kompresoru nic jineho. Ostatni jsou cidla a serva michani vzduchu atd ...

A pokud vezmu puvodni dotaz tak odpoved zni ANO kompresor klimatizace bezi celou dobu, co je klimatizace zapnuta.

[ Upraveno Thursday 21 August 2008 - 18:38:27 ]
JardaB
Thursday 21 August 2008 - 21:02:08 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ten vykon kompresoru skutecne promenny je, ted jsem nasel parametry, rozsah je dokonce vetsi - pracovni objem 10cc - 156cc, vykon max. 7.5kW
Princip regulace je takovy, ze expanzni ventil reguluje teplotu vyparniku na neco malo stupnu nad 0, cili pousti chladivo v mnozstvi podle teploty chladiva, co se v plynnem skupenstvi vraci z vyparniku. Jak si klapky potom honi vzduch je celkem jedno, povrch vyparniku ma tuhle teplotu pokud stiha. Kompresor pak meni pracovni objem tak, ze udrzuje v sani pretlak cca 2 bary, coz odpovida vyparne teplote chladiva kolem 0stC. Vytlacny tlak pak zalezi na teplote kondenzatoru, cili hlavne na okolni teplote. Prikon pak odpovida n8sobku pracovn9ho objemu a rozdilu tlaku, cili bude velmi promenny. U systemu, ktere nemaji plynulou regulaci vykonu, se kompresor musi periodicky vypinat, jinak by tlak v sani prilis klesl, tim by klesla vyparna teplota a cele by to asi zamrzlo. Zadna elektrika v tom neni, je to ciste pneumaticko-mechanicky system regulace uvnitr kompresoru, IMHO velmi duvtipny - prepousti se tlak za pistky a tim se naklani rotacni deska a meni zdvih pistku.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
KopA
Thursday 21 August 2008 - 21:07:20 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
csala napsal ...

No a prave to ma zaujima, ci ten odber vykonu motora klimakompresorom je nepretrzity, alebo nejaky cyklicky - minutu bezi, pol minuty stoji.
Pretoze na vykone auta nejake cyklicke cukanie nepozorujem.
2.2DTI


Taky si myslim ze je to jak pise Martas. Do kazdyho kompresoru co jsem videl vede jen jednoduchej konektor kterej umozni pouze funkci ci nefunkci kompresoru. Tlak hlida baroskop a kdyz by to bylo na max. tak jediny reseni je kompresor docasne vypnout. Jedine ze by to cely fungovalo pulzne to by sel regulovat vykon ale tak to asi nebude.

Co se tyce projevu vykonu jezdim tretim rokem se stejnym autem a s zadnym jinym (1.8l). Jiz po roce az dvou jsem se s autem szil natolik ze poznam rozdil ve vykonu s prazdnou a s plnou nadrzi (50l = 50kg). Muzu rict ze klima je na tom asi tak stejne tzn. kdyz mam zaplou klimu a prazdnou nadrz auto reaguje stejne jako kdyz mam klimu vyplou ale plnou nadrz.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
Martas
Thursday 21 August 2008 - 21:09:29 Citovat
Host
Jeden o voze a druhej o koze ... To co pises, tak z toho vyplyva ze na vyparniku je pokud mozno porad konstantni teplota, takze klimakompresor bezi furt a regulace teploty uvnitr probiha misenim tepleho vzduchu zvenku a studeneho z vyparniku a ne zmenou teploty vyparniku ....
JardaB
Thursday 21 August 2008 - 21:40:49 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Nehledejte za vsim draty, Opel ma tenhle typ kompresoru docela zmaknuty a vyjimecny, vetsina vyrobcu pouziva kompresory bez regulace a periodicky je vypina. Az novejsi vozy je maji rizene elektricky (nemaji ani spojku), coz se projevuje zejmena jejich astronomickou cenou a poruchovosti
Konstantni teplota vyparniku je celkem samozrejma vec u vsech principu a zajistuje ji expanzni ventil.







Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas
Thursday 21 August 2008 - 21:46:38 Citovat
Host
Nikdo se s tebou nehada, ze to tak neni ale tve odpovedi jsou zcela mimo tema, dotaz znel jestli klimakompresor ma bezet porad jakmile je klima zapnuta pripadne jak probiha regulace vnitrni teploty v aute, nikdo ti nebere ze ve vnitrnim systemu klimatizace nejaka reguace samocine neprobiha, ale s regulaci teploty v kabine to vicemene nesouvisi.
Vraňoch
Thursday 21 August 2008 - 22:03:13 Citovat
Host
Martas: S teplotou v kabine to souvisi tak, ze kdyz je vysoka, tak se vetsina vzduchu zene pres vyparnik, ktery se hodne ohriva. Aby se udrzel na konstantni teplote, tak se mu musi privadet hodne zimy (hodne chladiciho media) = kompresor musi za dany cas precerpat hodne chladiva = odebira hodne prace (a vykonu) z motoru.

kdyz ale je v kabine teplota nizka, tak se klapky nastavi tak, ze pres vyparnik jde minimum vzduchu nebo zadny, pak se vyparnik prakticky neohriva a je potreba snizit prisun chladiva do nej. A to bud vypnutim kompresoru (skokove) nebo jako v tomto pripade snizenim pracovniho zdvihu pistu kompresoru. V obou pripadech se za dany (delsi cas) snizi celkovy vykon kompresoru a tudiz i jeho prikon, tj. odber energie z motoru. Pri teto plynule regulaci pak skutecne asi bezny smrtelnik nepozna zmeny nastaveni kompresoru za jizdy, aniz uplne klimu vypnul a zapnul. Kdyby to jelo porad naplno, tak by se skutecne musel vyparnik vymrazit na hodne nizkou hodnotu a celej by se obalil ledem. (zkus si nechat furt bezet kompresor mrazaku nebo v malinky mistnosti nechat na plny pecky zapnuty topeni)

Docela chytrej mechanizmus - mimochodem, stejnej se pouziva u vrtulniku k rizeni celkoveho tahu hlavni vrtule i k rizeni asymetrie tahu a pohybu dopredu, dozadu a do stran.
JardaB
Thursday 21 August 2008 - 22:10:50 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ano, vse souvisi se vsim, chtel jsem vlastne vyjadrit, ze u Omegy, asi i Vectry a mozna dalsich Oplu bezi kompresor furt, pokud neni aktivni ECO a zere vykon velmi ruzne podle vnejsich podminek.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas
Thursday 21 August 2008 - 22:11:21 Citovat
Host
ANO samozrejme mate pravdu ale nic to nemeni na tom, ze kompresor bezi furt a neumi to, ze kdyz je venku "jenom" 22 stupnu tak pobezi na 1/4 vykonu kdezto kdyz je 28 a nebo dotycny bude chit v aute jenom +12 tak pobezi na 100%.

Bezi porad a pokud chladi moc tak se primicha teply vzduch zvenku a ne ze se zapina nebo vypina a hodila by se nejaka kontrolka.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1697 sec,0.1187 z toho dotazů.