• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
VeBe - ABS
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
pr»ka
Friday 04 March 2005 - 13:23:05
Host
Nemáą pravdu.Na kluzkém povrchu ti auto s ABS zabrzdí dříve, ale na suchém později(např.vlétě).S ABS při brľdění můľeą i zatáčen bez akorát se modlit a uľ končím s tímto tématem.ABS je vlastně vhodné a pouľíváą ho za nepřiznivých podmínek a končím _rendek
rutus
Friday 04 March 2005 - 13:42:17
Host
V kaľdým případě by myslím měla vąechna nová auta vyrobena od roku 2004 a mladąích mít ABS dle nějaké inter- dohody coľ je dobře.
Yper
Friday 04 March 2005 - 13:44:38
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Zabrzdím-li a kola se zastaví (jdou do smyku), tak systém to vyhodnotí při smáčknutém pedálu brzdy tak, ľe protitlakem do pedálu kola uvolní-v ten okamľik je vámi vyvíjený předchozí tlak na brzdový pedál vniveč-kolo se začne otáčet. Vibrace do pedálu jsou jemné a rychlé.
Ve skutečnosti ale kolo podle původního tlaku na pedál skoro vůbec nebrzdí-spíą naopak brzdí, ale méně. Pokud jen přibrľďujeme, tak to nevadí. My se bavíme o brľdění jako poslední naději před střetem s čímkoliv!
Kdyľ pedál v tento okamľik zaąlápnete do podlahy velkou silou, tak se vibrace (frekvence změní). Interval buąení do pedálu se prodlouľí, protoľe se prodlouľí doba zpomalování točení kola do smyku, neľ jej ABS uvolní a následně se prodlouľí i doba od zapnutí ABS do roztočení se kola do rychlosti kterou jedete a neľ opět kola zastaví váą tlak na brzdový pedál.
Pokud se na celou situaci díváte zvenčí, tak v onom prvním případě, který zastáváte vy, se kola téměř stále točí a není vůbec postřehnutelný onen efekt ABS, kdy kola jdou stylem: protočení-smyk-protočení-smyk ...atd. atd. Význam ABS spočívá právě v tomto efektu! Tj. ľe ÚČINNÉ brľdění probíhá JEN v okamľiku těsně před blokací kola způsobeného tlakem nohy na brzdový pedál a pak v okamľiku, kdy jej ABS uvolní, neľ jej začnete opět zpomalovat tlakem nohy.
To, ľe vám »uká něco do pedálu jen znamená, ľe ABS je funkční, ale brľdění musíte zvládnout Vy vąichni vlastní nohou a správným tlakem.
Jinak se Vám mně podařilo vytočit, protoľe 5 hodin jeľdění na autodromu v Mostě a zvládání smyku, kdy jsem pak druhý den cejtil bolest v lýtku mi něco dalo a to nezapomenu-neąkolili to ľádní blbci a vąichni jezdili Rallye.
Klidně dám hlavu na ąpalek, protoľe nemáte pravdu!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Friday 04 March 2005 - 13:53:43
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Pr»ka: ..jeątě ľe máą tedy ten stařecký styl jízdy, protoľe jinak bych ti doporučoval si ąetřit dopředu na novou masku, blatníky, haupnu, světla atp.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
pr»ka
Friday 04 March 2005 - 13:58:13
Host
Yper:nezlob se na mě ale podle mě jdeą na to moc vědecky.Kdyľ jedu z kopce jako kráva a je tam led jako prase a jenom trochu přibrzdím nebo na to dupnu jako blb tak mi třeba ani ABS nepomůľe a pojedu aľ dolů.Proboha kdyľ ti kope ABS do pedálů tak to znamená ľe funguje a ty jsi poruąil fyzikální zákony a» brzdíą jak brzdíą. Máą pravdu ,ľe nejučinějąí je neľ ti zapne, to je jasné, ale na ledě kdyľ ti tam něco vletí se to ąpatně odhaduje.Čím větąí kluzkost(led) tím menąí síla na pedál aby se zaplo.Já se nebavím o okruzích ,ale o normálním provozu
Lib
Friday 04 March 2005 - 14:03:53
Host
rutus napsal ...
Myslim si, ze pokud mame ABS, tak bychom logicky meli vzdy zabrzdit driv, nez auto bez ABS. To mne priklani spis k Yperovi.
Samozrejmosti jsou ale dobre pneumatiky!
Mne ABS pomohlo ve smyku, kdyz jsem potreboval zatocit, stalo se tak. Bez ABS bych jel rovne, primo do svodidel.

No ale treba vekce je docela nedotaciva a tam ti abs teda vubec, ale vubec nepomuze, tam by ti pomohlo mozna ESP, ktery by hodilo zadecek mirne do smyku ... protoze kdyz zatocis a jedes rovne, tak abs moc nepomuze, na to sem si musel u vekci hodne zvykat, astra sedan co sem mel pred tim byla zase dost pretaciva, coz mi asi pripadne lepsi pripad ...
Yper
Friday 04 March 2005 - 14:16:18
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 LIB: pokud letáą do zatáčky se zaplám ABS, tak také platí, ľe brzdíą aľ kammůľeą, pak tlak uvolníą, zatočíą (kola se chytnou do směru), auto se srovná a znovu zahamujeą! Pokud ABS zapne v tom nejnepříjemnějąím okamľiku, tedy přímo v zatáčce a projeví se nedotáčivost předku, kola se musí srovnat, pak brzdit co to jde (i kdyľ jedeą rovně!) pak uvolnit pedál, zatočit a srovnat. Bavíme se samozřejmě o rachlostech, kdy tohle nastane, jinak při nedotáčivosti stačí sundat nohu z plynu a jak se kola chytnou, tak od 1/3 oblouku opět mírně přidat, pokud nás situace nedomutí dál zatáčku projet bez plynu - to ale asi zná kaľdý.
A Rutus řekne, ľe mu ABS pomohlo, protoľe od toho je aby i v zatáčkách drľelo protočením kol stopu, tak mu pomohlo! a nenaváľej se mi do kolegy "kamnáře" - my mámě těľąí auta a lépe nám sedí!, neľ ty vaąe Hi-voltage!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lib
Friday 04 March 2005 - 14:22:10
Host
Yper: asi te to prekvapi, ale v zatackach nebrzdim vubec Proste jedes, zatocis ale jedes porad rovne ... tomu se normalne rika nedotacivost, funguje na to rucka, ale u me jen v nizkych rychlostech do 50km/h a volne silnici. Jinak bych te chtel videt, jak v rychlosti rekneme 60km/h na silnici 3 tridy zatocis, zjistis nedotacivost, tak zacnes brzdit srovnas kola a pak zatocis ... spocitej si ty ukony casove na kolik vyjdou a pak si vypocti kolik asi ujedes metru, vyjde ti nastoprdo skarpa Loni me to potkalo, vyritil se autobus, jeste ze tam byly snehovy mantinely, sice ode me lital snih jak od frezy, ale aspon sem se pekne odrazil. Proste to nezatocilo a basta fidli. Jednoznacne moje chyba, nemel jsem jet jak hovado
rutus
Friday 04 March 2005 - 14:25:21
Host
Libe, v kaľdým případě jsem rád ľe to ABS mám. Kdyľ to porovnám s autem co jsem měl předtím bez ABS, tak mám brzdou dráhu určitě kratąí! Minule jsem málem přejel ovčáka bylo sucho, pedál brzdy křečovitě na podlaze a zabrzdil jsem překvapivě rychle i kdyľ bouchlo ABS. Mít to auto předtím, tak mi chudák vlčoun prolítne vnitřkem přes sklo kolem palice. Jinak Yper, nedej se. Tentokrat mas mimoradne asi pravdu...
Lib
Friday 04 March 2005 - 14:26:43
Host
rutus napsal ...
Libe, v kaľdým případě jsem rád ľe to ABS mám. Kdyľ to porovnám s autem co jsem měl předtím bez ABS, tak mám brzdou dráhu určitě kratąí! Minule jsem málem přejel ovčáka bylo sucho, pedál brzdy křečovitě na podlaze a zabrzdil jsem překvapivě rychle i kdyľ bouchlo ABS. Mít to auto předtím, tak mi chudák vlčoun prolítne vnitřkem přes sklo kolem palice. Jinak Yper, nedej se. Tentokrat mas mimoradne asi pravdu...

Sak jo, ja dycky rikam, ze ABS je jedina rozumna elektronika v aute Btw minule sem taky malem prejel srnu ... tyvole a pak koukam, ja sem ji fakt prejel, ABS na to nemelo vubec vliv, neb sem ani nebrzdil
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1861 sec,0.1473 z toho dotazů.