Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Neadekvátní podřazování automatu ve vyšších rychlostech |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Kraťas |
| ||
Host | Na mé Omeze (B 2000 - verze po faceliftu, r.v. 1999, motor 2.5V6 benzín v automatu) mi začala zlobit převodovka. Minulý týden jsem při jízdě po dálnici vypozoroval opakovaně problém při řazení v následující situaci – při akceleraci po předchozím zpomalení (např. po dojetí pomaleji jedoucího auta a následném zrychlení, když se ten louda zase zařadil ) došlo po sešlápnutí plynu k neadekvátnímu podřazení (jako reakce na kickdown) – pocitově podřazení z 4. na 2. kvalt, z toho plynoucí skokový nárůst otáček motoru na velmi vysokou hodnotu a zbrzdění vozu, následně odřazení nahoru, pokles otáček a dále již normální pokračování jízdního režimu. Pokud bych hledal analogické chování při řazení u manuální převodovky, je to jakobych chtěl podřadit z pětky na čtyřku a omylem zařadil dvojku. Toto chování se za podobné situace projevilo několikrát v průběhu cca 80 km jízdy po dálnici (Jihlava - Brno). Za jiných jízdních režimů (nižší rychlosti, město) se převodovka chová normálně. Palubní počítač nehlásí chybu automatu, kontrolka řízení motoru se nerozsvěcuje, převodovka neprokluzuje... Zatím jsem se nedostal k tomu, abych znovu vyjel na dálnici AT zkoušet (není čas), ale mám obavy, že to nebyla jen momentální slabost. Nepotkal jste se někdo s podobným problémem? Kde hledat? Auto má najeto cca 230 000 (z toho asi 65 000 jsem najel já), olej v automatu i filtr jsou od podzimu vyměněné. Na převodovce mám drobnou netěsnost - prolíná mi olej kolem hřídele měniče, ale únik není nějak tragický. Faktem ale je, že jsem od výměny oleje (před cca 15 000 km) hladinu nezkontroloval. Může mít problém na svědomí toto? Osobně tomu moc nevěřím, když mi jednou (ještě na Fordu) olej z automatu vytekl přes netěsnící gufero, auto nejdřív nechtělo za studena podřazovat a táhnout, až se nakonec nerozjelo vůbec (měnič nepřenesl moment). Poraďte někdo, už z té mé potvory začínám být zoufalý - prvních 50 000 km po koupi jen jezdila a jezdila, zato teď se sype jedna věc za druhou [ Upraveno Tuesday 15 January 2008 - 16:56:18 ] | ||
| |||
legionar |
| ||
Legionar kouká Uživatel #1 Registrován: Tuesday 23 September 2003 - 21:39:25Příspěvků: 1263 | Ahoj Jestli jsi šlápnul plynem uplně napodlahu , tak se automatická převodovka chová stejně jako když zadáš sport. Mám MV6 a když šlápnu pedálem až na podlahu při jízdě tak mi to taky podřadí ze 4 na 2. _; Opel Vectra GTS 2.8 Turbo | ||
| |||
Kraťas |
| ||
Host | Oprava úvodních informací - píšu kraviny - olej samozřejmě neprolíná kolem hřídele měniče, ale hřídele voliče převodovky (na boku skříně). | ||
| |||
Kraťas |
| ||
Host | legionar napsal ... Ahoj Jestli jsi šlápnul plynem uplně napodlahu , tak se automatická převodovka chová stejně jako když zadáš sport. Mám MV6 a když šlápnu pedálem až na podlahu při jízdě tak mi to taky podřadí ze 4 na 2. _; To je právě ten problém, že jsem na plyn šlápl relativně decentně a ta reakce byla naprosto neadekvátní. Popíšu to přesněji - jel jsem cca 140-150 km/h, před sebou jsem viděl pomalejší auto, tak jsem dal nohu z plynu a začal zpomalovat. Když byla cesta volná, mohl jsem mít na tacho nějakých 120, tak jsem se chtěl znovu rozjet a plynule zrychlit, nešlo mi o žádný raketový start, takže rozhodně žádné zadupnutí pedálu do podlahy - nicméně reakce by tomu s jistou výhradou odpovídala. S automatem jezdím už 8 let, za tu dobu na několika autech (z toho 2 Omegy), takže si troufnu tvrdím, že už neodpovídající chování poznám. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Určitě na to může mít vliv hladina oleje. Mě to takhle divně řadilo, když mi začala odcházet váha vzduchu, ale to mi ještě svítila kontrolka motoru, což není tvůj případ. Zkusil bych dolít půl litru oleje, tím se nic nezkazí. Ale když sešlápnu plyn na podlahu při 120km/h, tak to ještě podřadí na dvojku a trojku to zařadí kolem 140km/h. Taky se jinak chová sportovní režim, zkoušel jsi to se sportovním a bez sportovního? Chová se to při obou režimech stejně? Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Kraťas |
| ||
Host | Legend napsal ... Určitě na to může mít vliv hladina oleje. Mě to takhle divně řadilo, když mi začala odcházet váha vzduchu, ale to mi ještě svítila kontrolka motoru, což není tvůj případ. Zkusil bych dolít půl litru oleje, tím se nic nezkazí. Ale když sešlápnu plyn na podlahu při 120km/h, tak to ještě podřadí na dvojku a trojku to zařadí kolem 140km/h. Taky se jinak chová sportovní režim, zkoušel jsi to se sportovním a bez sportovního? Chová se to při obou režimech stejně? Ad stav oleje - já momentálně nevím, kolik ho tam je, nějak jsem pozapomněl na kontrolu a když jsem si na ni vzpomněl, nesehnal jsem rychle nikoho s volným zvedákem nebo montážní jámou (taky tam mohl Opel udělat měrku, tenhle systém je vážně na prd ). Ovšem i pokud tam bude chybět, nemyslím si, že by to bylo půl litru, ten únik je opravdu celkem drobný. Jak se to chová při sportovním režimu nevím, ta moje lapálie proběhla bez zapnutého "S". Bylo to na konci minulého týdne, dnes jsem se s autem ven nedostal, takže na další zkoušení nebyl čas a prostor. Zkusím to ještě večer vyzkoušet, pokud bude čas a uvidí se. | ||
| |||
Kraťas |
| ||
Host | Tak si ze mě asi auto dělá srandu nebo co. Včera večer jsem vyrazil na dálnici a zkusil opakovaně simulovat situaci, při které mi nastaly problémy při řazení. Výsledek: nula, převodovka řadila na jedničku s hvězdičkou. Dnes jsem ještě byl u známého na zvedáku kontrolovat olej - hladina je těsně pod hranou kontrolního šroubu, nevejde se tam ani deci. Potom ještě jednou test na dálnici, zase vše OK. A teď babo raď. Je sice pěkné, že problém vymizel sám od sebe, ale zkušenost mi říká, že na autě se takto samo nic nespraví, že se závada ozve po nějaké době znovu, a to v momentě, kdy se to bude nejméně hodit. A tomu bych chtěl předejít, nebo být aspoń připravený a vědět o co jde. Napadla mě ještě jedna bláznivá teorie, tak ji hodím do placu k posouzení. V průběhu prosince a ledna se mi asi třikrát nebo čtyřikrát stalo, když bylo auto přes noc vymrzlé, že mi ráno nešel pořádně sešlápnout plynový pedál, skoro jakoby pod ním ležela flaška. Musel jsem zastavit a párkrát "zapumpovat", pak se poddal a dál bylo vše OK. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost a říkal jsem si, že asi přimrzlo lanko od plynu. Teď mě ale tak napadlo, jestli to nemůže souviset. Opravte mě někdo jestli se pletu, ale pokud vím, kickdown se na automatu u Omegy aktivuje elektronicky, v závislosti na poloze plynu (nebo škrtící klapky?) - pokud přešlápnu plyn přes určitou polohu (kde je taky třeba překonat určitý odpor na pedálu), aktivuji spínač a zjednodušeně řečeno pošlu informaci do ŘJ automatu (nebo přímo do solenoidu?), který zaktivuje kickdown. Nemůže být pes zakopaný čistě ve špatné mechanické funkci tohoto ústrojí? nebo to vše funguje jinak? Budu vděčný za každou informaci. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Motor 3.0 má plyn ještě řešený lenkem. Na škrtící klapce je snímač polohy škrtící klapky a podle toho se pak řadí kick-down. Řícídí jednotka převodovky dostává informace od řídící jednotky motoru a podle toho pak řadí, takže když jí přijde informace o tom že je plně sešlápnutý plyn, tak podřadí na nejnižší možný převodový stupeň. Taky je ještě možné, že když ti to tak divně řadilo, tak to mohl být tím, že jsi jel rychlostí, při které převodovka neměla jistotu, jestli má zařadit 2 nebo 3, tak tam dala tu dvojku třeba jen na vteřinu, během té doby se dosáhlo určité rychlosti, při které už vyhodnotila třetí rychlost jako vhodnější. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Nebo navlhnul ci se zasolil nejaky konektor atp., me takhle prestal jit z niceho nic tachometr, rizeni tuhlo jak si chtelo a za 2 dny se to spravilo samo. Uz to pres rok neudelalo :_:n Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
vvddvvdd |
| ||
Host | Mě se to malinko pos...lo v Chorvatsku. Dva dny před odjezdem se mi zdálo, jako by byl nějaký vyšší volnoběh. Bohužel cestou domů jsem přišel na to, že se mi to nezdálo. Ten volnoběh by tolik nevadil jako to že se tím posunulo řazení do hodně sportovního charakteru, takže pokud jsem zvolnil pod 140 km/h, šouplo mi to tam trojku. Tak jsem to musel domů docela švihat Doma jsem vyndal snímač škrtící klapky, vykoupal v technikém benzínu, vyčistil a od té doby ředí už tři roky normálně. Vykoupej ten snímač preventivně taky, moho se stát, že jak jsi šlápl na plyn, snímač vygeneroval maximální polohu otevření, přestože to nebyla pravda, a podle toho to taky přeřadilo. Jesli se tam dostal bordel, pořád tam bude, jen bude odšoupnutej někam jinam. | ||
| |||