Témata příspěvků | |
Kubba | Ahoj, o víkendu jsem se snažil opravit funkci klapek topení na Omeze B (X25XE) 12/1996. Oprava se sice povedla, ale stojím před nový pro mě vcelku fatálním problémem - nemůžu natočit motor. Raději zakládám nové vlákno, protože mám tušení, že oprava se povleče a bude spíše pro silnější povahy. Takže co jsem udělal V rámci opravy digiklimy jsem vytáhl radio, sundal středový panel, přihrádku spolujezdce, povolil airbag. Pak se ukázalo, že hlavní konektor klimy je schovaní někam pod palubovku.. tak konektor připojil kam patří a vypadalo to, že je vše ok. Jenže už jsem nenastartoval. Hned jsem zkontroloval pojistky(obě pojistkovky).Ve snaze pošťouchnout řídící jednotku, aby si to rozmyslela, jsem odpojil na hodinu akumulátor. Bez výsledku. Auto jsem zkusil několikrát odemknout/zamknout abych vyzkoušel imobilizer - vše se chová normálně. Současný stav Motor točí, svítí celou dobu kontrolka motoru, ale jsem si skoro jistý, že nepálí (kontrolováno podle svíčky). Na palivovém čerpadle napětí mám. Vzhledem k tomu, že motor dosud bez problémů šlapal, jde evidentně o problém v elektrice. Moje otázka - je možné že by si na základě mého zásahu ŘJ řekla, že nebude pálit? Já si myslím, že to možné není a čekám spíš nějakou zradu ve zlomených kabelech v elektrice. Našel by se případně někdo, kdo by mi dokázal popsat umístění nejdůležitějších konektorů pro běh motoru? Malou naději vkládám do diagnostického kabelu, ale vzhledem k tomu, že je to z přelomu roku 96/97 si ani nejsem jistý, jestli mi s tím bude chodit. Jestli to do pátku neopravím, tak mě ještě čeká sprd od přítelkyně. Díky |
Poslední odpovědi | |
Kubba | Nejdřív jsem dal do auta jinou baterku, což pomohlo. Relé jsem přemostil pro jistotu drátem, imo už v autě nechci. Ještě bude potřeba imo deaktivovat přes kabel, ale to teď neřeším. Ve výsledku zmizely i další podivnosti - nezhasínal se po startu a šlápnutí na brzdu nápis CHECK na MUI displeji, přestal blbnout tempomat a funguje restartování klimy. |
Colommbo | A jak to tedy dopadlo...? Bo to, co píšeš, ještě žádný dopadlo není... |
Kubba | Jak to dopadlo Diagnostika byla bez úspěchu, nenavázána komunikace - problém bude asi v roku výroby a nekompatibilitě kabelu. Ukázalo se, že je načlé relé imobilizeru a baterka. Baterka na prázdno držela slušných 13 V, ale když se začalo totič motorem, tak šlo napětí rychle dolů (podle zvuku a otáček starteru nebylo poznat). Zhruba na 12 V začalo vyšilovat rele imobilizeru, které se neustále spínalo a rozpínalo. Na palubovce se problém neobjevil, ale motor ani neslíbil. Časem pokleslo napětí natolik, že po 10 sec točení motorem relé vyplo na trvalo a začala problikávat kontrolka motoru. |
Kubba | Brenky napsal ... Legend je z Prahy a diagnostiku dělá...zkus se ozvat přímo jemu. Můžeš mi prosím poslat do mailu na něj kontakt - halcin(z)seznam.cz? Je to trapné, ale jak nejsem aktivní čen, tak nevidím uživatelské detialy. |
Brenky | Legend je z Prahy a diagnostiku dělá...zkus se ozvat přímo jemu. |
Kubba | Kabelaz propipana. Zkusil jsem na imo proceduru - dat klicek do zapalovani a odemknout central dalkou - imo prestalo blikat.. ale porad nepali. Jsem uz docela zoufaly a kdybych mel neco jineho nez zalozni Primeru s motorem 10kW, tak bych Omegu dotahl nejspis na diagnostiku do servisu. Nenasel by se nekdo odchotny, kdo by mi pujcil z Prahy nebo okoli za rozumnou uplatu na jeden vecer diagnostiky kabel (Omega 1996 X25XE)? |
Kubba | Doufám že nepoškodil, ale vezmu zítra pípák a projdu to. Vzhledem k tomu, že jsem pořád nenašel jednotku imobilizeru, dost možná tam není a mohl tam být nějaký bastl Podle schémat to vypadá, že hned čtyři dráty z klimy vedou do hlavní čídící jednotky motoru. |
JardaB | A kabel od imobilizeru jsi neposkodil/nerozpojil? Ta klima by mela byt nezavisla s RJ motoru, v podstate tam IMHO neni zadne vyznamne propojeni... |
Kubba | Mám takovou teorii.. co kdyby původní majitel nastražil do auta digiklimu z jiného auta a záměrně ji nezapojil ten žlutý konektor. Není možné aby si klima nesedla s ŘJ a ta po zapojení imobilizovala auto? |