• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Jaky olej do 2.5TD?
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Rob 2
Monday 15 August 2005 - 18:39:12 Citovat
Host
Obecně by mělo platit, že to, co doporučuje výrobce (motoru) by se mělo používat. Každý motor prochází mnoha testy a výrobce ví nejlépe, jak dopadly. Diskuze o tom, který olej je jaký, je jenom spousta doměnek a polopravd typu: "X říkal, že ten olej stojí za h...., tak to asi tak bude, protože X se v autech vyzná". Příkladem slušně provedeného testu je test přípravku (aditivum do oleje) Militec. Tak nějak si představuji validní údaje - vše podloženo i čísly protokolů měření, tzn. není problém si zjistit skutečnost. PS: Docela by mne zajímalo SKUTEČNÉ optřebení při mazání tím kterým olejem. Dvě stejná auta, stejné trasy ve stejnou dobu, stejné intervaly výměn oleje a potom výsledek měření laboratoří. Jesli někde něco takového je, předem dík za adresu.
ttoommaass
Monday 15 August 2005 - 22:24:30 Citovat
Host
Chlapci, chlapci
To jak se tu bavite o olejich je sice hezke, ale zcela zbytecne.
Take nepatrim k lidem, kteri bez rozmyslu neco koupi, a tak i po oleji jsem patral. Dokonce jsem se i sesel s nekolika lidmi, mimo jine s jednim z reditelu Totalu v CR. Ten mi potvrdil, ze dnesni oleje renomovanych znacek jsou si v podstate rovny. Shell, Castrol, OMV, .... jsou pomerne drahe a kvalita neni o tolik lepsi. Total, Agip, ... jsou lehce pod nimi, ale i tato cena je pro mne prilis. Na druhou stranu 10W-40 z Lidlu je vysmech olejum.
Nakonec mi sdelil, ze kdyz do sveho VB 96 X20XEV 240000km budu lit 10W-40 od kterehokoliv renomovaneho vyrobce (ja jezdim na Texaco), tak to ten ojety motor VUBEC nepozna! Ja osobne menim olej po cca 10tis, neni tak unaveny.
Tak nejakych 300/litr je pro me zbytecne sci-fi!
A jestli nejaky vyrobce doporucuje to ci ono je pouze marketing, davate si na sva auta ty gumy, co tam dava vyrobce??? Asi ne, ze? Tak to je to same!
Jestli pro vas penize nehraji roli, lejte tam co vidite v TV!
Radeji menim olej casteji (samozrejme vzdy s filtrem) a nemusim premyslet, kolik me ta vymena bude stat!
Olejum zdar
Tom
Anonymní
Monday 15 August 2005 - 22:26:14 Citovat
Host
To "Rob2":určitě lepší na léto 15W40 než "voda" 5W40.tu bych tam dal v -20C.viděl jsi někdy olej když má motor teplotu přes 100C?což u těchto motorů je celkem normální
JardaB
Monday 15 August 2005 - 22:53:51 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Nema nahodou 5W40 a 15W40 za tepla stejnou viskozitu? Rozdil by mel byt akorat zastudena. (to pred W) Dulezita je akorat podle me specifikace Ax/Bx. A taky radsi casto menim,nez ze bych veril ze za 4 nasobny prachy dostanu PODSTATNE lepsi olej...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Tuesday 16 August 2005 - 10:16:23 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Semlelo se tady toho v minulosti hodně a je to i ve starých příspěvcích.Odpovídal jsem na spousty dotazů a také jsem přispíval na server Odkaz, kde jsem oponoval jednomu chytrolínovi, který se pasoval do role všeználka v palivech a olejích. Jsem rád, že to pak nevydržel jeden odborník z VŠCHT a sepsal do 7mi souborů PDF povídání o olejích, které by si měl každý přečíst, než začne chválit něco jako to nejlepší nebo i naopak. Jsem rád, že vyvrátil mýtusy o tzv. vždy kvalitních olejích 0w a 5w, jakožto plných syntetikách a tedy vždy nejlepších.
Jak píše "toommaass" - tohle razím více jak desítku let a mám to vyzkoušeno i na nových motorech. Proč dávat předražený olej (světovou značku) a spoléhat se na dlouhý interval, když za nižší cenu koupím stejnou kvalitu a u mých kamen ji měním v intervali 8-10k km! Dokonce se na tom dá vydělat 2x - cenově + prodlouženou životností motoru.
Příklady nesprávně měněných olejů v minulosti jsou jasně vidět - klik motorů po nastartování a následně i po zahřátí klape jako multikáta? Podle mne určitě 70% a nejhorší je, že i 2-3 roky staré diesely v Octaviích, kdy zrovna oktaviáni uvěřili prodlouženým lhůtám o výměně oleje a nainstalovanému čidlu viskozity v motoru, které jim přeci jasně řekne, že olej je v háji! No jistěéééé! Máme nejlepší auta! Viskozita je jeden údaj a obsah rozpuštěného uhlíku a případně jeho disperze je věc druhá - kdo si chce trvale dělat výbrus, ať si ho dělá!
Dělám jak v palivech, tak v olejích. Kdo mění olej často a za jeho přítomnosti i v servisu a sleduje motor, tak dobře ví, jak ten sníží hlučnost a jen si šušňá. Na oleji nikdo nikdy neušetřil. Žádné kladné úsady neexistují - všechny jsou jen záporné a motoru škodí!
Tím končím - Howg!


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Rob 2
Tuesday 16 August 2005 - 18:58:42 Citovat
Host
ttoommaass: Aby nevznikl mylný dojem: Co se týká oleje doporučeného výrobcem motoru, tak jsem samozřejmě neměl na mysli značku oleje, ale jeho požadované vlastnosti!
Yper: Souhlasím s Tebou, že výměna oleje je přínos pro motor, jelikož žádný filtr dokonale neodfiltruje abraziva (a nejen abraziva, ale další produkty hoření) v jetém oleji obsažená. (Ostatně, opak jsem nikdy netvrdil!) Stejně tak souhlasím, že o mazacích vlastnostech nevypovídá viskozita, ale výkonnostní třída. Jenom bych prostě nenalil do Ford Sierra Cosworth, kde výrobce striktně nařizuje použití oleje 5W50 a SH (a pochopitelně lepší, který tehdy ještě asi nebyl ) 15W40 a klasifikace horší, než oněch SH. Stejně tak ovšem bych nenalil 0W30, ať by byl třeba SL. Proč, to oba víme.
Anonymní: Nezlob se (nebo zlob), ale nejdříve si zjisti a ujasni, co jednotlivá písmena a čísla znamenají, a jak vlastně ten olej vůbec funguje. To, prosím, neber jako útok na Tvoji identitu!
All: Nikoho nehodlám ovlivňovat v jeho názorech. Jenom jsem se prostě vyjádřil v diskuzi. Konečně, bez té by tyto stránky asi nefungovaly
Rob 2
Tuesday 16 August 2005 - 19:05:28 Citovat
Host
ttoommaass: Aby nevznikl mylný dojem: Co se týká oleje doporučeného výrobcem motoru, tak jsem samozřejmě neměl na mysli značku oleje, ale jeho požadované vlastnosti!
Yper: Souhlasím s Tebou, že výměna oleje je přínos pro motor, jelikož žádný filtr dokonale neodfiltruje abraziva (a nejen abraziva, ale další produkty hoření) v jetém oleji obsažená. (Ostatně, opak jsem nikdy netvrdil!) Stejně tak souhlasím, že o mazacích vlastnostech nevypovídá viskozita, ale výkonnostní třída. Jenom bych prostě nenalil do Ford Sierra Cosworth, kde výrobce striktně nařizuje použití oleje 5W50 a SH (a pochopitelně lepší, který tehdy ještě asi nebyl ) 15W40 a klasifikace horší, než oněch SH. Stejně tak ovšem bych nenalil 0W30, ať by byl třeba SL. Proč, to oba víme.
All: Nikoho nehodlám ovlivňovat v jeho názorech. Jenom jsem se prostě vyjádřil v diskuzi. Konečně, bez té by tyto stránky asi nefungovaly
Rob 2
Tuesday 16 August 2005 - 19:09:04 Citovat
Host
Omlouvám se za dvakrát týž příspěvek. Nebyl to úmysl.
bruno
Tuesday 16 August 2005 - 20:05:08 Citovat
Host
Když jste takoví odborníci na motory tak poraďte jak u tohoto motoru odstranit klapání ventilů-nebo hydr.zdvihátek ventilů???při jízdě z kopce s zař.rychlostí to nedělá-stačí se dotknout plynu a slyším cvakání.dělá to i na volnoběh.vždy po výměně oleje je to lepší a pak se to zase zhorší
Yper
Wednesday 17 August 2005 - 07:21:31 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Bruno: tohle není záležitost oleje - resp. už teď to není. Tohle je mechanická záležitost a samo, že to mohou být hydroštely, ale je podivné, že z kopce, bez plynu a se zařazenou rychlostí to nedělá - tohle vypadá na vstřiky a nebo čerpadlo, kteréžto součásti začnou pracovat při sešlápnutí plyn. pedálu.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1775 sec,0.1388 z toho dotazů.