• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Pri zapnuti klimy bezi klimakompresor nepretrzite?
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
mates
Friday 22 August 2008 - 11:08:04 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper napsal ...
Píšu o tom, že když ráno přijdeš a je třeba jen okolo 0°C, tak okno je studenější a když se rozjedeš, tak jeho teplota poklesne prouděním vzduchu na mínusovou hodnotu a tzv. vysoká relativní vlhkost vzduchu (při těchto teplotách běžně 60%) nasávaného vzduchu do interiéru způsobí, že pokno začne namrzat zevnitř! hle téma je o běžícím klimakompresoru.

Tohle se mi v životě nestalo.
A nechápu, proč tu píšeš tak sááááhodlouze o odmlžování oken, když je tohle vlákno o běžícím klimakompresorutruc.gif

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Tomin
Friday 22 August 2008 - 11:17:33 Citovat
Host
To Martas: tak ja tomu fakt nerozumim.
Ty tvrdis ze "klimatizace jako takova nema zadnou regulaci vykonu na vyparniku", ale JardaB (i jeho obrazek) tvrdi pravy opak. Regulace vykonu cerpadla je snad regulace vykonu klimatizace, nebo ne ? Mozna slucuju vyparnik a celou kimatizaci.

Jestli svoji vetu myslis tak, ze neni regulace na VYPARNIKU, pak (asi) dobra. Opakuji ze tomu fakt moc nerozumim a fakt se chci od Vas dvou neco priucit, ale informace od tebe jsou pro mne zatim nepochopitelne. Nic ve zlem, proste konstatovani faktu.

Dovolim si tedy udelat pokus o shrnuti pro normalni (nechladarske) citatele
a pokud jsem nekde vedle, prosim o korekci:

- vykon klimatizace JE promenny a ridi se automaticky jak popsal Jarda - tlak v systemu, teplota vyparniku

- jelikoz je vykon a tedy i prikon siroce promenny, da se predpokladat ze po stabilizaci pomeru v systemu uz klima odebira znatelne mensi vykon od motoru

- po stabilizaci pomeru uz je odebirany vykon zavisly hlavne na tom, kolik prace od klima chceme a tedy jak si nastavime teploty v kabine + rychlost ventilatoru
Yper
Friday 22 August 2008 - 11:18:44 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Mates: ...protože se odmlžování či odmražování oken v souvislosti s "běžícím klimakompresorem" dost často používá - velkou částí motoristické obce a pokud si pamatuješ, tak už zhruba před 5ti lety se o tomto odmražování a odmlžování (tímto způsobem) tady hovořilo a také resumé znělo, že tuto funkci nekze použít u těch aut, která jsou vybavena digitálním ovládáním. Že to lze jen v případě těch, co mají otáčecí kolečka - manuál!
Možná právě proto Šáde do Ochcávek stále ještě dnes montuje kolečka místo tlačítek ...?
Jo a hele, Matýsku, víš že mám paměť sloní!
A také jsem to uvedl proto, že v předchozích příspěvcích jste Vy sami hovořili o odmlžování, ale to Vaše odmlžování vůbec nebylo ve vztahu k běžícímu klimakompresoru.
A už na to prdím - tyhle žabomyší spory mi zbytečně zkracují život! :

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Friday 22 August 2008 - 11:19:29 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Hele...já se to pokusím shrnout aspoň tak, jak jsem to zatím pochopil:
- klimakompresor má funkci ON (spojka ho sepne a prostě běží) nebo OFF (spojka rozepne, motá se jen řemenice naprázdno)
- úbytek výkonu motoru (a spotřeba) při ON je proměnný, páč se tam mění dle náročnosti chlazení zdvih pístků a tím pádem asi i energetická náročnost klimakompresoru

Ufff...idea.png

[ Upraveno Friday 22 August 2008 - 11:21:00 ]

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
mates
Friday 22 August 2008 - 11:24:42 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper napsal ...
... se o tomto odmražování a odmlžování (tímto způsobem) tady hovořilo a také resumé znělo, že tuto funkci nekze použít u těch aut, která jsou vybavena digitálním ovládáním. Že to lze jen v případě těch, co mají otáčecí kolečka - manuál!

Yper, prosím o krátkou odpověď:
chceš mi tvrdit, že v zimě, kdy teplota klesne pod 4°C si s digiklimou neodmlžím okno, páč kompresor nesepne...ale s manuální ANO, protože sepne? Já si myslím, že ani při manuální nesepne, páč u VecA mi nespínal...speciall.gif
Prosím o krátkou, ale opravdu krátkou odpověď.
Děkuji.
jazyk.gif


Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Martas
Friday 22 August 2008 - 11:28:41 Citovat
Host
Ach jo ...

Klimatizace se snazi na vyparniku udrzet porad stejnou teplotu (u vydechu kolem 6ti stupnu), proto aby tuto teplotu udrzela tak ma tu vnitrni regulaci vykonu kterou popisuje Jarda a ktera je zavisla na venkovni teplote a prutoku vzduchu kolem vyparniku. Regulace teploty vzduchu proudiciho dovnitr kabiny se provadi primichavanim tepleho vzduchu zvenku, pripadne neprimichavanim podle potreby ne tim, ze na klimatizaci "reknu nastav na vyparniku treba 14 stupnu".
Yper
Friday 22 August 2008 - 11:47:51 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jak v Obecný škole.
Na digiovladači je symbol ofuku předního skla a ten samozřejmě teplým či studeným (zvýšené proudění - s nevalným účinkem) odmlžuje sklo - zabraňuje jeho rosení či namrzání zevnitř.

Při zapnuté klimatizací (klimakompresor se točí a točí a točí a točí a chladivo jde na výparník!) se vzduch na výparníku nejenže ochlazuje, ale také VYSUŠUJE, protože jakékoliv ochlazení něčím, co má teplotu pod "0°C", způsobí okamžité vykondenzování vzdušné vlhkosti na tom chladnějším tělese. A protože je tohle těleso podstatně chladnější, tak o to více je ochlazení a současně i vykondenzování vlhkosti větší! Tím pádem nejenže se vzduch ochladí, ale současně i vysuší a následně, i když jde na čelní sklo vzduch hodně studený, nedojde k jeho rosení či namrzání zevnitř.
Tohoto principu "odmlžení - odmražení" předního skla jde ale dosáhnout i při malých otáčkách ofuku předního skla a i když je téměř ledový.
Této funkce ale nejde dosáhnout u aut vybavených komfortním DIGIovládáním, protože při teplotách okolo 4°C (zdroj JardaB) se kompresor nespustí - to digiovládání to nespustí.
To jde jen u aut vybavených manuálem - kolečky!
Z Vaší strany (Mates - JardaB) dochází ke slučování dvou pojmů - odmlžování studeným, normálním či ohřátým vzduchem pomocí tlačítka, kterému říkáte "odmlžovací".
Druhý princip odmlžování ale i zabránění namrzání skla zevnitř, je pomocí spuštěného klimakompresoru, protože ochlazením nasávaného vzduch se dosáhne i jeho vysušení, které nejenže odmlží, ale i zabrání namrzání, protože relativní vlhkost vzduchu je hóódně malá - laicky - suchej vzduch!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomin
Friday 22 August 2008 - 12:05:58 Citovat
Host
To Yper: shodneme se ale na tom ze pri nejakych cca 2 stupnich se NEspusti kompresor ani na manualne ovladane klime ?
Mel jsem Scorpio a tam to takhle bylo. Myslim ze ochranny termostat na vyparniku je nastaven na tuto hranicni teplotu a pokud ma vzduch, tedy i vyparnik pred zapnutim, tuto teplotu, tak uz se cerpadlo nerozebehne.

(prosim odpoved kratce, jasne a strucne : )
mates
Friday 22 August 2008 - 12:10:44 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper napsal ...
Jak v Obecný škole. Na digiovladači je symbol ofuku předního skla a ten samozřejmě teplým či studeným (zvýšené proudění - s nevalným účinkem) odmlžuje sklo - zabraňuje jeho rosení či namrzání zevnitř. Při zapnuté klimatizací (klimakompresor se točí a točí a točí a točí a chladivo jde na výparník!) se vzduch na výparníku nejenže ochlazuje, ale také VYSUŠUJE, protože jakékoliv ochlazení něčím, co má teplotu pod "0°C", způsobí okamžité vykondenzování vzdušné vlhkosti na tom chladnějším tělese. A protože je tohle těleso podstatně chladnější, tak o to více je ochlazení a současně i vykondenzování vlhkosti větší! Tím pádem nejenže se vzduch ochladí, ale současně i vysuší a následně, i když jde na čelní sklo vzduch hodně studený, nedojde k jeho rosení či namrzání zevnitř. Tohoto principu "odmlžení - odmražení" předního skla jde ale dosáhnout i při malých otáčkách ofuku předního skla a i když je téměř ledový. Této funkce ale nejde dosáhnout u aut vybavených komfortním DIGIovládáním, protože při teplotách okolo 4°C (zdroj JardaB) se kompresor nespustí - to digiovládání to nespustí. To jde jen u aut vybavených manuálem - kolečky! Z Vaší strany (Mates - JardaB) dochází ke slučování dvou pojmů - odmlžování studeným, normálním či ohřátým vzduchem pomocí tlačítka, kterému říkáte "odmlžovací". Druhý princip odmlžování ale i zabránění namrzání skla zevnitř, je pomocí spuštěného klimakompresoru, protože ochlazením nasávaného vzduch se dosáhne i jeho vysušení, které nejenže odmlží, ale i zabrání namrzání, protože relativní vlhkost vzduchu je hóódně malá - laicky - suchej vzduch!

Tywe já si někdi připadám jak debil...já chtěl jen krátkou odpověďvstek.gif
Prosím autora tohoto vlákna, aby si z toho udělal výcuc...páč to smáznu.
Děkuji za pochopení.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Yper
Friday 22 August 2008 - 14:21:20 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Tomin: ..asi ano, já jen vím, bo mám digi, že u mne to nejde, ale vím, že se to tady před zmiňivanými lety probíralo a tuhle skutečnost, že to lze, sem napsali Ti, co mají manuál a také to tuším bylo potvrzeno nějakým automechanikem. _;

2 Mates: pokud Ti doma lze namixovat vlažnou vodu z kohoutku, tak oplachuj a oplachuj a oplachuj...
Dělá se to hlavně po ránu a nebo při potížích. !!(a) !!(a) : !!(a)


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1898 sec,0.1544 z toho dotazů.