• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
jakej olej
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Yper
Tuesday 02 November 2004 - 12:37:33
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
4Tis - jiľ jednou jsem tady psal, co je které číslo. Plné syntetiky byly vynalezeny z důvodu potřeby mazání (hlavně nasání zubovým čerpadlem - tzv.čerpatelnosti) v prostředí extrémních mrazů. Označování "číslo"W"číslo" je americká norma a první čísla 0 a 5 jsou V®DY syntetické. 10 je polosyntetika. 15 - 20 - 25 minerální oleje. Minerální oleje nemohou nikdy (zatím) dosáhnout mazacích hodnot v etrémních mrazech, zejména normové hodnoty čerpatelnosti. Jsou řídké i za extrémních mrazů. Polosyntetika je přechodový stupeň mězi syntetikou a minerálem.
To, ľe bývá obecně hodnotou 20 označován minerální olej neznamená, ľe jí nemůľe být i syntetika s přísluąnými aditivy a přísadami. Nakonec tyhle přísady do oleje, které se chovají jako kdysi známý Ricinový olej, který se mimochodem u sportovních vozů pouľívá dodnes, prodávají zvláą» jako přísady v ceně od 150-400,-Kč. Zvyąují kompresní poměr u starąích motorů, protoľe vymezují vůle. Tyhle přísady se chovají jako převodový olej, kdyľ si ho dáą mezi dva prsty - je lepkavý. Čím déle jezdíą, tak olej v důsledku vysokých teplot ztrácí svou viskozitu-tedy mazací schopnost a to i plná syntetika. Čím víc má najeľděno, tím hůř maľe a i při niľąích teplotách uľ teče jako voda (obrazně). Z turba olej stéct nemá, protoľe pak v prvních okamľicích jede teoreticky nasucho.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
klubo
Tuesday 02 November 2004 - 12:42:50
Host
Já do svýho X20DTL leju 10W40 kaľdejch 10000 a kolkrát si řikám ľe si to ten motor ani nezaslouľí
Lib
Tuesday 02 November 2004 - 12:50:23
Host
Yper: anebo i v poslednich okamzicich, videl jsem nemalo idiotu co dorazili na benzinku s hvizdajicim turbem a hned to zhasli, a ze se jima tam nasucho toci turbo dalsich nekolik minut nasucho, to jim bylo evidentne sumafuk. Ono u hustejsich oleju je ale obecne problem, ze nez se dostane tam kam ma, tak to dyl trva a o to jede motor pri studenym startu dele nasucho ne? videl jsem takovou peknou teorii s grafama na Odkaz a na Odkaz a je faktem ze na tu 0w30ka co tam mam to v zime startuje na drc a je to krasne tichy. ale stoji teda temer 500/litr. Pokud mi to ten olej nezere ve zvysene mire (zajimavej pojem, kolik to tak muze byt, litr/10k?) tak mi nikdo asi nevymluvi ze to tomu motoru vylozene skodi
Yper
Tuesday 02 November 2004 - 12:52:35
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
4Klubo: podle mne je důleľité, ľe v naąich klim. podmínkách je zbytečné tam dávat plnou syntetiku a navíc za to platit velké peníze. Já de facto taky dávám 10W40, ale ve skutečnosti ji přísadou do oleje sniľuji na hodnoty 15W40. Kdyľ mám ale zdroj oleje 10W40 za cenu 100 kč/l, tak proč bych to nekoupil?! To bych musel být tatar. Tu přísadu tam navíc dávám i proto, ľe oľivuje elasticitu vąech gumových součástek, tedy i gufer. Motor je tiąąí, rozpouątí se lépe karbon a méně se opotřebovává.
Nemohu jinak neľ s tebou souhlasit, ľe měníą olej do 10 tis.km. Na benzínu jsem to takhle dělal a u ropáčka to dělám do 8 tis.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 02 November 2004 - 12:58:02
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
4Lib: nechci tě urazil Libore, jsem mezi vámi rád, ale obecně mám v autě bordel jaksviňa. Kdyľ ho vyluxuju a oąetřím plasty a auto hodím do myčky, tak mi taky příjde, ľe mi jede líp a neslyąím ľádné zvuky, které jsem slyąel předtím.:p

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 02 November 2004 - 13:00:32
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
A ľe líp startuje?- resp. ľe se lépe protočí i za studena? - to je přesně ono, proto ta syntetika byla vynalezena do těch mrazů.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lib
Tuesday 02 November 2004 - 15:47:20
Host
jj mrazy jsou bordel a v mrazech se pocita kde co. Zvlaste kdyz nemas garaz a auto stoji imrvere venku. Navic v zime casteji jedu do prace autem, tj hrkacka po meste. Tam se to taky projevi. Defacto mam porad skoro stejnou spotrebu at je zima nebo leto. Tou hlucnosti jsem myslel hlavne chod po startu a obecne za studena. Proste se to rychleji promaze. Kazdy plus se pocita Jinak ja moc na falesny pocity nehraju. Klima snizuje vykon (asi kroutak, neumi to tak tahnout), EGR naopak vykon nezvysuje, prisady do paliva+olej+odpoj. egr snizuji spotrebu (overeno, pokud pojedu podle pravidel + 10 tak se v prumerce vlezu pod 7) a palivo+olej mi zajisti optimalni chod za studena. Co vic si prat
Anonymous
Tuesday 02 November 2004 - 19:46:28
Host
NIO
Tuesday 02 November 2004 - 19:47:02
Host
jojo. ach jo.
riwal
Tuesday 02 November 2004 - 19:58:01
Host
To je dneska den cóóó, to je ale jízda
Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1963 sec,0.1451 z toho dotazů.