Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Výměna tlumičů |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Iki |
| ||
Host | Ahoj, potřeboval bych poradit, jak vyměnit tlumiče na Corse B, r.v. 98. Nevíte někdo? | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Pokud jsi to nikdy nedělal a nemáš na to přípravky (hlavně přední tlumiče), nech si to raději udělat v jakémkoliv - i neznačkovém- servisu(není to legrace, může tě to i vážně zranit). Jen tak pro hrubou orientaci - takhle se to mění na Kadettu: Odkaz | ||
| |||
Zuki |
| ||
Host | Využij " Rychlý servis Opel, viz Odkaz. Ja si to nechal dělat před týdnem a O.K. Je to vlastně cena opravy s 50 procentní slevou. Jen pozor na geometrii. Tu účtují navíc a u mě se zahojili - 1300,-. Prý to nešlo "povolit". | ||
| |||
Dan VB |
| ||
Host | Ahoj, mě by zajímalo co tě vede tlumiče vyměnit, já už byl na dobro rohodnutej, že výměna, protože mě trápí tvrdá jízda se spoustou hlučných zvuků až lehkých ran když najedu na sebemenší nerovnost, zajel jsem tedy jen tak pro radost do Oplu na test tlumičů a ejhle, tlumiče prý v pořádku, to je až k nevíře, když sem řekl a popsal co mě trápí, řekli mi, jo pane to mi nevime, to může bejt cokoli ramena, stabilizacni tyce, ulozeni tlumicu atd.. atd.. to my nepoznáme, to se musí rozebrat a zkouset.. to mě přijde jako nehoráznost snad musí bejt mechanik co se tim projede a řekne je to na 90% to a to ne? mimo to ten test mě moc nepresvedcil krivka se pohzbovala cca na 50% plochy zeleného pole a to teda nevim co by to muselo delat s autem abych se dostal do zluteho varovneho ci do cerveneho nebezpecneho, to bych je tam nesmel vubec mit, je to divny, jinak by me teda zajimalo co si myslite o mýtu ze kdyz se stlaci auto rukama a pusti melo by vyskocit jen nahoru, no a me to jde nahoru dolu nahoru atd do ztracena.. a pri tom test jak uz sem psal v poradku jo a jinak projel jsem se vectrou A a kdyz zkusim zatlacit a pustit tak je to poradna houpacka jeste vic nez moje a pri tom si na silnici pekne umi poradit s nerovnostma.. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Na to ve ktere casti "zeleneho" teplomeru se pohybuje aktualni stav tlumicu se clovek nesmi prilis divat, testeru (testovacich stolic) je cela rada a vicemene kazda ma stupnice jinak (servis kam jezdim ma stupnici u noveho tlumice nekde kolem 80% a spatneho pod 30%), nicmene ruzne zvuky opravdu muze zpusobovat kde co, navic nepises odkud se ti ty zvuky ozyvaji (zezadu, zepredu), ani jakeho charakteru jsou (vrzani bouchani), takze tezko ti nekdo neco poradi, nicmene pokud ti na testeru rekli, ze tkumice jsou v poradku da se tomu verit, zejmena u autorizaku ktery bude mit spis tendenci ti je vymenit nez te poslat pryc. Jinak VeA je oproti VeBe vice nachylna k houpani a ma podvozek mensi nez VeBe, nelze to prilis srovnavat. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Je to přesně jak píše Marťas. Těm testerům tlumičů se nedá moc věřit (některým typům vůbec ne), je to jen hrubě orientační měření. Poznají tlumič totálně vyteklý=bez oleje (to ano), ale jestli má účinnost 44 anebo 73% to tedy ne. Navíc do výsledku měření se načítá i stav nápravy, nejen stav vlastního tlumiče, a to též zkresluje výsledek. Jediné pořádné měření lze provést jen na samotném tlumiči, ale kde to dělají, že? Resp. bych věděl, kde to dělají, ale kdo by si to nechal dělat ? (je to pracné a tudíž drahé. Tedy ta demontáž a montáž do vozu, vlastní měření je poměrně jednoduché). Měří se síla při stlačení a při roztažení, frekvence 70 zdvihů/min (zdvih jmenovitý). Měření se zaznamená do grafu. Nejdříve na studeném tlumiči, druhé měření na tlumiči ohřátém provozem (tuším tříminutovým). | ||
| |||
Dan VB |
| ||
Host | hmm zajimave, jinak ja se tu moc nechtel rozepisovat, ale dela to presne to, ze kdyz kolo najede na prekazku ( jedno jake delaji to vsechny) ozve se ( popisováno zpomalene) nejprve bouchnutí jako by nekdo bouchl dlani do kapoty, pak teprv se auto zhoupne, mozna je to to, ze se tlumic opre o ulozeni, ktere je ko, ale nevim, kdyz jedu rychleji, napriklad po nerovne silnici, tak se prakticky v jednom kuse ozyva bouchani ze vsech kol a nekdy se jedno jake kolo jakoby uplne rozhodi a boucha to vicekrat za vterinu, jako by se vertikalne rozvibrovalo, jinak mam najeto 115000 a jsem druhy majitel asi tam bude vse puvodni, nevim, znamej ma forda mondeo a kdyz sem ho svezl ze ma presne to same a ze uz ma menena ramena, to pomohlo jen trochu a na pul roku a uz to zas dela, taky bych jeste dodal ze pri vetsim hupu se to auto mirne rozhodi v rizeni, jako ze ma snahu menit smer ale jen lehce.. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | To "predcasne" bouchani a rozhozeni rizeni bych tipoval na stabilizator, nicmene pokud vleze pod auto nekdo s baterkou a pajcrem kterym si zahyba vsim cim se da tak by mel alespon diagnostikovat co je kde volneho. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | to bouchnutí,koukal jsi na uložení tlumiče ,jestli to nemá vůli? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Dan VB: tlumiče mají vliv na houpání auta. Pokud se autu rozhodí na nerovnostech řízení a je-li tam ještě i bouchání na nápravě, tak jsou to: A - silentbloky na ramenech B - silentbloky na uložení stabilizační tyče (spojuje obě ramena) C - kulové čepy na ramenech D - kulové čepy na spojovacích tyčích řízení E - vnitřní (horní) uložení tlumičů - jsou to takové gumové misky, které tlumí rázy tlumiče vůči karoserii. Nic víc a nic míň. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |