• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
spotřeba oleje 1.6 16V
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
DavidST
Wednesday 08 December 2004 - 18:25:03
Host
ms
****
este mam otazku,

aky olej pouzivate? v mojom X16XEL bol a je pouzivany
Castrol magnatec 5W40 . 1l stoji 370 Sk. je to dost drahe, tisko uvazujem o zmene. Vase skusenosti?
**********************************************
Ahoj mam ten stejnej motor a taky je to labuznik na olej....
Kdzy sem ho koupil tak mi doporucili plnou sintetiku za sileny penize....je pravda ze v zime motor sel lip.....
Ale papaloho to moc....

Dobrej automechnik mi ale rek ze tyhle motory nejsou delany na plnou sintetiku a zeto tam lejt vubec nemam...
Kupuju teda polosintetiku a sem spokojenej......Mogul forte pro
Brandon
Wednesday 08 December 2004 - 20:57:43
Host
K olejum bych mel jeste jednu otazku - co je specialniho na specialnich olejich pro diesel?
Honza K.
Friday 10 December 2004 - 02:22:52
Host
to DavidST:
Asi jsem se ąpatně vyjádřil..Spotřeba před opravou činila 1.3l/1.000km. Po opravě - zatím nevím. Tvoje výpočty - téľ jsem počítal, kolik oleje by za ty prachy bylo, ale: spotřeba oleje myslím stále vzrůstala a při tý ľravosti není problém to úplně zadřít. Dávno jsem si odvykl koukat na měrku oleje, moľná tak jednou za 6.000km, ale tady jsem musel kaľdejch 10dní, děs. Takľe tak.
Čau, Honza , VeBe X16XEL
Yper
Friday 10 December 2004 - 08:52:50
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Benji: s přísadami pro lepąí mazání za studena? Mazání za studena jako takové vyjadřuje samo o sobě to první počáteční písmeno před "w". Není to tedy přísadou, ale samotnými vlastnostmi oleje. Proto byla vynalezena polosyntetika, obecně označovaná 10w... a pak plné syntetiky 5w... a 0w...
Minerální oleje prostě končí na řadě 15w.. protoľe pro niľąí teploty je za současné technologie nelze vyrobit do niľąích teplot. Samozřejmě to ale neznamená, ľe syntetika nemůľe být vyąąí neľ 5w.. a i polosyntetika vyąąí neľ 10w..
Já mám např. na léto, kdy hodláme jet na jih, schovanou plnou syntetiku 20w40!
Olej 0w.. , který bych já osobně pouľil jen do sněľného skůtru za polárním krajem (pokud není pro daný typ motoru předepsán přímo výrobcem!!!!), maľe při nastartování motoru v -40C tak, jako např.20w pro nastartování v létě v Itálii. Je to zjednoduąeně řečeno: čerpatelnost za mínusových teplot. Hustý olej prostě při -40 na lágry nedostanete. U nás jsme ale v mírném pásmu.

Někdo se ptal na rozdíl oleje pro naf»áky: vlastně dnes uľ téměř ľádný rozdíl neexistuje. Ve skutečnosti jsou vąak oleje pro naftu více tepelně namáhány a musejí mít více přísad pro rozpouątění karbonových úsad, protoľe pokud to ten olej nemá, tak se karbon usazuje na přehřívaných částech motoru - hřídel turba, dříky a vodítka hlavně výfukových ventilů atp. Působí to tam pak jako písek. Také při vypnutí motoru můľe dojít k zapečení a při nastartování k deformaci součástky - ohnutí celého ventilu atp.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
benji
Friday 10 December 2004 - 09:11:03
Host
2 Yper: Respektuju Tvoje znalosti, o olejích toho víą nejvíc z lidí, co sem píąou. Jen jsem doplňoval konkrétní údaje o tomto oleji a asi jsem se ąpatně vyjádřil - píąou tam, ľe obsahuje přísady na magnetické bázi, které ulpívají na povrchu součástí a tím zlepąují tření obzvláą» při studených startech v zimě. Údajně tření je sníľeno aľ 4x - no, tomu můľu věřit a nemusím, jsem technik, ale určitě lepąí to bude a nějaký vliv na sníľení opotřebení to asi mít bude.
Jinak ten Castrol Magnatec je fakt full syntetic a dělá se 10W40 a 5W30 - předpokládám, ľe 10W40 je upravená 5W30 právě různýma přísadama.
Do Opela je určitě lepąí 10W40, souhlasím s Tebou, ľe 0W30 v těchto motorech nemá co dělat, docela si dovedu představit uvařenýho Opela v létě na dálnici vinou 0W30.
Yper
Friday 10 December 2004 - 09:25:39
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
O.K. Benji.
Já jsem někde psal, ľe jsem ho jiľ viděl a celkem se mi líbí.I bych ho do svého auta dal, ale mám dvorního dodavatele, kterej mi dává 10w za cenu (podle dolaru) za 100-150 ká. Kaľdopádně V®DY dávám daląí přísady.
Jsou motory, které mají předepsáno přímo 5w nebo 10w a to bez ohledu na podnební klima, ale větąina z nich je vybavena chladičem oleje.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Saturday 16 April 2005 - 12:51:25
Host
Yper napsal ...
O.K. Benji.
Já jsem někde psal, ľe jsem ho jiľ viděl a celkem se mi líbí.I bych ho do svého auta dal, ale mám dvorního dodavatele, kterej mi dává 10w za cenu (podle dolaru) za 100-150 ká. Kaľdopádně V®DY dávám daląí přísady.
Jsou motory, které mají předepsáno přímo 5w nebo 10w a to bez ohledu na podnební klima, ale větąina z nich je vybavena chladičem oleje.

Chtěl bych se zeptat na ty zmiňované přísady do oleje proti karbonu a podobně které tu někteří zmiňují, mám totiľ taky problém se ľravostí svého broučka a to 1 l cca na 1000 km tak jak jsem četl předchozí články tak mě čekají stíratka ventilů a mrknout na pístní krouľky (stírací)
Lujgi
Saturday 16 April 2005 - 12:51:56
Host
Yper napsal ...
O.K. Benji.
Já jsem někde psal, ľe jsem ho jiľ viděl a celkem se mi líbí.I bych ho do svého auta dal, ale mám dvorního dodavatele, kterej mi dává 10w za cenu (podle dolaru) za 100-150 ká. Kaľdopádně V®DY dávám daląí přísady.
Jsou motory, které mají předepsáno přímo 5w nebo 10w a to bez ohledu na podnební klima, ale větąina z nich je vybavena chladičem oleje.

Chtěl bych se zeptat na ty zmiňované přísady do oleje proti karbonu a podobně které tu někteří zmiňují, mám totiľ taky problém se ľravostí svého broučka a to 1 l cca na 1000 km tak jak jsem četl předchozí články tak mě čekají stíratka ventilů a mrknout na pístní krouľky (stírací).

Lujgi
VB 1,6
Email
Yper
Saturday 16 April 2005 - 13:26:47
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Lujgi, nevím, kolik máą najeto na svém motoru a co za typ motoru máą.
Já mám X20DTL, ale hlavně podle dokladů vím, ľe bylo pořízené zde v Čechách a tudíľ ho neměl nějaký sroula z Dojčlandu nebo Niederlandu.
Neľ bych se pustil do téhle rozsáhlé opravy, tak bych spíą zkusil alespoň 2x měnit olej v intervalu do 10ti tis. km. Dát tam polosyntetiku 10w40 a do ní dát přísadu na zvýąení mazivosti.
1) vypustit ten původní a pak dát třeba i jen nějaké zbytky čistých olejů jako proplachovacího a nechat běľet na volnoběh 10 min. Pak vypustit.
2) Dát novou náplň 10w40 s přísadou.
3) Najezdit max.10K km a dát novou olejovou náplň 10w40 opět s přísadou.
Myslím, ľe se to můľe srovnat a spotřeba oleje klesnout, protoľe se stírací krouľky mohou uvolnit a gufera na ventilech díky přísadě zvláčnět.
Pokud máą z levných zdrojů i olej 5w, tak můľeą dávat i tenhle, ale vľdy doplň přísadu.
Podívej se např. na výrobky od f.STP - před 30-20ti lety to byla v aditivech a palivech jednička - její reklamy byly i na vozech F1.
F. Bishop nenajdeą nikde! - jen na internetu a jen jednu prodejnu a tuąím jeątě v Ostravě.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lujgi
Saturday 16 April 2005 - 13:36:41
Host
Yper napsal ...
Lujgi, nevím, kolik máą najeto na svém motoru a co za typ motoru máą.
Já mám X20DTL, ale hlavně podle dokladů vím, ľe bylo pořízené zde v Čechách a tudíľ ho neměl nějaký sroula z Dojčlandu nebo Niederlandu.
Neľ bych se pustil do téhle rozsáhlé opravy, tak bych spíą zkusil alespoň 2x měnit olej v intervalu do 10ti tis. km. Dát tam polosyntetiku 10w40 a do ní dát přísadu na zvýąení mazivosti.
1) vypustit ten původní a pak dát třeba i jen nějaké zbytky čistých olejů jako proplachovacího a nechat běľet na volnoběh 10 min. Pak vypustit.
2) Dát novou náplň 10w40 s přísadou.
3) Najezdit max.10K km a dát novou olejovou náplň 10w40 opět s přísadou.
Myslím, ľe se to můľe srovnat a spotřeba oleje klesnout, protoľe se stírací krouľky mohou uvolnit a gufera na ventilech díky přísadě zvláčnět.
Pokud máą z levných zdrojů i olej 5w, tak můľeą dávat i tenhle, ale vľdy doplň přísadu.
Podívej se např. na výrobky od f.STP - před 30-20ti lety to byla v aditivech a palivech jednička - její reklamy byly i na vozech F1.
F. Bishop nenajdeą nikde! - jen na internetu a jen jednu prodejnu a tuąím jeątě v Ostravě.


Moc díky za odpověď . Mám VB 1,6 16V, coľ znamená ľe motor má označení X16XEL, r.v. 11/96, najeto 96 tis, dovoz z dojčlandu.

Lujgi
VB 1,6 16V
Email
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2622 sec,0.2136 z toho dotazů.