Autor
|
Příspěvek
|
bruno2 | Thursday 29 December 2005 - 11:21:54 | | |
Rob 2 napsal ... bruno2: Já to klidně napíšu, protože ji mám. Kdyby nebyla v tak relativně dobrém stavu, tak už je ve světě. Chip dávat nebudu - ten motor má s hlavou už tak dost starostí. Moc se BMW nepovedl, resp. jsou rozhodně úspornější, výkonější a k hrubšímu zacházení odolnější motory. Tak ten "chip" nemá na hlavu vůbec vliv ale spíš de o to když je to studený nevytáčet to. Tento motor má velkou rezervu ve výkonu a je od OPLU přiškrcenej oproti orig.BMW.Navíc po úpravě software se zvedne točák v nižších otáčkách takže ti to vlastně pomáhá ten motor nevytáčet při běžné jízdě.jinak kamoš taxikář má na tomto autě najeto 800tis.km a auto furt jezdí.tak proč by byl motor špatnej?nevím o nikom komu by hlava praskla-jenom se to fšude říká... |
| |
|
Rob 2 | Thursday 29 December 2005 - 11:58:19 | | |
bruno2: Pokud vím, tak 2.5 TD dodávané BMW Opelu mají mírně jinou hlavu a jiné vstřikovače. Nejsou tedy zcela identické. Samozřejmě na destrukci hlavy mají vliv prudké teplotní změny (ono vytáčení a zatěžování za studena). Jinak se roztahuje litinový blok, jinak hlava ze slitiny Al. Ale stále dokola: Žádný chip motoru neprospívá. Každý výrobce (jde přece o jméno!) se snaží z motoru vydolovat co nejvíc. Limitem je čistota spalin a přijatelná životnost motoru (a součástí okolo - např. filtr pevných částic, apod.) A u BMW mě osobně hlava praskla, byť jsem se k motoru choval více, než slušně!! Konkr. šlo o dvoulitr. Prasklina pod vačkou 4-5 válec. Voda v oleji a konec. Místo? D1 A žádné uvaření! Takže BMW u mě zrovna nevítězí, co se týká spolehlivosti. |
| |
|
Peha | Thursday 29 December 2005 - 12:42:33 | | |
Motory jsou s Bmw identický,dokonce je stejná i řídící jednotka,jen je staženej o pár kw.Nebál bych se čipavat min,na víkon Bmw tj. 105 kw.U tohohle motoru je důležitý:Olej po 8 tis,nešlapat na nej za studena,po ostřejší jízdě nachat chvilku klapat,kontorlovat hadice,nedávat replikovej termostat,jo dejte si pozor na vodní pumpu značky Graf,má oproti orig,plast.vrtulce mosaznou s hrubším žebrováním,teplota pak kolísala 90 - 95 stupnů na rovný silnici |
| |
|
Rob 2 | Thursday 29 December 2005 - 13:02:48 | | |
peha: BMW dotah. moment vstřikovačů 40Nm, dost jiné i tvarově, Opel dot. moment 60Nm. Asi stejné nebudou. |
| |
|
Rob 2 | Thursday 29 December 2005 - 13:13:56 | | |
Jo, a dobré info ohledně čerpadla chlazení! Jinak pochopitelně nikdy nevypínám motor, pokud je "momentálně unaven prací" To udělá jenom hov.do bez vztahu k technice. A ještě potom slastně poslouchá, jak ve všem "pěkně" lupe a jak tomu hezky dal "kouř " |
| |
|
Peha | Thursday 29 December 2005 - 13:29:23 | | |
V Autodatech je napsáno u Bmw 55 - 68 Nm a u opel 65 Nm |
| |
|
Rob 2 | Thursday 29 December 2005 - 14:04:18 | | |
Opel 60Nm jak u Etzold (tam bych to bral s rezervou) tak přímo od autorizovaného servisu a přímo ze servisní dokumentace (a tam už je to asi bez debat). Nehledě na to, že jsem se nesetkal s udáváním dotahovacího momentu v nějakých mezích. Moment je předepsán a není podle nálady mechanika stylem: "Dnes jsem se dobře najedl, tak to dotáhnu o něco víc!" Navíc ty hodnoty, které zde udáváš, se od sebe liší o více jak 20%. Trošku hodně, ne? |
| |
|
Rob 2 | Thursday 29 December 2005 - 14:05:16 | | |
Myslím ty hodnoty (rozpětí) pro BMW. |
| |
|
peha | Thursday 29 December 2005 - 14:21:48 | | |
Koukam do Autodat i do workshopu a v obou programech píšou u bmw 2.5 TDs moment dotažení trysek 55 - 68 Nm.Tlak 150 - 158 barů je stejný u obou.Není to z mojí hlavy.Musel bych ti to vytisknou a oskenovat,nejde to zkopírovat. |
| |
|
bruno2 | Thursday 29 December 2005 - 15:01:37 | | |
myslím že je to podobný-ne-li stejný.ale rozhodující je že to co se tady nazývá chiptuningem není chiptuning protože se nebastlí žádné přídavné krabičky jako např u oktávek TDI ale pouze se nahraje upravený software který zlepší zejména točivý moment v malých otáčkách který vzroste z 250nm na 310nm,takže ve finále se s autem daleko líp jede protože táhne líp odspodu.a nejde o žádné vytáčení.uvedený taxikář na tom najel už 150tis.km a neměl problém a já zatím taky ne po asi 30tis.km.tak nevím co řešit. |
| |
|
|