Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
rozjíždění v lehkém rejdu drnčení od zadní osy |
Přejít na stranu 1 [2] 3 ... 10 11 12 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jerry |
| ||
Jerry Uživatel #596 Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15Příspěvků: 783 | Ahoj nevím jak to dopadlo s vašimi diferáky, ale přispěji také se svou troškou. OC 2,5 DTi caravan, Y25DT,manual, 2002. Toto mi začalo dělat koncem minulého roku. Po dolití cca 4dcl oleje to zmizelo a objevilo se to až tento týden. Dnes jsem byl o5 v servisu a pro moji smůlu je tam oleje dost. Čím to je ? Tyto problémy mají diferenciály s tzv. "omezeným prokluzem" neplést si se samosvorným diferenciálem. Dělá to při záběru motoru (kardanu) na diferenciál při rozdílném otáčení zadních kol. Tak že při rozjezdu do rejdu, přidání plynu v zatáčce a pod.. U mě většínou až po ujetí cca 30-40 km. Jedná se o to, že zařízení které umožňuje diferenciálu "částečné zamčení" je opotřebované a tudíž při záběru do rejdu vyhodnocuje kolo které musí opsat větší oblouk (při zatáčení vlevo pravé zadní) jako prokluz a snaží se sílu převést na levé zadní kolo.Zamkne, pustí, zamkne, pustí atd. a tím vznikají nepříjemné a zvláštní vibrace v zadní nápravě. Čím větsí záběr tím více má diferenciál snahu se "zamknout". Asi jediná cesta opravy je výměna, bo jak mi bylo řečeno oprava vnitřní klece tohoto ústrojí nepřipadá v úvahu vzhledem k dílům a dávat staré díly do starého diferáku taky asi nebude ono. Tímto bych chtěl poprosit, jestli někomu takovýto doma či jinde neleží. Předpoklad je aby byl funkční !! !!(a) Jediný na co mě upozorňovali je, že musí být z auta které má (resp. mělo ) TC. Díky Jerry P.S. nový se nechá v oplu koupit za 128t. :_:n :_:n :_:n [ Upraveno Wednesday 27 January 2010 - 14:41:09 ] Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128 | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Aha - tenhle cajk muzou mit i moje Omegy B AT 97 a 96? Delaji to totiz obe a presne jako nejake blokovani v diferaku mi to pripada. Ta s manualem to ovsem nedelala ani naznakem. A to je ciste mechanika nebo to je nejak rizene zvenci? Taky mam podezreni, ze to jinak i funguje, protoze na snehu se to rozjizdi o dost lip, nez s tou manualni - je mozny, ze to mely jen automaty? Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jerry |
| ||
Jerry Uživatel #596 Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15Příspěvků: 783 | Ne ne mam manual a je to čistě mechanická věc v diferencilálu. TC je řízeno čidlama ABS a přibržďuje jednotlivý kola a snižuje výkon motoru. Někdy mám pocit, že se to musí roztrhnout. Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128 | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak to u OB asi ne, tam to jen snizuje vykon motoru odpojovanim valcu. Jednotka ABS neumi sama od sebe brzdit. OC ma nejakou lepsi stabilizaci tusim, tam asi jo. S tim diferakem je to divny, sleduju to furt za vsech okolnosti a skutecne to dela pri poradnem zaberu a musi to byt v rejdu, treba i nepatrnem. Pokud se rozjizdim rovne, nic nevrni. Je mi to volake cudne Ty diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jerry |
| ||
Jerry Uživatel #596 Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15Příspěvků: 783 | JardaB napsal ... ..........................diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely... To není samosvor ale omezený prokluz. Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128 | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Jerry napsal ... JardaB napsal ... ..........................diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely... To není samosvor ale omezený prokluz. A v tom je jakej rozdil? Predpokladam, ze by to melo podle kroutaku spojovat plynule obe kola, pokud tam nejaka takova funkce je.... Ja to snad rozeberu Hele, treba tady Odkaz - neznam zdroj, ale pisou, ze AT melo samosvor, normalni ne. To by vysvetlovalo vsechny me poznatky, mam uz dlouho dojem ze to proste jako lehce podelanej samosvor funguje. Takze daji se nekde sehnat do toho dily? Nebo nejake aditivum do oleje, ktere by pomohlo? [ Upraveno Wednesday 27 January 2010 - 15:15:06 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Kuba1985 |
| ||
Host | (JardaB) Omega B má ABS+TC to znamená že když prokluzuje jedno z poháněných kol tak ABS dá povel řídící jednotce motoru a snižuje výkon,ale zároveň přibržďuje kolo které prokluzuje. Proto je tam to TC,jinak by tam nemuselo být. Omegy od roku cca 2001 už měli ESP. Samozdřejmě se to týká šestiválcových motorizací. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Dukaz misto slibu IMHO zadne pribrzdovani u OB neni, ta s manualem hrabala jen jednim kolem bez zabran, ta s automatem fakt nejakou samosvornost vykazuje - kdyz vypnu TC, hrabou evidentne obe kola a pr.el jezdi jak silena, to u manualu az tak nebylo. Nevim no, asi to rozeberu - aspon viko a uvidim Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Kuba1985 |
| ||
Host | Asi máš pravdu,je to holt spojené s tím diferenciálem s omezenou svorností. A že ten automat se chová líp to bych přisuzoval tomu že má plynulejší přenos síly na kola než manuál. | ||
| |||
Kuba1985 |
| ||
Host | Důkaz je zde.ale je to omega po faceliftu kterou mam já a tam to funguje jak jsem psal.: Systémy řízení jízdy Protiprokluzový systém (TC) ✽ TC (systém „Traction Control“ - protiprokluzový systém) ✽ brání prokluzování poháněných kol bez ohledu na stav vozovky a přilnavost pneumatik. Systém monitoruje rychlost otáčení všech kol a snižuje výkon motoru v případě, že nejméně jedno z kol začne prokluzovat. V případě potřeby je prokluzující kolo přibrzděno. Tak se zlepšuje směrová stabilita a jízdní výkon vozu, zejména na sněhu a náledí, stejně jako na vlhkých nebo kluzkých vozovkách. Systém TC je připraven k fungování po zapnutí zapalování a zhasnutí kontrolky . Když pracuje systém TC, bliká kontrolka . Váš vůz se dostal do kritické situace; systém TC Vám umožní stálou kontrolu nad vozem a zároveň Vám připomene, abyste přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky. Vybavení vozu protiprokluzovým systémem Vás neopravňuje ke zbytečnému riskování. Bezpečnost silničního provozu závisí na přizpůsobení stylu jízdy Kopie z originál manálu k autu. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 ... 10 11 12 | |