Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Kolísání teploty u V6 |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
| |||
Host | Zdravim vsechny, menil jsem kapalinu u me omegy 2,5V6 a zaroven cistil system specialnim pripravkem na cisteni a odstraneni necistot. Zda se, ze od te doby teplota vody pravidelně kolísa.Postupne se navysuje a cca tesne pred 100 stupni sepne ventilator a taplota klesne na cca 90 a to neustale dokola.Nikdy nepresahne kritickou mez. Myslim, ze pred tim se teplota drzela stabilne na stredu ukazetele a ventilator sepnul vyjimecne pri dopravni spicce ve meste. Mohl jsem udelat nekde chybu? Je to zavzdusnene? Diky | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Spíš než zavzdušněné to vidím jako že ti propouštěl termostat - neohřívalo se ti to pomaleji naž teď? Pokud ano, tak je to tímhle. Teď může termostat držet a otevře jen když má, ale úplně přesně omegové motory neznám. A víš určitě, že sepne vetilátor? Slyšíš ho nebo se ti to jen zdá. Protože takhle právě také pracuje správně termostat. Mně se takhle houpe teplota na VéBé od jeho výměny, ale je to v rozmezí 82-92°C. Tenhle údaj ale může být rozdílný také snímačem teploty a ukazatelem v přístrojovce. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Kazdopadne je to divny, odvzdusneni by melo byt automaticky, krome topeni ale tam se to po par km odvzdusni taky samo, akorat se musi dolit voda. Ja mam s 3.0 problem aby se vubec uchladil, pri venkovni teplote nad 30st to leze ke stovce a zapinaji ventilatory, zvlaste s klimou. Jinak se to drzi na 95 naprosto stabilne. Ale je totalne zadelany chladic klimy (kaminky/hmyz) a tak se ani moc nedivim a najare to vezmu wapkou. Ale teplota nekolisa a je zcela stabilni. Tipoval bych to na vaznouci termostat, nebo se chladic zanesl sajrajtem, ktery se uvolnil pri cisteni. Pokud to dela i kdyz je relativne zima, tak snad jedine nejake podfukovani hlavy. Jeste je za chladicem cerpadlo, ktereho funkci jsem nepochopil ale zrejme podporuje cirkulaci vody v chladici, tak overit jestli funguje. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | Nevím, školy nemám, ale nemělo by to právě takhle fungovat? Auto se zahřeje, sepne ventilátor, ochladí se... Nepřehřívá se to? V zimě se rychle zahřeje? Tak nehledej problém... Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Nevim, jestli to tazateli dela furt, nebo jen kdyz je parak, ale za normalni teploty (do 25st) by podle me nemel za jizdy ventilator spinat, aspon me to nedela a teplota se drzi stabilne na 95st. Kdyz je teplo a dam vetsi vykon, tak to pak vyleze a sepne ventilator, to pak asi jenormalni. Dulezity teda podleme je, jestli to dela za nizsi teploty, pak by to mohl byt problem a normalni to neni. Termostat pracuje spojite, otvira se postupne takze neni duvod ke kolisani teploty. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | diky za pripominky .teplota motoru sotupne opravdu rychleji nez drive a ventilator spina i pri volnobehu na miste.Tzn.auto stoji se spustenym motorem a teplota jde az do momentu sepnuti ventilatoru | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Anonymní 11:08. Takhle to má fungovat. Ventilátor spíná hlavně při stání na místě. A teplota sepnutí může být i lehce přes 100°C. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Takže chybu zatím nehledej. Dříve trvalo, než se motor ohřál a navíc se teplota držela ve středu ukazatele. Tzn. že zcela určite podcházel termostat a navíc byl asi i tím bordelem zanesený, takže jsi chladil trvale přes velký okruh. Teď jsi vyčistil - motor ti vyleze na větší teplotu a rychleji se ohřeje, protože termostat je pravděpodobně těsnější než byl (mně vylezla o 10°C po jeho výměně určite). Termostat sice otevírá postupně, ale s teplotou stoupá i tlak v malém okruhu a pokud termostat otevře na chladič (Omega má pomalu jako vrata ), tak dojde k rychlému zchlazení, které když vlítne zpět, tak motor ochladí určitě o 10°C a rermostat zase zavře.A tak to jde dokolečka. Možná by tomu prospělo jej dát nový nebo alespoň jeho vnitřek. Čím je termostat starší, tím více je vymačkané sedlo v něm nebo sedlo rozpírací tyčky, která tvoří osičku vnitřku, ale dělá právě to otevírání. O to větší může být i pulsování a kolísání teploty. Celkově ale tyhle výkyvy ovlivňuje styl jízdy - hornatý terén, nižší přev.stupeň, naložené auto atp. Pokud auto stojí, tak chladič není ofukován náporem a proto se nápor zajišťuje spuštěným ventilátorem - nebo i při pomalé jízdě (zácpa) či do velkého stoupání. A v zimě, když je zaplé topení, jsou údaje o teplotě zase o něčem jiným. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Opravdu diky vsem.Jeste malickost, zatim se mi nepovedlo zaregistrovat, zadny odkaz na stranku ci navod jsem nenasel i kdyz bych to rad udelal diky Honza | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Registrace do clubu je zatím pozastavena, je to napsaný vpravo nahoře. Ale až to legi zase spustí tak máš možnost. | ||
| |||