Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
EGR u VéBé 2,0Di_16V |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Tak jsem se rozhodl i já zaslepit Egr. Kdyľ jsem ho demontoval, tak jsem zjistil, ľe ľádnou plechovou záslepku s těsněním dát nemohu.Egr na tomhle typu motoru vypadá zhruba tvarem jako klakson a je umístěn uprostřed, navrchu na sání přímo nad vstupem od výtlaku z turba.Přepouątění výfukových plynů je řeąeno mazaně tak, ľe z Egru vede přes sání tyčka, která vypadá jako ventil a ta tenhle přefuk výfukových plynů uzavírá. Kdyľ jsem tam viděl ten bordel, tak jsem se zhrozil. Hlavně, ľe cpeme filtry na sání a z výfuku se tam přitom valí karbon.Daląí důvod pro zaslepení. Proto jsem zaslepil hadičku podtlaku a tu vrazil zpět do Egru. První start a jízda super-tam kde jinde mám 80km/h, tam jsem měl jiľ 100! Takľe znát to bylo - ani trochu kouře z výfuku. Kdyľ jsem vąak vyřadil, tak po několika vteřinách a rychlosti pod cca 45km se mi rozsvítila porucha motoru. Kdyľ jsem přidal, tak nad 2000 ot. zmizela a motor ąel zase jako ďas a tak stále dokola.Zajímavé je, ľe při stojícím autě a vytočením otáček to nezmizelo - mizelo to jen při jízdě. Zkouąel jsem i zahřátý motor odpojit od baterie(tady někde jsem to četl - 15 min.).Výsledek - stejný.Neątve mne to ani tak kvůli výkonu (i kdyľ, bylo by to milé), jako spíą kvůli tomu bordelu, co se dostává do sání. Kdo se nechete děsit, tak to nerozebírejte - zbytečně si přivodíte stress. Tak jak dál, pánové? Máte s tím zkuąenost, jak to očůrat? Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Pokud EGR vyřadíą z funkce, jak si to udělal ty, tak jasně svítí dignostika - porucha EGRu. Kdyľ chceą tak dál pokračovat, musel bys nechat EGR vymazat z řídící jednotky. | ||
| |||
Anonymous |
| ||
Host | To znamená jít na diagnostiku a tam jej nechat vymáznout? Nikdy jsem tam nebyl, takľe tuhle zkuąenost nemám.Pokud je to jen trochu moľné, tak samozřejmě jej chci nechat vyřadit. Nárůst výkonu tam byl a ten bordel v sání, ten je prostě neskutečný! | ||
| |||
Anonymous |
| ||
Host | Ahoj, kterou hadičku jsi přesně zaslepil ?A čím???Co brzdy?Nezměkly??Dík e-mail Email taky jsem něco zkouąel na VB DTi ... | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | tento jev jsem tu jiz popisoval.je to normalni.a jeste dotaz kde mas zaslepenou hadicku?? a mas egr vycisteny a zavreny?? u ropaka fungije egr i jako pretlakovy ventil pro turbo. proto ta kontrolka sviti. jeste jsem teda nevidel vymazat egr u oplacky jednotky. | ||
| |||
Anonymous |
| ||
Host | a nemůľe to ucpání poąkodit turbo? | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | 2 NIO: Já taky ne, ale Andrej to říkal, tak jsem to vzal ta bernou minci. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | To NIO - EGR u tohohle typu motoru nejde vyčistit. Spaliny do sání se totiľ nepřepouątějí přes něj, ale jak jsem psal jiľ dříve, tak z EGRu vede tyčka, která vypadá jako ventil (normálně dřík s dosedací ploąkou).Celý EGR je namontován na vstupu sání na hlavě motoru.Ventil prochází celým průměrem sání a na spodní stěně (ta současně odděluje přefuk z výfuku) dosedá na otvor toho přefuku. Kromě toho ventilu prostě nevyčistíą na EGRu nic! To "ostatní" - Egr je ovládán podtlakově (jde to i ústy). Vstup do něj je gumová hadička (prům.cca6) a do ní je zaveden podtlak plastovou hadičkou - tu jsem vytáhl, do gumové had. vloľil trn (vypadá jako spojka na hadičky, ale není dutá). Na druhý konec trnu dal daląí gumovou hadičku a do ní pak vsunul plastovou od potlaku. Brzdy mi nezměkly, protoľe mi tím pádem podtlak nikde neutíkal. Podle mne je to jeątě nějak závislé na podtlaku ve víku vtl, a otáčkách motoru a rychlosti. Ovládací vývěvy (tuąím, ľe tam mám určitě 4) jsou vzájemně propojeny. Je to prostě pakárna a zatím nechápu, jak to funguje. Z čidla otáček vačky vede také jeden plastový blbinec a ten je jednou stranou propojen zrovna na tuhle vákuovou pumpu na EGR. Ale pro ty, co mají stejný motor jako já - výkon tam byl! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Lukass |
| ||
Host | Mám tenhle samej motor na astře g, a po vyčiątění dříku a ploąky toho egr ventilu tam byl taky znát nárůst výkonu, i kdyľ ne velkej, ale nárůst jo. Osobně si myslím, ľe odpojování EGR smysl nemá, je to tam z výroby, tak to tam asi má bejt. Spíą bych poprosil NIA, aby tady jeątě jednou rozebral to vyčiątění sání, a moľná bysme se vąichni divili co to s těma naąima dvoulitrama udělá za změnu. Já uľ sem se do toho chtěl pustit, ale kdyľ sem viděl co vąechno se musí povolit, včetně vstřikovacího potrubí, tak sem od toho upustil. Nevím totiľ co to udělá s tím skvělým systémem přepadů, aby se to zas nezavzduąňovalo jako posledně, kdyľ sem měnil filtr.Pak sem měnil i přepady...V servisu kde mi to dělali, tak mi mechanik důvěrně poradil, ľe dokud to jede, tak do tohohle motoru radąi moc neą´tourat, ľe pokud je to smontovaný z fabriky, tak to jede, ale jak se v tom začne vrtat, tak prej si zadělávám na problémy.Tak nevím | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Souhlas s LUKASSem. Tedy co se týče toho vyčiątění sání.Je tam takovej humáč, ľe jsem musel pouľít na ruce:solvinu, písek na nádobí(ten origo český, kterým by se daly zabruąovat vtl. a sedla) mýdlo s kartáčkem a pak zas mýdlo. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |