• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Nestartuje po zásahu do elektriky
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kubba
Sunday 16 June 2013 - 17:40:52 Citovat
Host
Ahoj, o víkendu jsem se snažil opravit funkci klapek topení na Omeze B (X25XE) 12/1996. Oprava se sice povedla, ale stojím před nový pro mě vcelku fatálním problémem - nemůžu natočit motor. Raději zakládám nové vlákno, protože mám tušení, že oprava se povleče a bude spíše pro silnější povahy.

Takže co jsem udělal
V rámci opravy digiklimy jsem vytáhl radio, sundal středový panel, přihrádku spolujezdce, povolil airbag. Pak se ukázalo, že hlavní konektor klimy je schovaní někam pod palubovku.. tak konektor připojil kam patří a vypadalo to, že je vše ok. Jenže už jsem nenastartoval.

Hned jsem zkontroloval pojistky(obě pojistkovky).Ve snaze pošťouchnout řídící jednotku, aby si to rozmyslela, jsem odpojil na hodinu akumulátor. Bez výsledku. Auto jsem zkusil několikrát odemknout/zamknout abych vyzkoušel imobilizer - vše se chová normálně.

Současný stav
Motor točí, svítí celou dobu kontrolka motoru, ale jsem si skoro jistý, že nepálí (kontrolováno podle svíčky). Na palivovém čerpadle napětí mám. Vzhledem k tomu, že motor dosud bez problémů šlapal, jde evidentně o problém v elektrice.

Moje otázka - je možné že by si na základě mého zásahu ŘJ řekla, že nebude pálit?

Já si myslím, že to možné není a čekám spíš nějakou zradu ve zlomených kabelech v elektrice. Našel by se případně někdo, kdo by mi dokázal popsat umístění nejdůležitějších konektorů pro běh motoru?

Malou naději vkládám do diagnostického kabelu, ale vzhledem k tomu, že je to z přelomu roku 96/97 si ani nejsem jistý, jestli mi s tím bude chodit. Jestli to do pátku neopravím, tak mě ještě čeká sprd od přítelkyně. Díky
Stepo
Monday 17 June 2013 - 07:49:38 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
Mnoo....slusny oddil
Pokud jsi vyloucil cerpadlo, tak nejblizsi dalsi zavady spojene se zapalovanim je cidlo otacek kliky a zapalovaci modul.
Modul se da promerit, je ale spatne pristupny (za motorem vpravo pri pohledu cloveka stojici pred autem s otevrenou kapotou ). Drzi na 4 sroubech, blbe se k tomu leze ( je lepsi sundat sterace a torpedo ). Da se promerit i bez demontaze, je to ale opruz s multimetrem. Navic nepredpokladam, ze by Ti odesly hned 3 dvojcivky naraz, takze spise nez civku bych resil privod - jestli se tam objevuje napeti z RJ.
RJ je v releovem boxu vpravo od motoru ( ten trojuhelnikovy vedle baterie ).

Cidlo otacek kliky - zdaleka nejcastejsi zavada, co se elektriky a nestartujiciho auta tyce. Najdes jej dole na boku motoru, vedle olejoveho filtru. Kabel je vsazeny do tepelne ochrany ( neco jako alobal ) a vede zadem nahoru az pod predni sklo, kde je napojeny na kabelaz.
Dalsich cidel je tam na motoru hromada, ale zadne nema za nasledek nenastartovani - az na toto.
Az budes delat diagnostiku, tak se nelekni - dokud se motor netoci, bude to chybu cidla otacek kliky davat porad. Pokud tam nebude zadna jina, je velmi pravdepodobne, ze to bude prave tim.

No a kdybys mel hodne velkou smulu, mohla Ti odejit RJ ( to se snad tady jeste nikomu nestalo ) - to poznas take az ve chvili, kdy to napichnes na kabel.

Kubba
Monday 17 June 2013 - 21:44:56 Citovat
Host
Proměřil jsem osciloskopem senzor otáček a je ok. Ale jsem trdlo. Je opravdu něco s imobilizerem. Dnes se ukázalo, že když auto trochu trápím a točím déle než 10 sekund, tak se rozbliká skutečně kontrolka motoru.

Diagnostika je objednaná z Číny už třetí týden a není po ní vidu ani slechu. Takže se začnu asi dívat po něčem v ČR. Nějaký typ, to zaručeně chodilo s X25NE motronic 2.8.3 a mohl jsem deaktivovat úplně imobilizer?

Kubba
Monday 17 June 2013 - 21:51:27 Citovat
Host
Mám takovou teorii.. co kdyby původní majitel nastražil do auta digiklimu z jiného auta a záměrně ji nezapojil ten žlutý konektor. Není možné aby si klima nesedla s ŘJ a ta po zapojení imobilizovala auto?
JardaB
Monday 17 June 2013 - 22:02:22 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
A kabel od imobilizeru jsi neposkodil/nerozpojil? Ta klima by mela byt nezavisla s RJ motoru, v podstate tam IMHO neni zadne vyznamne propojeni...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Kubba
Monday 17 June 2013 - 22:33:29 Citovat
Host
Doufám že nepoškodil, ale vezmu zítra pípák a projdu to. Vzhledem k tomu, že jsem pořád nenašel jednotku imobilizeru, dost možná tam není a mohl tam být nějaký bastl

Podle schémat to vypadá, že hned čtyři dráty z klimy vedou do hlavní čídící jednotky motoru.
Kubba
Tuesday 18 June 2013 - 10:26:49 Citovat
Host
Kabelaz propipana. Zkusil jsem na imo proceduru - dat klicek do zapalovani a odemknout central dalkou - imo prestalo blikat.. ale porad nepali. Jsem uz docela zoufaly a kdybych mel neco jineho nez zalozni Primeru s motorem 10kW, tak bych Omegu dotahl nejspis na diagnostiku do servisu.

Nenasel by se nekdo odchotny, kdo by mi pujcil z Prahy nebo okoli za rozumnou uplatu na jeden vecer diagnostiky kabel (Omega 1996 X25XE)?
Brenky
Tuesday 18 June 2013 - 13:35:50 Citovat
Host
Legend je z Prahy a diagnostiku dělá...zkus se ozvat přímo jemu.
Kubba
Tuesday 18 June 2013 - 14:32:42 Citovat
Host
Brenky napsal ...

Legend je z Prahy a diagnostiku dělá...zkus se ozvat přímo jemu.


Můžeš mi prosím poslat do mailu na něj kontakt - halcin(z)seznam.cz? Je to trapné, ale jak nejsem aktivní čen, tak nevidím uživatelské detialy.
Kubba
Saturday 22 June 2013 - 01:35:25 Citovat
Host
Jak to dopadlo

Diagnostika byla bez úspěchu, nenavázána komunikace - problém bude asi v roku výroby a nekompatibilitě kabelu.

Ukázalo se, že je načlé relé imobilizeru a baterka. Baterka na prázdno držela slušných 13 V, ale když se začalo totič motorem, tak šlo napětí rychle dolů (podle zvuku a otáček starteru nebylo poznat).

Zhruba na 12 V začalo vyšilovat rele imobilizeru, které se neustále spínalo a rozpínalo. Na palubovce se problém neobjevil, ale motor ani neslíbil. Časem pokleslo napětí natolik, že po 10 sec točení motorem relé vyplo na trvalo a začala problikávat kontrolka motoru.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1637 sec,0.1144 z toho dotazů.