• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra exteriér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Lakovanie plastov
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Adrian
Friday 30 June 2006 - 12:12:23 Citovat
Host
Chlapi neviete mi niekto poradiť čím odmastiť plastové diely auta pred lakovaním? V poradni som sa dočítal, že je potrebné použiť naleptávač plastov. Je ich viacero druhov, ak áno ktorí použiť?

Chcem svojpomocne nalakovať tú srandu na prednej maske okolo znaku opel, pretože z nej miestami opadala farba a nechce sa mi to dávať lakovať nejakému lakyrníkovi.


Ďakujem.


Yper
Friday 30 June 2006 - 12:51:04 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Na odmaštění plastů je mejlepší plastový díl vzít do vany a pískem na nádobí (i tekutým) a kartáčkem na ruce nebo starým kartáčkem na zuby jej vyčistit. Také je dobré plast přejet smirkem o zrnitosti okolo 800 - aby nebyly příliš hluboké rýhy - a zabrousit tak i otřepy na plastu, které vznikly ve formě tlakovým vstřikováním plastu.
Pak se může ještě přejet hadrem s acetonovým ředidlem. Tunil jsem takhle všechny plasty na svém autě a teď dělám i novou masku pro LarryE(ho) - gril.
Já vím o dvou tzv. naleptávačích plastů - ve skutečnosti ani jeden plast nenaleptává, pouze tak jen vypadá - tváří se.
První, který jsem použil, je od Duponta (koupil jsem ho od lakýrů v Citroenu). Je mírně nažloutlý a nanáší se klůckem (hadřík na kusu klacku - např. od nanuku ) nebo se stříká malou pistolí - např.fixírkou.
Funguje na bázi adheze - něco jako kontaktní alkaprénové lepidlo. Nesmí úplně zaschnout (na omak za chvíli zavadne a je lepkavý) a na něj se stříká pak dvousložkový stříkací tmel (fíler), který se vybrousí smirkem 1200-2000 pod vodou do jemna. Pak se na fíler stříkne vrchní barva.
Druhý jsem kupoval ve Standoxu - je to čirá hustší kapalina, která se ředí acetonovým ředidlem. V tomto případě je mnohlem lepší nanášení po celém povrchu právě tím klůckem. Pak se to nechá několik hodin zavadnout - odpaří se ředidlo a je tak olejovitě mírně lepkavý - zůstává poměrně živý i pod fílerem a barvou. Z tohoto důvodu je nutné s ním pracovat velmi pečlivě. Po několikahodinovém zavadnutí - já to nechal přes noc, se tím klůckem, kterým jsem to mazal předtím, setřou přebytky. Prostě hadr na setření nesmí být suchý a ani né moc mokrý, aby na povrchu plastu přeci jen něco zbylo.
Pokud tam toho zůstane moc, tak barva a fíler během roku jakoby zkrabatí - hlavně vlivem venkovní teploty.
Proto pro začátečnické práce je mnohem lepší použít ten "naleptávač" od Duponta.
Pozor, NIKDY se nestříká je ta část. kterou se chceme presentovat okolí. Kterou chceme vystavovat všem na oči. Vždy naleptávačem působíme až za vivitelnou hranu nebo kolem dokola, aby následný nástřik barvou byl uzavřený!
Viz obrázky z tunění klik - pokud se mi je tam podaří vložit.


[ Upraveno Friday 30 June 2006 - 13:03:32 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2086 sec,0.1696 z toho dotazů.