• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
OMEGA - nefunkční ABS ?
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Babula
Tuesday 27 November 2012 - 23:52:21 Citovat
Host
Konečně někdo, kdo mi konečně odpověděl na jednu jedinou otázku... díky moc, že díky tobě vím, že má každé kolo čidlo ABS, jen mi stále vrtá hlavou, že tu každý píše o nějaké hydraulice, ale ještě mi nikdo neprozradil, kde to je a o co se vlastně jedná... čidlo tlaku hydrauliky se prosím pěkně nachází kde? jednoduchá otázka. Nepotřebuju, aby mi tu někdo hned nutil diagnostiku, od toho přeci existují různé poradny, jako třeba tahle, ne? Na autě si udělám skoro všechno, jen o tom ABS toho moc nevím, to je prostě výjimka. Jinak ty čidla na kolech nejsou nějak normálně vidět, když dám auto na hever a sundám danné kolo?
Meneator
Wednesday 28 November 2012 - 00:31:59 Citovat
Uživatel #1707
Registrován: Wednesday 01 April 2009 - 08:28:12
Příspěvků: 201
Brzdy jsou hydraulicky. ABS je mezi hlavnim brzdovym valcem a trmeny brzd. Pokud nektere z kol jde do smyku, netoci se -> cidlo negeneruje zadne impulzy ->pokyn pro ABS jednotku aby snizila tlak v hydraulickem vedeni pro to dane kolo. ABS jednotka da pokyn nekteremu z prepoustecich ventilu, ten se na kratickou dobu otevre a snizi tlak, tak aby kolo neslo do smyku (mezi jednotkou a hydraulickymi ventily jsou nejspis ta relatka, na ktera si narazil pod plastovym krytem). Takze ABS je hlinikova kostka na hydraulickym vedeni, ve ktery sou elmag. ventily, rizeny ridici jednotkou, ktera bere signal z cidel kol.

To jen velmi zjednodusene. ABS ma jeste vlastni hydraulicke cerpadlo, ktere tvori v pripade potreby protitlak tobe slapajicimu na brzdu a ventily prepousteji tlak generovany cerpadlem proti tlaku ktery vytvaris silou na pedal tak, aby se kola neblokovaly.

To jestli ma Opel v ABSku cidlo tlaku hydrauliky nevim. Jestli ho ma, tak bude umisteno v modulu u cerpadla a vymenitelne nebude. Honda co sem mival ho nejspis mela. Okamzite poznala, kdyz cerpadlo nedavalo predepsany tlak. Mela zasobnik tlaku hydrauliky, kterej opel nema. A umela i samodiagnostiku RJ ABS, coz opel taky neumi. Ale to je jina pohadka.

V omeze z roku 97 bys mel mit neco jako tohle:
Odkaz
Pokud z toho odpojis ten velkej svazek kabelu se sirokym konektorem, tak na nem promeris vsechno dulezity -tedy samozrejme pokud budes mit schemata a predstavu o tom, jak se to dela.

Kdyz sundas kolo, tak cidlo ABS uvidis. Vedou od nej draty. Dalsi draty muzou vest na predni naprave jeste od cidla opotrebeni brzdovych desticek (to snad poznas) a do cidla polohy spodniho ramene (to nejspis nemas, protoze nemas xenony). Nekdy cidlo ABS nemusi byt samostatne, ale je soucasti celyho naboje kola. Pokud je pak spatny, tak se naboj meni cely, a vyjde to o hodne draz (to myslim neni pripad Omegy, ale Vectra to tak treba vzadu ma, sintra to tak ma i vepredu)

Co sem tak videl poruchy na ABS, byly vetsinou tohoto razeni:
spatne cidlo/spatne vedeni
znicene/zrezivele ozubeni poloosy
spatna ridici jednotka
spalene cerpadlo



[ Upraveno Wednesday 28 November 2012 - 00:51:06 ]
Babula
Wednesday 28 November 2012 - 12:25:36 Citovat
Host
Meneator - jsi jednička. Moc díky měl bys tuhle poradnu vést ty, a ne ty, co o autech skoro nic nevědí.

Takže, než bych nakonec musel na tu diagnosriku, musím postupně sundat každé kolo (auto zvednout naa hever) a kouknout na ty čidla. Pokud jsou v náboji, jsem v prdeli, je to tak? Náboj je opravdu drahý, to bych radši tu žárovičku pro ABS zase vyndal a kašlal na to, jen mně to prostě mrzí. Tomu autu jinak vůbec nic není...

Když budou čidla OK, mám mrkonut na ty relátka, když spínají tu hydrauliku pro to ABS? Možná pod tím bude ta ř. jednotka, ale zřejmě ne (netuším, kde může být). Pak už asi jedině ona může dělat ten problém.

A ještě poslední věc - tu chybu může způsobovat i ploosa? Jak to to ABS pozná, že s ní něco není v pořádku? Možná by to odpovídalo tomu, proč mi začne do mírný pravotočivý zatáčky něco odzadu bouchat, až to cuká s celým autem. A to čerpadlo pro ABS, prosím pěkně, najdu kde? To je někde poblíž tý brz. kapaliny?

Každopádně jdu dnes shodou okolností přezout gumy, tak na to rovnou mrknu, až pán bude sundavat kola.
Meneator
Wednesday 28 November 2012 - 15:41:12 Citovat
Uživatel #1707
Registrován: Wednesday 01 April 2009 - 08:28:12
Příspěvků: 201
Mozna by ses divil, co nekteri z tech co ti odpovidali vedi o autech...

Na tech cidlech mechanicky nic neuvidis. Vetsinou jsou v opticky dobrem stavu i kdyz je po nich. Je potreba je promerit. Casto se stava, ze jsou zoxidovany vnitrky konektoru tech cidel, nebo poskozeny vodice od nich. Bydlej tam celej rok u kol, v soli, odletujicim sterku atd.

Elektricky signal v tech cidlech generuje pohyb ozubeni poloosy nebo naboje kola. Cim vyssi je rychlost otaceni kola, tim vyssi je frekvence signalu i napeti. Pokud je toto ozubeni poskozeno, cidlo dava chybny nebo zadny signal a ABS taky nefunguje. Cidlo ma nejaky stejnosmerny odpor. Vetsinou v radech desitek az stovek ohmu. Pokud je zkratovane, nebo se chova jako otevreny obvod, je spatne. Coz ovsem nutne neznamena ze neni spatne, kdyz vykazuje spravny odpor.

na cidlech bez multimetru nic nepoznas
na relatkach bez multimetru nic nepoznas
na privodech k ABS bez multimetru nic nepoznas

cerpadlo je nejspis soucasti ty kovovy kostky s elmag. venilama, s relatkama a s elektronikou, kterou tu nazyvam MODUL ABS (nevim jestli uplne korektne). Oply mivaji system "vsechno v jednom".

Modul ABS najdes podle me taky pod hlavnim brzdovym valcem.

ABS nepozna ze je cokoli s poloosou, nebo nabojem. Pouze pokud je spatne ozubeni na poloose nebo v naboji, prestane ABS pracovat (je to ale pomerne raritni zavada, ikdyz uz to tady na foru nekdo resil).

Bouchani v zatacce bude nejaka jina mechanicka zavada.

Takze bud jsou spatny cidla/naboje kol, nebo modul ABS. Co je pripadne modulu se bez diagnostiky nedozvis.

Porad si ale myslim, ze je to vec spis pro autoelektrikare, nejlepe vybaveneho diagnostikou. Kdyz to budes merit sam a neco se ti nepodari, muzes si docela nabehnout, kdyz odpalis neco drahyho. Pokud se nepovede neco pri opravach brzd, z auta je nerizena strela a muzes nabourat a nebo i hur.

jen pro jistotu -kontroloval si vsechny pojistky pro ABS, co sou v aute?

[ Upraveno Wednesday 28 November 2012 - 15:45:20 ]
Babula
Wednesday 28 November 2012 - 20:32:04 Citovat
Host
No, dobře, píšeš, že chybu může dělat ta poloosa, která když se točí, může čidlo vykazovat špatný el. signál a způsobovat chybu, ale je to trošku nesmysl, když ta kontrolka ABS svítí pořád, nepřetržitě, s vypnutým motorem, ne? Svítila by přeci až po nastartování a nějakém ježdění, pokud se nepletu.

Multimetr (měřák) mám, jsem vyučený elektrikář, ale to ABS mi dává pořádně zabrat, jinak relátka můžu dát rovnou nové a vyzkoušet (mám je).

Dnes jak jsem psal jsem byl přezout ty gumy, bouchání a různé házení do zatáček zcela přestalo, ale všiml jsem si, že u kola u řidiče uplně chybí čidlo pro brz. destičky (u spolujezdce je)... koukají tam jen dva oholené dráty, málem mně z toho kleplo. Když mi je tenkrát jeden amatér měnil, asi ho urval a vymlouval se, že mám jet na diagnostiku. Každopádně žádné čidla pro ABS jsem nenašel ani tam nejsou žádné jiné dráty nebo kabely, které by třeba vedly do náboje či jinam, jen samé brz. hadičky.

Může tu chybu ABS dělat to, že tam právě chybí to čidlo u kola řidiče pro ty destičky? Samozřejmě to stále píše jak už jsem tu jednou psal ''bremsbelag''.

Jen bych ještě rád ujasnil, že má Omega nemá TC! Ověřeno.

Jinak pojistky jsou všechny dobré, kontroloval jsem je už dávno a několikrát


Meneator
Wednesday 28 November 2012 - 21:20:54 Citovat
Uživatel #1707
Registrován: Wednesday 01 April 2009 - 08:28:12
Příspěvků: 201
Poloosa zadnou chybu delat nemuze, kdyz se toci. (nejsem si vedom, ze bych neco takovyho napsal)

Cidla u tech kol byt musi, kdyz ma auto ABS. Jeste nikdy jsem nevidel, aby tomu bylo jinak. (vzadu muzou byt jeste treba na diferencialu)

U myho ABS chyba pokud zmizi, tak auto jeste nastartuje a oranzova kontrolka ABS zhasne az po nekolika desitkach metru jizdy, kdy uz je vse bez problemu. Mam ale jinej modul ABS nez ty, s protiprokluzem, takze u tebe to muze a nemusi byt stejne.

Palubni PC nema nic spolecneho s ABS. Hlida jen takovy ty bezny veci pravidelny udrzby (hladina oleje, vody, praskly zarovky, sjety desticky).

Chybejici cidlo sjetych desticek neni zadna tragedie. Nestoji moc, vymena je snadna. Chybu ABS zpusobovat nemuze. Je pripojeny jen a naprimo k palubnimu PC.

Brzdova hadice je u kazdyho kola jedna.

Babula
Wednesday 28 November 2012 - 22:00:13 Citovat
Host
Aha, no tak čidlo pro brz. destičky dám nové, dokonce jsem někde četl, že když se dávají nové desky, musí se dát nové i obě čidla, aby to pořád nepsalo tu chybu.

Opravdu se v tom přestávám orientovat. Ve předu i vzadu jsem žádné čidlo pro ABS ani památky po něm neobjevil jinak pojem ''jen samé brz. hadičky'' jsem myslel všeobecně u každého kola jednu, pochopitelně.

Když to nezprovozním, asi mi nic jiného nezbyde, než ta diagnostika... jen mně pořád trápí, kde je ta ř. jednotka pro to ABS. Už tu někdo psal, že je právě pod nádobkou na brz. kapalinu, jenže tam je pouze krabička, pod kterou jsou právě jen ty relátka, nic víc, a čerpadlo pro to ABS též nevím, kde je a vlastně ani co to je pořád tu jaksi od nikoho nemohu vyčíst, že by mi to někdo psal.

Chápu, že každý není bůh a neví o autech vše, ale přecejen třeba ty víš, o čem píšeš (třeba to hydr. čerpadlo), ale asi ani ty nevíš, kde se nachází. A taky by mně zajímalo, copak asi čerpá
Meneator
Thursday 29 November 2012 - 02:00:47 Citovat
Uživatel #1707
Registrován: Wednesday 01 April 2009 - 08:28:12
Příspěvků: 201
Cidlo brzdovych desticek je destrukcni. Takze pokud desticky vymenis nez zacne svitit kontrolka, netreba menit i cidlo. Pokud uz kontrolka svitit zacla, alespon jedno z cidel bude potreba vymenit. Kontrolka mineno napis "bremsbellag" na palubnim PC.

Ridici jednotka ABS je schovana v modulu ABS.
Mel by vypadat asi takhle: Odkaz

cidlo abs je u naboje kola: Odkaz
Odkaz

Modul ABS je schovany v motorovem prostoru pod hlavnim brzdovym valcem:
Odkaz
(ano, opravdu je o ta vec s oranzovou nalepkou XC az uplne dole)

Co cerpa hydraulicke cerpadlo je na snade -hydraulickou kapalinu, tedy brzdovou kapalinu. Cerpadlo je soucasti modulu ABS, stejne jako ridici jednotka ABS.

Pokud jsi nenasel cidla ABS, bud jsi spatne hledal, nebo ti je z auta nekdo demontoval. Druhou oznost pokladam za krajne nepravdepodobnou, ale odpovedet si na ni muzes dost dobre jen sam, pokud se tam poradne podivas.

[ Upraveno Thursday 29 November 2012 - 02:10:20 ]
Stepo
Thursday 29 November 2012 - 08:14:43 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
systemove konektory cidel ABS a brzdovych desek jsou uchyceny na vnitrku kastle prednich kol, tam jsou svorkovnice uchyceny na drzacich, melo by to byt snadno videt.

Zadni cidla ABS jsou u omegy na diferaku u vnitrnich stran poloos, drazkovani impulznich kol je jasne videt, stejne tak cidla ( jsou vlozena do kruhovych otvoru )
Babula
Thursday 29 November 2012 - 08:53:39 Citovat
Host
Jééé, tak to se omlouvám. Čidla ABS tam tedy mám, jen ten káblík k ním vypadal jak nějaká hadička oboum moc díky, asi už vím, odkud fouká vítr, ale asi to vážně rovnou vzdám a půjdu na tu diagnostiku. Je s tím moc velké s*aní, uznáte určitě všichni.

Takže ještě jednou děkuji a až bych zase potřeboval radu, byl bych rád, kdyby jste mi ohledně ABSka radily vy dva

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2157 sec,0.1681 z toho dotazů.