Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Topeni si dela co chce - Omega |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
wisastar |
| ||
Host | Topeni mi dela co chce. Nekdy to topi, nekdy jde studenej vzduch. Zadni vydechy za operkou foukaji nekdy uplne ledovy vzduch i kdyz to ve predu topi normalne. Kdyz uz to topi tak to topi pouze na druhy stupen, kdyz to dam na treti tak to je vlazny. Radiator sem prohnal hadici a ucpany nebyl. Mam podezreni na ten ventil co je na hadicich pri vstupu do interieru. Jde vyndat a nejak obejit? na co tam vubec je? mel sem ho rozebrany a zkousel sem pusou vytvorit podtlak a nic to nedelalo. Byl v nem pisek a vlato tak sem to vycistil. Motor drzi normalne 90-92 stupnu. Klima je manualni. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Tohle jsou přesně typické příznaky ucpaného topného tělesa. Ono to vodou prohnat jde, není to ucpaný úplně, ale má to tak snížený průtok, že to už nestačí, aby voda kolovala v dostatečném množství a topné těleso se tak rychle stíhá ochlazovat proudícím vzduchem a topí to tedy jen na nějakou 1 nebo 2. Třícestný ventil se projevuje většinou, že teče, ale že by se ucpal, to jsem ještě neviděl. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | A proc do zadu jde ledovy vzduch i kdyz to vepredu topi a nekdy to zase topi i vzadu? | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | A na co je tam ten tricestnej v. ? | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Třícestný ventil přepíná tok vody, v případě, že se topí, tak pustí vodu do topného tělesa a v opačném případě voda koluje jen v motorovém prostoru. Je to ovládané podtlakem přes elektromagnetický ventil, který je součástí systému topení a klimatizace. To, že to někdy topí víc někdy míň a na růuných místech bych připisoval tomu, jak se mění provozní podmínky, jak hodně je otevřený termostat, jak se třeba pohne ten bordel, čím je ucpané topení. Ve dvou omegách jsem měnil topné těleso a projevovalo se to přesně tímto způsobem. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||