• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Xeramic
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Yper
Monday 03 January 2005 - 14:49:49
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Čus bus oploidi (jak říká LIB)!
Pravděpodobně patřím mezi ty magory, kteří mají tendenci o Vánocích nadělit něco i svému Miláąkovi.
Takľe jsem koupil jako prevenci (mám najeto na ropáčkovi k dneąnímu dni 202.850,-km) Xeramic. Náplň Xeramicu do mého auta stojí 1050,-Kč, ale já ji dostal za "pouhých" 850. Takhle jsem se roząoupl proto, nebo» jsem úplně zadara od kolegy z práce dostal 10 l. oleje 5w40. Protoľe jinak pouľívám výhradně polosyntetiku 10w40 a uľ jsem přetahoval asi o 500 km výměnu, tak tenhle laicky řečeno lehkoběľný olej byl také důvodem, proč jsem se rozhodl dát onen Xeramic - nevěděl jsem jak se motor utáhne.
1) původní náplň jsem měnil po 8500 km - přál bych vám
vidět, jak vypadal - krém na vojenské kanady!
2) Pak jsem tam nalil asi jen 4 l. nového oleje a nechal běľet
10 minut a nakonec projel asi 3 km a vypustil - kupodivu
opět vytekl krém na boty. V tomhle bodě si myslím, ľe
není od věci, kdyľ se čas od času před výměnou provede
výplach - to je info pro ty, kteří jezdí na ropáčcích s olejem
15000 km a více - a» ľijí GO motorů!!!!
3) vyměnil jsem olejový filtr a znovu nalil jen 4l. oleje a
nechal běľet několik minut (hajzlík se nechtěl pořád
zahřát!).
4) Pak jsem Xeramic zahřál v horké vodě a smíchal ho s 0,5l
oleje a touhle směsí jsem dolil náplň v motoru.
5) Motor jsem nechal dál běľet daląích 10 minut a pak teprve
vyrazil k domovu.
Druhý den jsem jel do Prahy na nákupy (no nakupovala ľena a holka-lehce nabyly, lehce pozbyly).
Abych mohl mít něco konkrétního v ruce, tak jsem samozřejmě prováděl měření hluku (donesl jsem si z práce hlukoměr od f.Conrad (dB)).
Bohuľel hodnoty jsem dnes nechal v autě, ale zítra vám sem dopíąu pro info naměřené hodnoty.
Kaľdopádně jsem teď najel 350 km a spotřeba je 5,64l/100 km a ve třech lidech.
Kdo nevěří, a» tam běľí - koupil jsem za 500kč naftu á 25,30kč/1l. (ti gauneři pumpařský tady u nás drľí ceny pořád vysoko) a ujel jsem oněch zmíněných 350 km.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
PU
Monday 03 January 2005 - 15:12:54
Host
Ahoj,
kdyby to někoho zajímalo, tak na stránkách Mondea Clubu je několik velice zajímavých Článků. Konkrétně pod "Články" jsou texty o olejích, přísadách do olejů, ...
Ač vlastník VB, tak na tyhle stránky koukám docela často.
qpc1
Monday 03 January 2005 - 15:30:31
Host
..uvidíme..
PU
Monday 03 January 2005 - 16:02:10
Host
Aha, asi bych to přičetl pozdní odpolední hodině

Odkaz

jo a články jsou fest dlouhý
Yper
Tuesday 04 January 2005 - 14:40:31
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 PU: přečetl jsem si pozorně vąechny třičlánky a musím konstatovat, ľe je to přesně to, co zastávám já a co jsem tady jiľ několikrát velmi stručně popisoval - zdejąí poradna není na taková literární díla stavěná-a kdo by to četl?! Nicméně se ovąem autor dopouątí jisté drobné nepřesnosti a to v případě posuzování výrobků z ruské ropy a z ropy typu Brent. Kdyby sledoval ropný průmysl u nás v republice, tak by zjistil, ľe ruská ropa je k nám i nadále dodávána, nicméně byl před více jak 5ti lety prodlouľen ropovod z Ingolstadtu a ten končí v kralupech, kde jsou státní hmotné rezervy. Nicméně ty jsou státu, ale tímhle ropovodem je k nám ona Brent ropa dodávána na základě naąich nákupů a i na základě (a to poslední dobou hlavně) nákupu naąich zákazníků, nebo» společnost Česká rafinérská změnila obchodní status a jiľ rok je tzv. přepracovací rafinérií. Ropu si teď můľe nakoupit kaľdý a nechat si ji u nás přepracovat a samozřejmě i výrobky z ní prodat! Obecně nimerální maziva se vlastně celorepublikově vyrábí u nás v Litvínově a je celkem jedno z jaké ropy - důleľitý je způsob hydrogenační rafinace a z jaké olejové frakce se vyrobí. Jedná se o tzv. hluboko-ątěpnou hydrogenaci, která se děje za teploty přes 400C a tlaku 240 atm! Tenhle způsob zajią»uje, ľe i hodně sirná surovina je po průchodu přes 6 reaktorů čistá jak lilium. Podotýkám znovu, ľe jen ČeR v Litvínově má v republice tak výkonnou jednotku. O obsahu síry v mazivech by se moľná dalo hovořit jeątě tak před 8mi lety, kdy jsme byli Chemopetrol, ale vzhledem k tomu, ľe nás vlastní konsorcium Agip,Shell a Conoco, tak se pisatel z neznalosti tohoto problému dopouątí určitého fópa.
Jo a mimochodem, rovněľ tak od léta loňského roku ČeR vyrábí v souvislosti s rozsáhlými investicemi dokonce nejąistčí paliva ve střední Evropě! Např. obsah síry v naftě je pod 4ppm-tuto hodnotu má ČeR garantovanou, ale můľe se vám stát, ľe klidně natankujete palivo s obsahem pod 2ppm síry.
K tomu Xeramicu - sám autor v jednom článku přiznává, ľe o něm neví nic a naznačuje, ľe to bude něco jako PTFE (polytetrafluorethylen - teflon). Není to pravda. Na samotné krabici je přímo do očí bijící nápis, "non teflon"!
Dále-keramická loľiska se začínají posledních 5 let s úspěchem pouľívat - jsou vąak drahá na výrobu a tudíľ i jejich prodejní cena není malá. Do mého modelářského tryskového motoru, který točí 120k ot. jsem chtěl nahradit dvě malá loľiska od SKF nebo INE nebo FAG (jedno á250 kč) za keramická a to z důvodu moľné poruchy např. ve vzduchu a ztrátě letadla za cenu 100k kč. Jedno ale stojí bratru 3-4k kč! Tolik zas investovat nebudu.
Celý Xeramic funguje tak, ľe se na povrchu hlavně horkých částí vyloučí polymer křemíku, který změní svou původní strukturu. Je to podobné jako nitridování kovových částí pro sníľení otěru.Rozhodně to není ľádné teflonové svinstvo.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 04 January 2005 - 14:50:53
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jeątě jsem chtěl dodat, ľe pouľití Xeramicu bych si rozmyslel, pokud bych pojal podezření, ľe mám něco v nepořádku-např. větąí vůle na ąálách atp. Nic takového a kaľdý, kdo jste k autu nedostali servisní kníľku, kdyľ nejste prvními majiteli a nevíte, kdo a co do motoru lil! Znám umělce, kteří jedou pro auta do Niederlandu a Xeramic kupují a pak jednu náplň aplikují na dvě auta, která přepravují po své ose a chtějí aby dojelo a pak ho jiľ jen co nejlépe pro ně prodat - to je zvěrstvo!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
echtik
Tuesday 04 January 2005 - 15:10:44
Host
Yper: 1)takľe pokud jsem od narození autíčka do něj lil olej 10-40 a mam ted najeto cca 240 000km,je Xeramic k něčemu dobrý?
2) nevíą také něco o tom PS 23?
Libor
Tuesday 04 January 2005 - 16:13:47
Host
2ECHTIK: precti si clanky na které odkazuje výąe vloľený link.
fedas
Tuesday 04 January 2005 - 16:24:35
Host
na PS 23 radąi hodně rychle zapomen,u mně teda neboduje ani XERAMIC,ale a» si do motoru kaľdý zkusí co chce,jestli si nekdo chcete o těch přísadách něco přečíst a máte na to čas a ľaludek,tak si skočte na Odkaz tam několik článků a hlavně dost komentářů,obrázek a» si udelá kaľdý sám.
fedas
Tuesday 04 January 2005 - 16:25:18
Host
no tak jo Odkaz
Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1319 sec,0.1015 z toho dotazů.