• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Termostat
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
rtt
Thursday 03 February 2005 - 10:47:32
Host
Já jsem měnil termostat u Y20DTH asi před 3/4 rokem,dosedací plocha u vadného termostatu dosedala naąikmo,takľe skoro vůbec netěsnil,u nového termostatu to uľ sedělo dobře-je to dobré před konečnou montáľí zkontrolovat.
Tomash
Thursday 03 February 2005 - 10:52:05
Host
tak jsem zjistil, jakej jsem blbec - celou dobu (aľ na pár vyjímek) jsem psal termostat na x20dth (DTi), ve skutečnosti ale mám X20DTL (Di)......kdyľ jsem se podíval na stránky Opel náhradní díly, tam jsou oba termostaty stejně drahý - 1202,20+DPH, ale jejich čísla a názvy jsou jiný - x20dtl 1338087 Termostat s komorou, pro x20dth 1338009 Termostat, těsnění mají stejný. Takľe nějakej rozdíl v nich asi je, ale řek bych, ľe demontovat vnitřek půjde u obou, rozdíl bude asi jinde.
Nemoh bych se divit, kdybyste moje příspěvky uľ nebrali váľně, ale doporučuju přečíst jeątě následující:
Při demontáľi vloľky termostatu (X20DTL) jsem zjistil, ľe dosedací plocha v odlitku pro plíąek termostatu, který uzavíra velký okruh je ČÁSTEČNĚ VY®RANÁ. Tím pádem termostat jiľ za studena netěsní velký okruh a je moľný, ľe chybná funkce termostatu není termostatem samotným, ale právě vyľranou dosedací plochou v odlitku!!!!! Je to i logický - termostat má za úkol velký okruh otvírat, takľe kdyby fungoval ąpatně-neotvíral, tak by motor vařil. Můj problém byl ale opačnej - motor se nehřál, protoľe termostat netěsnil a voda v okruhu ąla hned do chladiče. I princip zavírání velkýho okruhu termostatem je danej přítlakem pruľiny, nikoli tepelnou roztaľností materiálu termostatu.
Vąe je patrrný z fotek, který začínám rozesílat.
Tohle stojí i za úvahu nad chladící kapalinou - jestli má jeątě antioxidační účinky a jestli v ní třeba nekoluje nějakej vodní kámen, kterej se můľe usadit zrovna pod termostatem a odlitkem.
Jeątě jednou sorry vąem X20DTH.
Hanek
Friday 04 February 2005 - 07:09:09
Host
V sobotu tam budu dávat ten termostat,tak jsem se chtěl jeątě zeptat,jestli tam to těsnění(gumový o-krouľek)mám dát nasucho,nebo ho něčím máznout.
Yper
Friday 04 February 2005 - 09:22:47
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Z těch termostatů mi uľ hrábne, fakt. Hlavně ho nemaľ olejem. Kdyľ tak ho namázni tím antifréézem, ale je to zbytečné.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Duffy
Friday 04 February 2005 - 09:47:46
Host
Jak tak na vás koukam, teď kdyľ uľ vąechno znám, tak ho asi taky vyměnim (preventivně ). Náhodou je to vcelku uľitečný. Jeątě vypilovat ty fotky a můľeme fakovat Opelservisy
rutus
Friday 04 February 2005 - 10:18:03
Host
no já ten proklamovaný budu měnit zítra, tak uvidíme. Včera jsem jel sluľebním autem a po pěti kilometrech mně uľ hořely uąi. Po pěti kilometrech u mé Astry jeątě zvěľe vydechuju aerosol, jsem v rukavicích a je mi kosa.
prtka
Saturday 05 February 2005 - 18:47:27
Host
Nedávno jsem tu házel rozumy, ľe netřeba měnit termostat ,ľe u opla je to normální a uľ doąlo i na mě.Ručička se ani nehne.Vyndal jsem ho ,dal do vroucí vody ,otevřel se a uľ se nevrátil zpátky ,takľe je to jasné.Jeątě poznatek proč vás s tím optěľuji.Upozorňuji ,ľe jde o motor X16XEL.Jde o to jestli koupit termostat samostatný nobo s kolenem.U tohoto typu dosedá plechový krouľek na hliníkové sedlo kolena.A tím těsní prostor mezi motorem a chladičem.To sedlo bylo od krouľku tak vydřené,ľe mi připadá koupit samostatný termostat jako hazard s penězi,protoľe nakonec by jsme museli koupit stejně celek.Vypadá to tak ,ľe kdyľ se prodává na určitý typ celek tak se asi celek musí koupit.Je to jenom laický názor moľná ľe se mýlím.
Hanek
Monday 07 February 2005 - 07:29:42
Host
Tak jsem měnil ten termostat.Vymenil jsem jen samostatnou vloľku.Dosedací plocha byla z půlky vydřená.Zkouąel jsem to profouknout a myslím ľe to těsnilo.Dnes ráno cestou do práce(-13°C) po 3km se ručička odlepila a po daląím 1 km to bylo na 80°C.Dostanu se maximálně na 87°C,ručička troąičku klesne,ale jinak potom drľí jak přibitá.Chladič se spodní hadicí při těch 87°C a po 7km začínal být vlaľný.Poraďte,ta trochu vydřená příruba zatím nepropouątí tak asi nemá smysl jí měnit.Aľ to bude zase blbnout tak půjde ven.Co?Starý termostat jsem zkouąel otevřel normál,ale zůstal otevřený.Nový termostat je univerzální za 286kč.Motor X16XEL
Yper
Friday 11 February 2005 - 09:13:18
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Prtka: ..naprostý souhlas, přesně tohle je i můj závěr, kde jsem to napsal v poradně VéBé.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomash
Friday 11 February 2005 - 11:55:16
Host
výměnu termostatu x20dtl mám uľ za sebou, takľe z vlastní zkuąenosti radím: neľ půjdu něco koupit, tak ho demontovat a zkusit jeho těsnost v odlitku/sedle. Kdyľ nebude těsnit, výměna jenom samotný vloľky nepomůľe.
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2122 sec,0.1676 z toho dotazů.