Autor
|
Příspěvek
|
benji | Wednesday 24 November 2004 - 16:51:33 | | |
Taky jsem uľ nad tím přemýąlel, dokonce jsem si dělal i nějaké testy, a dospěl jsem k závěru, ľe pokud je mezi jízdou s a bez tempomatu nějaký rozdíl, pak je zanedbatelný s ohledem na spotřebu, komfort je jiná věc. Souhlasím s Libem a Klubem - myslím si, ľe hodně záleľíí na tom, kde tempomat pouľijeą. Jsem přesvědčený, ľe pokud pojedu po dálnici 140 za malého provozu, bude spotřeba s tempomatem určitě niľąí, protoľe elektronika dokáľe lépe nastavit min. dávku paliva pro danou rychlost a profil terénu neľ lidská noha. Ale nedokáľe předvídat, takľe v hustém provozu naopak spotřeba s tempomatem naroste, zrovna tak i pokud budu sjíľdet s kopce nebo profil bude výrazně kopcovitý, protoľe nedokáľe tak rychle reagovat na změnu profilu ubráním plynu. Já tempomat pouľívám i ve městě, obzvláą» při slabąím provozu a na místech, kde bývají často bradavice - moľná i tak se dá docela uąetřit, není to jen o spotřebě. Ale jedno je jisté - na dálnici je to pohoda, zvláą» při deląích cestách nedřevění pravá noha. |
| |
|
NIO | Wednesday 24 November 2004 - 23:43:03 | | |
souhlasim plne s temi kdo tvrdi ze s tempomatem to zere min. A taky zalezi na tom jak ho kdo umi pouzit. To se tu nesmi opomenout.
S ostatnimi nesouhlasim. |
| |
|
Lib | Thursday 25 November 2004 - 07:16:43 | | |
benji: dalo by se souhlasit ze elektronika dokaze presneji urcit davku paliva ... jenze treba v mym pripade je tam brutalni mechanika, aneb "neco" tlaci plynovej pedal za me. Nekdy zkusim nejaky vetsi test, jsou relativne rovne useky, ktery jezdim opakovane. Myslim si ale, ze v pripade mech. tempomatu je clovek za pomoci udaju o okamzite spotrebe a hlavne za pomoci vyhledu na situaci efektivnejsi [ Edited Thu Nov 25 2004, 07:18AM ] |
| |
|
benji | Thursday 25 November 2004 - 17:58:27 | | |
2 Lib: S tím se asi dá souhlasit, ale bohuľel nemám zkuąenosti s mech. tempomatem. Já jsem mluvil o elektronickém, mám 2.2DTi/92kW/2001 a tam uľ je vąechno elektronicky řízeno. Proto si myslím, ľe tempomat můľe uąetřit, kdyľ je vhodně pouľitý, ale rozdíl nebude nijak dramatickej - čili sohlas i s Niem. Tempomat tam nebyl z výroby, dodělával jsem si ho, coľ je v případě tohoto motoru sranda i pro naprostého laika a navíc je to za hubičku |
| |
|
klubo | Thursday 25 November 2004 - 21:29:54 | | |
hele jaká je ta 2,2dti? jede to pěkně? do příątí astry bych ho docela bral... |
| |
|
benji | Friday 26 November 2004 - 08:53:04 | | |
2klubo: Měl jsem 2.0DTi/74kW (přítejkyně má taky 2.0DTi) a rozdíl je víc neľ patrný, natoľ pak srovnání se 60kW. Podstatné je to, u 2.2DTi zabírá turbo od 1500ot/min na rozdíl od 1950ot/min u 2.0DTi. S astrou by to muselo pěkně cvičit, je lehčí, ale ani já si nestěľuju. Spotřeba je asi o půl litru vyąąí - 7,0-7,5 město a 6,0-6,5 venku. Dělal jsem pokus na D1, je tam pár pěknejch kopců. Na pětku jsem nastavil na tempomatu 140km/h - 2.0DTi se v půlce kopce začínala trápit a rychlost klesla na 120km/h; 2.2DTi udrľela v pohodě 140km/h a ochotně zrychlovala tempomatem přes 150km/h. Obě auta jsou v podobném stavu, najeto já 50tis, přítelkyně 70tis, moje je 2001, její 1999. Můľeme dát někdy řeč, jsem z Práglu, nebo to necháme na jaro, chystám se na sraz. |
| |
|
NIO | Friday 26 November 2004 - 22:23:23 | | |
klubo napsal ... hele jaká je ta 2,2dti? jede to pěkně? do příątí astry bych ho docela bral...
ve vebe kdyz ji cipnes tu 2,2 tak ma skoro 160kobyl a to je dravec, jednu znam a je to sila. |
| |
|
klubo | Saturday 27 November 2004 - 00:38:43 | | |
tak to chci |
| |
|
benji | Saturday 27 November 2004 - 00:52:37 | | |
Taky o tom chipu váľně uvaľuju, mám nabídku od firmy Motortuning na přečipování z 92kW/125PS/280Nm na 115kW/156PS/333Nm za 13.000,- vč. DPH. Ale pořád se mi do toho nějak nechce, připadá mi dost prachů za SW úpravu, která trvá 45 min. |
| |
|
klubo | Saturday 27 November 2004 - 09:26:32 | | |
no já kdybych měl 2,2Dti tak to určitě nenechám přečipovat - ty peníze za to nestojí a hlavně ten motor jde mnohem dřív srát.... |
| |
|
|