• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo eletrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Stále žhaví svíčky a nedobíjí
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Zdenda
Thursday 01 March 2007 - 01:15:24 Citovat
Host
Mám takový problém, vozidlo mi nedobíjelo, při zapnutí zapalování nesvítila kontrolka dobíjení, tak jsem rozebral altík a vyměnil diodový můstek a reglér - dioda byla totiž vadná. Po namontování stejný problém - kontrolka nesvítí. Zjišťoval jsem kde může být chyba a řekli mi že to má spojitost se žhavením, tak jsem proměřil žhavení a další problém - kontrolka žhavení po pár vteřinách sice zhasne ale žhavičky stále žhaví, tak se chci zeptat zda to opravdu může mít vliv na to že to nedobíjí, a kde mám hledat nějaké relé na žhavení. Otevřel jsem kryt pod palubovkou u dveří spolujezdce a jsou tam relátka žluté, zelené a nějaká velká kostka do které je taky přivedený konektor - tak nevím které relé to je - pokud to je ovšem na té straně. Jedná se o Corsu B r.v.1994 motor 1.5D.
Už jsem s toho zoufalý, snad mi někdo z vás poradí.
Henry
Thursday 01 March 2007 - 06:28:14 Citovat
Host
Ked zhasne kontrolka zhavenia v palubovke, znamena to, ze mozes startovat, ale zhavit moze este dalej niekolko sekund. Ale urcite nie minutu a dlhsie.
Rele zhavenia aj s poistkou byva zvacsa v priestore motora, do zhaviciek tecu vysoke prudy nad 20A.
JardaB
Thursday 01 March 2007 - 07:03:49 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Mam dojem, ze vadna dioda by se nemela projevovat tim, ze nesviti kontrolka pred startem. Vadny regulator uz mozna jo. Kazdopadne zkus drat na kontrolku uzemnit, jestli vubec je zarovka OK (i kdyz predpokladam, ze zarovku jsi kontroloval, tak treba konektory...)

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Zdenda
Thursday 01 March 2007 - 10:40:36 Citovat
Host
Kontrolka dobíjení se mi rosvítí jen někdy, a to když to nechám delší dobu v klidu, jakmile nažhavím a nastartuji tak zhasne jak má, ale když vypnu motor a zapnu znovu zapalování tak se už kontrolka dobíjení nerozsvítí.
Co se týká toho žhavení, tak jsem to měřil a žhaví to stále, třeba i 2 minuty - prostě pořád. Bylo mi řečeno že to žhavení má nějakou spojitist s dobíjením, že je to nějak společně zapojené. Jinak při kontrole dobíjení to dává necelých 12V což je málo.
VGT
Thursday 01 March 2007 - 10:42:08 Citovat
Host
Máš tedy tu žárovku kontrolky žhavení dobrou? Svítí vůbec někdy?
Současné motory nežhaví jen před startem a při něm, ale s mírně sníženým proudem i po startu. Ta doba může být podle typu motoru různá, řádově od 1 do cca 4 minut (záleží, jaká je teplota chladící kapaliny motoru). Jak má být dlouhá u tvého typu nevím. Maximální proud jedné svíčky (studené, před startem) je cca 16 Ampér, po zahřátí trošku klesne. Znamená to tedy, že celkový odběr proudu žhavením po nastartování je řádově cca 60 Ampér. To alternátor na volnoběžné otáčky nedá, předpokládám, žes měřil v tomto režimu. Co udělá palubní napětí (napětí na akumulátoru), když krátce po startu mírně zvedneš otáčky motoru? Jde nahoru?
Zdenda
Thursday 01 March 2007 - 11:02:39 Citovat
Host
Kontrolka žhavení funguje jak má a napětí na baterce jsem zkoušel i při zvýšených otáčkach a stále necelých 12V - takže to ždímá jen z baterky.
VGT
Thursday 01 March 2007 - 23:23:34 Citovat
Host
V Corsách B prý bývaly slabé alternátory. Kolik má ten tvůj jmenovitý výkon?
Peak
Monday 05 March 2007 - 10:40:11 Citovat
Host
Kontrolka žhavení je zapojena na samostatný výstup alternátoru - když není spuštěný motor, tak na tomto výstupu je téměř 0V, takže kontrolka, která je na palubce připojena mezi tento výstup a +12V svítí. Po nastartování napětí na daném výstupu vzroste na 12V a tím pádem kontrolka zhasne - pokud je vše v pořádku. Takže pokud alternátor dobíjí, bude chyba pouze v tom výstupu pro kontrolku.
Jinak co se týče žhavení, je naprosto běžné, že kontrolka žhavení zhasne, ale svíčky žhaví dál - jinak se to ani nedělá. Doba žhavení je několik minut, v závislosti na teplotě motoru - pokud je dostatečně ohřátý, kontrolka jen kráce problikne a svíčky vůbec nežhaví - není to prostě třeba. Jen nerozumím tomu (slyšel jsem to taky už z několika stran) jak se dá "žhavit menším proudem", když svíčky spíná relé (a to je buď sepnuté nebo rozepnuté) - zdá se mi to úplná blbost __;
VGT
Monday 05 March 2007 - 14:25:22 Citovat
Host
Peak napsal ...

... nerozumím tomu .. jak se dá "žhavit menším proudem", když svíčky spíná relé (a to je buď sepnuté nebo rozepnuté) - zdá se mi to úplná blbost __;

Není to blbost. U motorů, které nežhaví jen před a při startu, ale i po nastartování motoru, se tento princip používá. Svíčky sice spíná jen "obyčejné relé", ale ten fígl je ukryt ve vlastní žhavičce. Konstruční provedení může být různé, ale většinou se používají dvě spirály v jedné svíčce. Jedna spirála jen topí, druhá krom topení omezuje procházející proud v závislosti na vzrůstající teplotě svíčky. (např.Bosch Duraterm, Brisk Twin ...a jiné) Odkaz Odkaz (žhav01)

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1813 sec,0.1499 z toho dotazů.