Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Brzdy ovzdušnění |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Julius |
| ||
Host | Zdravim vsechny mam prosbu mohli by jste me prosim nekdo popsat jak odborne ovzdusnit brzdy u opel corsy B.98 Kde presne najdu ovzdusnovaci ventily na trmenech a tak..... dekuji moc zatim | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | No, pokud si nechceš přímo lehat pod auto, tak je vždy lepší demontovat to kolo, na jehož brzdiči chceš provést odvzdušnění. Správně by se měla asi tak jednou za 2 roky provést i výměna brzdové kapaliny. Pokud to chceš dělat proto, že jsi právě auto koupil z druhé ruky a nejseš si jist, že kapalina je tam taková, jaká má být a nebo že kapalina je současně i zabarvená do šeda či černa, tak to chce kapalinu odsát injekční stříkačkou a dolít kapalinu novou a pak odvzdušňovat. Co řidič, to jiný názor. Obvykle jsou brzdy do kříže. Tzn. že na jeden brzdový válec je připojeno např. pravé přední kolo a levé zadní kolo a zbylá kola pak zase na další brzdový válec. Tomu někdo pak přizpůsobuje i způsob odvzdušňování. Nicméně většina řidičů odvzdušňuje nejprve zadek a pak předek - volba je na Tobě. Hlavně nezapomínej kontrolovat hladinu v nádržce brzdové kapaliny a dolévat ji, aby nedošlo k nasátí vzduchu na brzdové válce, protože pak se musí provést odvzdušnění vysáváním, aby se vzduch z válců dostal a to jen tak v domácích podmínkách neuděláš. Samotné odvzdušnění brzd (šroub) poznáš lehce - většinou zezadu na brzdiči je něco, co připomíná šroub bez hlavy se šestihranem s dírou uprostřed a s kónusovým zakončením pro nasazení hadičky, aby se unikající kapalina nerozlévala po celém brzdiči a nedostala se na destičky a nebo pakny a kotouče či bubny. To odvzdušnění na sobě ještě zpravidla mívá i gumovou čepičku - aby do něj nešel bordel ze silnice. Pokud tam není, tak se dá za pár fufníků koupit v jakékoliv prodejně s náhradními autodíly a je jedno o jakou značku se jedná. Na první povolení odvzdušnění zásadně použij ořech-nástrčku, nebo očkový klíč. Odvzdušnění bývá přirezlé a pokud strhneš šestihran obyčejným klíčem, tak pak je to těžká práce jej povolit. Pokud budeš mít očkový klíč šestihran (namísto 12ti hranu), tak ten je vůbec nejlepší, protože s ním se dá povolit kde co a bez rizika stržení šestihranu na odvzdušňovacím šroubu. Odvzdušňuj zásadně ve dvou lidech. Zkus šroub povolit. Pokud jej povolíš, tak za chvilku už by měla kapalina vytékat - není ale nutné - záleží na úhlu povolení. Šroub zpět utáhni. Na něj nasaď hadičku a tu vyveď do nějaké sklenice či plechovky na zemi. Kolega ať našlape brzdový pedál až tzv. ztvrdne a pak přestat a tlačit na něj stejnou silou. Povolíš odvzdušňovací šroub a zněj začne kapalina vytékat. Pedál jde dolů - kolega stále tlačí, až se zastaví, ale on musí ten pedál stále držet dole. Teprvě až přestane vytékat kapalina pod tlakem, tak šroub dotáhneš a smluveným signálem mu to řekneš: "můžeš". On pedál pustí a buď znovu našlape a nebo jen zatlačí - ty znovu povolíš a tak pořád dokolečka dokola, kolo za kolem, dokud buď nevytéká kapalina čistá a nebo bez bublinek. Povolování odvzdušňovacího šroubu se provádí asi tak okolo čtvrt otáčky - 90°. Já osobně dělám nejprve zadek, protože ten brzdí při tlaku na brzdový pedál až na konci celého kroku brzdového pedálu a pak jdu teprve na předek. Hodně zdaru. _; Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||