Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Vibrace v řízení |
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Marv |
| ||
Host | Myslim si, ze to neni zbytecny. Rizeni mi tahlo doprava, tak u spolujezdce sundali zavazi, k ridici dali velky a bylo to v pohode.... | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Veki ty si děláą pr*el ne ? Tak víą co, odloupej vąechny závaľí co máą na kolech a běľ se projet na dálnici, ale pořádně se připoutej aby Tě to nevyhodilo z auta. Tohle snad neni moľný. Sorry, ale nevim jestli mě to pobavilo nebo rozesmutnilo. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Riwal: 2 K_P: hele, zajímalo by mne, co to máą za hliníkáče. Pokud je máą lehčí neľ plecháče, tak jde o to, kolik paprsků mají nebo zda to nejsou vyloľeně Elektrony. Mé plecháče jsou lehčí neľ mé hliníkáče. 2 ostatní: bylo by zajímavé vědět, kdo jaká litá kola máte a případně jaké problémy s nimi při vyvaľování řeąíte. V nějaké poradně jsem četl příspěvek, ľe nezáleľí na počtu paprsků, jako odpověď na jeden dotaz, který uváděl, ľe má jen třípaprsková kola. Znám některé kluky, co v pneuservisech dělají a neradi vyvaľují kola s třemi paprsky.Je to největąí pakárna. Nejlépe a s nejmenąím počtem či hmotností závaľí, se jim vyvaľují kola se sudým počtem paprsků, protoľe tam je kaľdý paprsek vyváľen hmotností protilehlého. Navíc hraje roli hustota materiálu při lití - i kdyľ paprsky budou objemově shodné, tak to jeątě neznamená, ľe budou váľit naprosto stejně. O to víc se to pak projeví při lichém počtu paprsků a o to více jeątě při jejich min. povoleném počtu 3, které z pevnostních důvodů musejí bý hodně silné. Zkuste jen tak pro názornost napsat, kdo jaké li»áky máte a jaké problémy s nimi. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
benji |
| ||
Host | 2 riwal: souhlas, byl to od Veki asi jen pokus o blbej vtip s tím vyvaľováním. Obecně některé názory mě nutí k úsměvu - těľko lze uvěřit tomu, ľe sundání závaľí na jednom kole a přidání na druhé kolo téľe nápravy můľe mít vliv na táhnutí auta ke straně. - to je problém geometrie!!! Vyváľení kola je proces, kterým se korigují radiální síly působící na osu otáčení daného kola. Nevyváľenost je způsobena nesoustředností kola, nehomogenitou materiálu (při lití do formy u Al-disku, ale i pneu/gumy při výrobě), třeba i drobným naraľením disků a dokonce i ventilek můľe mít vliv na vyváľení apod. Vyváľení je samozřejmě absolutní nutnost, má vliv na jízdní vlastnosti auta, nejenom na bouchání do volantu - čím vyąąí rychlost, tím větąí efekt. Občas se ale zapomíná, ľe vibrace auta, plavání apod. můľou být způsobené vadnými tlumiči. | ||
| |||
benji |
| ||
Host | Jinak reaguju na Yperovu výzvu: - letní: originál Opel Al-disky 6x16 (5 dvoupaprsků)/5x110/ET49, pneu Bridgestone Potenza RE040 205/55x16 - zimní plech. disky 6x15/5x110/ET49, pneu Michelin Alpin2 195/65x15 Protoľe vyvaľuju min. kaľdé přezouvání, nemám ľádné problémy s vibracema, akorát řeąím, na kolik vlastně foukat gumy - kdyľ to nafouknu podle tabulky ve víčku nádrľe, je to měkké a auto plave. Kdyľ víc, je to koza. Teď jsem se ustálil na 250 obě nápravy a je to asi rozumný kompromis. | ||
| |||
K_P |
| ||
Host | 2 Yper: Tak samozřejmě, myslel jsem to vąeobecně bez pitvání. Určitě záleľí na počtu paprsků, ale i na vlastní konstrukci disku, včetně pouľitého materiálu, na velikosti rozměru a kvalitě odvedené práce při výrobě. Já mám letní orig. Opel 5,5x14 4x100 pětipaprskové, rozměr 165/65 R14 T Barum Brillantis. Zimní plechové disky 5x13, rozměr 165/70 R13 T Dunlop Winter Sport M3. Vyvaľuji při kaľdém přezouvání pneu, takľe zatím jsem nějakou házivost neřeąil. Geometrii mám v pořádku, kontroluji jí kaľdý rok. Tlumiče jsem měnil hned po koupi takľe také ľádný problém. Pneu jsou pravidelně sjeté. | ||
| |||
Papír |
| ||
Host | Já mám Rolal R7 4x100, pneu 205x60R15 Dunlop sp sport 01. Zajímavé je, ľe pokaľdé kdyľ si je nechám vyváľit tak ty závaľí jsou někde jinde. | ||
| |||
Marv |
| ||
Host | Nemusis verit tomu ze odlepeni jednoho a pridani vetsiho na druhy kolo nema zadnej vliv. Ja tomu verim protoze s tim autem jezdim. Predtim to fakt hodne tahlo do prava a po upravach zavazi je to uplne v pohode.... | ||
| |||
benji |
| ||
Host | 2 Marv: Pokud bys měl pravdu, bylo by asi na místě, abych vrátil diplom, ale myslím, ľe to nebude potřeba, protoľe by to popíralo zákony fyziky. Spíą si myslím, ľe problém bude někde jinde - ąpatně nasazené kolo a po převáľení nasazeno v pořádku, ąpatně nafouklé kolo (pak to samozřejmě táhne ke straně), nějaký problém s geometrii. V dobrém - těma závaľíma to fakt být nemůľe, leda ľe by se jednalo tak o 100kg a větąí závaľí! Vyváľení má přímý vliv pouze na vyvaľované kolo, jako druhotný projev nevyváľenosti následují vibrace do volantu, v extrémním případě vibrace celé nápravy a zhorąené jízdní vlastnosti. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Znovu odkazuji na knihu Etzolda "Jak na to", která popisuje návody na opravy VéBé. Při jakékoliv opravě na nápravách (i výměna brzdových destiček) píąe: před sejmutím si poznačte (křídou) polohu kola vůči náboji - tzn., ľe v Německu bývá vľitým standardem, ľe kola se vyvaľují na vyheverovaném autě přímo na náboji - tedy jsou vyvaľovány i nepřesnosti způsobené jak litím tak i ąmajdavostí, na litinových kotoučích a tělese náboje a bubnu. Pak je to vyváľení, dá se říci 100%. Zatím mi takhle vyvaľovali kola jen jednou a to jeątě, bouľel, za totáče. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 | |