Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
2,6 V6 - vynechali 3 válce - zapalovací rampa? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
FastArrow |
| ||
Host | Ahojte jel jsem po rovině a najednou motor ubral na výkonu a jel na 50%. Musel jsem se dostat domů, takže jsem dojel ještě cca 20km (což nebylo dobré pro kat) Diagnostika pak ukázala vadné zapalování všech tří válců. Chtěl jsem zkontrolovat kontakty na zapalování na řidičové straně pod čelním sklem (je tam blbý přístup). Nic jsem nezjistil, ale dotknul se kabelů a motor začal jel normálně. Tak kilometr to dýmylo - bílý kouř - vypálily se usazeniny po tom jak to nespalovalo. Pak se motoru moc nechtělo a diag. ukázala problém s katem. No profoukl jsem to a už neukazuje nic - diag je čistá. Včera jsem to nastartoval a motor jakoby jel na 5 a méně válců, tak nějak nepravidelně a zdechl. Po druhém nastartování už jel ok celý den. Diagnostika neukazuje žádnou závadu. I přesto mám pocit, že ten motor může jet lépe. Zajímá mě jestli někdo nemá zkušenost s tím, jestli blbnou konektory na zapalování nebo se může pokazit celé zapalování? Jak zjistím, kde byla vlastně chyba? Trochu mě štve, že se to najednou "samo" opravilo... Ještě nikdy se nic neopravilo samo . Máte nějakou radu? | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Pokud je elektrika originál, tak je nějaký špatný kontakt velmi nepravděpodobný. Nevím ani jak jsi zjistil, že nepálila zrovna jedna lišta, ale je možné, že ty cívky půjdou do kelu. Jaké máš svíčky? Nejezdíš na moc krátkou vzdálenost? Nezkoušel jsi E85? | ||
| |||
FastArrow |
| ||
Host | Svíčky nevím, nemám to auto dlouho, ale vím, že tam byly měněné. Ten předchozí se o to staral - ale sám nevím. (mimochodem jaké tam jsou dobré? Na lpg) Zjistil jsem to dle diagnostiky, že to bude celá rampa, ale zkušenějším napoví chyby více. Mám screen z diag, když se to stalo. E85 jsem tam zkusil dát 1x 50:50. Vadí to něčemu? Jezdím na LPG. E85 přece neovlivní cívky. Jezdím tak cca 20km jednu trasu, někdy po městě. Hodim tu ten screen ať je to konkrétnější. Vyhodilo se tam toho více... Umí někdo poznat co je příčinou? Screeshot z diag [ Upraveno Saturday 13 July 2013 - 14:22:32 ] | ||
| |||
FastArrow |
| ||
Host | Dnešní poznatek: ráno nastartuju a má to tendenci jakoby se dusit nebo jet na 4 válce, v otáčkách to je ok. Rozjezd je o ničem. Jakmile se to zahřeje a přepne na benzín nebo LPG tak to jede v pohodě jakoby tomu nic nebylo. | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Nevím, jestli se vadná lišta projevuje takhle už tady někomu takhle odcházela? Pokud vím, tak to bývá spíš obráceně, tzn. že zastudena to jiskří a po ohřátí to vynechává. Pokud jezdíš na svíčky předchozího majitele navíc na plyn, chtělo by to snížit odtrh na 0,6-0,7mm, pokud jsou víceelektrodové, tak na 0,7-0,8 mm boční elektrody od středové. Jinak dostávají zmíněné lišty při zapalování LPG směsi pořádně zabrat. | ||
| |||
Fastarrow |
| ||
Host | Ok. zkusím demontovat tu rampu a svíčky. Válce 1 3 5 jsou na straně spolujezdce nebo řidiče? Screenshot z diagnostiky ti náhodou nenapověděl více čím by to mohlo být resp. co se stalo? | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Když si trochu očistíš pravý ventilový víko (strana spolujezdce), najdeš na něm vylisované pořadí válců... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | A můžeš luštit... (viz. poslední odstavec) [ Upraveno Wednesday 17 July 2013 - 10:01:55 ] Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Fastarrow |
| ||
Host | Díky .-) | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Postavíš-li se před auto a zvedneš kapotu, budeš mít po levé ruce (od chladiče dozadu) válce 1-3-5 a napravo 2-4-6 W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |