Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
ABS kope v malých rychlostech - Astra G |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Mirek H |
| ||
Host | Mám Astra G 1.4 16V r.v. 2000. Při dobržďování před křižovatkou mi na poslední chvíli skoro před zastavením často začne kopat ABS. Také se mi občas rozsvítí kontrolka ABS na palubce. Tuším že by to mohlo být od některého kola (resp.čidla), tak že zatímco ostatní kola ještě skoro v nulové rychlosti posílají jednotce ABS impulzy, tak na tom vadném kole, to už impulz nedá a jednotka to vyhodnotí jako zablokované kolo a proto mi zakope do pedálu. Buď tam bude nějaké svinstvo mezi dvěma zubama a tak se tváří jako jeden a nebo bude jeden zub chybět. Jak jsem se někde dočetl, Gčko má na rozdíl od Fkové Astry čidla a ozubení schované uvnitř náboje kola a mění se celý. Nevím jak u zadních kol kde mám bubny???? Na vyblikání chyb na palubce nic nebylo, asi proto že to není z diagnostiky motoru. Nevím jestli když to odvezu na diagnostiku na PC, tak jim to ukáže chybu z ABS jednotky. Potřeboval bych poradit jestli mi tam řeknou je to např pravé předni kolo, abych nemusel rozebírat všechna. A nebo jestli se to dá nějak jednoduše otestovat???? | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Na diagnostice se dají zobrazit rychlosti jednotlivých kol v reálném čase, takže když se napíchnou za jízdy a budou sledovat hodnoty, tak by mělo být vidět, které čidlo hlásí odlišnou rychlost od ostatních. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
csala |
| ||
Host | System ABS si po nastartovani a rozbehnuti auta kontroluje intenzitu a tvar signalu od kazdeho cidla osobitne. Tato kontrola sa udeje pri malej rychlosti vozidla, cca pri rychlosti 5 az 10km/hod podla typu/generacie ABS (predpokladajme najrozsirenejsi system Bosch). Ak signal od niektoreho snimaca nie je OK, riadiaca jednotka ABS to vyhodnoti ako chybu, vypne sa a zaroven rozsvieti kontrolku na pristrojovej doske. Vypne sa v tom zmysle, ze auto brzdi ako keby system ABS v aute namontovany nebol. Skus na konektoroch snimacov skontrolovat aspon odpor vinutia a vzajomne to porovnat. Signal na snimaci moze byt zoslabeny zvacsenim vzdialenosti od ozubeneho venca, na niektorych autach bolo mozne tuto vzdialenost nastavovat podlozkami. Vzdialenost sa postupne zvacsi aj skorodovanim ozubeneho venca, pretoze oxid zeleza ma ine magneticke vlastnosti. K skresleniu signalu na snimaci dojde aj pri nalepeni magnetickych necistot na snimac. Ak si trufas na test snimaca osciloskopom, alebo aspon kvalitnym voltmetrom, tak zodvihni jedno predne koleso, nastartuj motor, zarad jednicku a kontroluj signal na konektore snimaca. Porovnat s druhou stranou. Na zadnej naprave to takto silou motora nezopakujes, musis koleso tocit inou silou, alebo merat za jazdy. Diagnostika pre Opel by mala z riadiacej jednotky ABS vycitat chybu napriklad o slabom signali z konkretneho snimaca, otazka je, akym sposobom budes zavadu odstranovat. | ||
| |||
Mirek H |
| ||
Host | Tak jsem to nakonec dal do servisu. Už mi volali, že to vypadá na pravé přední kolo (už jsem to tady někde četl, že to většinou bývá pravé přední). Pokud ne tak to bude problém ABS jednotky a to je o jinejch penězích. na Gčku se mění celý náboj kola. Nejlevnější jsem sehnal za 2400.- s daní plus 500.- diagnostika a 1000.- - 1500.- práce. Uvidíme | ||
| |||