Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
kontrolka oleje |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Cedric |
| ||
Host | Ahoj zdravím vąechny Opláky? Potřebuji poradit. Jedná se o kontrolku oleje. Kdyľ nastartuji tak mi sama zhasne asi aľ po 3 s, jinak kdyľ přídám plyn tak mi zhasne hned.. V příručce píąou ,ľe to je v pořádku, ale nevím nechám si poradit. U jiných aut, tato kontroka zhasne hned, nebo ne??? Nemůľe na to mít vliv ąpatný olejový filtr, nebo tak něco.. Bojím se abych nezadřel motor. Jinak mám Opel Corsa 1.5 TD... Díky za radu a postřehy... | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Cedrik:já bych řek ľe je to ůplně normál ,to my dělalo snad u vąech aut a u opla taky ,to ľe po přidání plynu zhasne dřív bude asi tím ľe se ti dříve vyrovná tlak oleje a kontrolka zhasne ,ale to bych asi nedělal 3 vteřiny to vydrľíą Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Hanek |
| ||
Host | Taky mi zhasíná aľ po3-5 vteřinách,kdyľ je studený motor a neąahám na plyn.Pochlubte se jak jste na tom vy.Kámoą má ten samý motor a zhasíná mu hned | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | From Cedric: ToFreez and Hanek, díky za vaąe zkuąenosti, tak to bude asi v normálu. Uľ jsem se bál, ľe by se mi mohla moje corsička zadřít, to bych nepřeľil... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Na tomhle se podílí spousta věcí: nevhodný typ oleje (0W30-40/5W30) pro naąe klimatické pásmo a zejména teď v létě, bez chladiče oleje. Starý olej, který ztratil viskozitu. Kvalita filtru oleje. Pojistný přepouątěcí ventil (pruľina s kuličkou). Větąí vůle na ąálách. Snímač tlaku oleje. Teď motor zůstává dlouho teplý a nedrľí-li zpětný ventil, tak olej můľe stéci gravitací do vany. Pokud zahapruje přepouątěcí poj. ventil (je tam hlavně pro v zimně podchlazený "utaľený" motor, aby při nastartování, kdy je olej hustý a vůle na ąálách téměř ľádné, nedoąlo k vyraľení kluzných pánví vlivem vys. tlaku oleje, tak tenhle ventil přepustí přebytek tlaku a můľe v něm zůstávat drobná nečistota. Důleľité je, aby kontrolka neproblikávala při běhu motoru na volnoběh nebo dokonce svítila. Také je směrodatné, kdy po krátkém chodu motoru po prvním nastartování a vypnutí a po několika vteřinách po opětovném nastartování zhasla téměř okamľitě. Pokud to takle jde, tak buď v klidu Úďo. To, ľe někomu zhasíná kontrolka okamľitě a přitom má jeho motor navrkláno hodně, jeątě neznamená nutně, ľe jeho motor je na tom lépe, něľ tvůj. Můľe to být také zakarbovaným motorem a malou průchodností kanálů, kdy tlak v soustavě stoupne téměř okamľitě. Jinak po nastartování není dobré hned zvyąovat otáčky, aby jsi urychlil zhasnutí kontrolky. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | To Yper from Cedric, díky za radu.. Při jízdě mi to vůbec neproblikává a kdyľ mám zapnutý motor, někde zastavím a za pár minut zase startuji, tak kontrolka zhasne hned, tak budu jak ty říkáą v pohodě Úďo.. Díky | ||
| |||
XPetr |
| ||
Host | Tak já jsem na tom úplně stejně (motor 1,7D, najeto 150TKm), po prvním nastartování zhasne až tak za 5s a potom když to vypnu a nechám třeba 10 min. stát tak zhasíná okamžitě. Napadlo mě jestli to není nejakým zpětným ventilem, který propouští (jestli tam něco takovýho vůbec je), nebo velkou vůlí v čerpadle, a další možnost je volná trubka sání oleje se sítem, z které by se olej vrátil zpět do vany a pak trvá chvíli než znovu nasaje. | ||
| |||