Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
V6 X30XE zdvihátko? |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Zdravím, potřeboval bych se ujistit v diagnóze. Já to vidím tak, ľe mám v pryč jedno zdvihátko ventilu, příznaky jsou následující: Samozřejmě cvakání, jistou dobu po nastartování, docela silné. Sklidní se to postupně, tak během 5ti minut, pak uľ je to neznatelné. Je celkem jedno, jestli je motor studený, nebo teplý (po cca 15min v klidu). - je evidentní, ľe to dělá jedna hlava - je evidentní, ľe jeden válec (podle frekvence) - překvapilo mne, ľe výrazně více při zátěľi, na volnoběh je to skoro normální. Z toho usuzuju, ľe asi výfukový ventil, protoľe se zvýąí protitlak před otevřením...? Hned po startu stačí zapnout klimu a je to lehce slyąet, při jízdě a otevřeným oknu je to slyąet dost. Takľe pár dotazů: - Jak určit,který válec? Měl jsem to částečně rozebrané, mačkal zdvihátka a poznal houby - projevuje se to asi aľ od vyąąího tlaku ve válci. Jde to nějak poznat, kdyľ ty zdvihátka vyndám? (jeątě jsem nesundával vačky) Jeątě mne napadl stetoskop (nebo jak se ten bazmek od doktoru jmenuje) ale nevim, jestli stojí za to ho shánět? - Jak se nastavuje poloha vaček? Pokud je chci vyndat, tak zřejmě musím sundat ozubené řemenice a nevím, jestli mají danou polohu (třeba pero). Obvykle mají vačky na druhé straně nějakou ploąku, tady jsem ľádnou značku nenaąel. Kaľdopádně objednám zítra zdvihátka (teď jeątě přemýąlím kolik kusů) a pak dám o výsledku vědět... Pokud to někdo uľ řeąil, tak ocením kaľdou radu, hlavně jak poznat které. Neľ se k tomu člověk u těchto motorů dostane, tak to dá dost práce, přiąlo mi praktické vyházet vąechno kolem motoru, ale 3x dělat by se mi to nechtělo (ale jinak to mám jako koníčka) Rady typu vyměnit vąechny zdvihátka jsou evidentně funkční, ale do toho bych neąel. To si radąi pohraju. Olej je nový,Mobil1 0W30 (tak jsem to koupil - asi pokus, jestli to nepomůľe), na proplachování a chemii nevěřím. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Na chemii nevěříą, ale právě jsi pokus a nijak dobrý, udělal! Předepsaný olej je 5-15w40 a to hlavně podle ročního období. 0w a jeątě k tomu 30, je na počínající roční období a zvláą» vůči cvakajícímu hydroątelu nevhodný. Po zahřátí teče jako voda a pokud nemáą chladič oleje, tak motoru jen ąkodíą. Předně bych dal 10w40(50) a aplikoval přípravek na mazivost, který mi zajistí, ľe olej nikam nesteče. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Ten olej jsem tam nedal ja, ale byl tam uz kdyz jsem to koupil. Najelo se na nem asi 1tkm, ja ted dalsich zhruba 2t. Az to dam dokupy mechanicky, tak ho vymenim (asi za synt. 5W40, nebo staci polo 10W40???) Kazdopadne na oleje motor asi netrpel, je naprosto cisty, ani stopa karbonu na hlave. Jedna hlava se chova naprosto vzorove, i s timhle olejem jen sumi, takze to zdvihatko na druhe je naprosto jasne v p.... . Komprese je OK, svicky vypadaji skvele. S tim chladicem oleje - mam dojem ze ho ma, a to typu olej-voda mezi hlavami. Je to tak? Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | To je tuąím jen předehřev. Olej chladiče je typu Olej/vzduch. Dej olej 10w40 a pokud seľeneą syntetic (coľ je polosyntetika) 15w40(50) tak dej tenhle. Plná syntetika bývá označována jako "full syntetic". Ale dneska je to skoro totéľ a ve značení je bordel, resp. je to o způsobu syntetické aditivace, protoľe i ten syntetic či full syntetic je ve skutečnosti minerální základ. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Rado |
| ||
Host | Yper jako vymenu oleje beru jako dobrou radu do budoucna ale pokud ma JardaB tenhle problem,tak pochybuju ze to tahle vymena vyresi!Jasne to tady popsal a jestli mu to cvaka jak by "triskal kladivkem po plechu"tak tam muzes nalit co chces a toto se nevyresi!Pokud to slysi pri jizde u otevreneho okinka tak predpokladam ze to cvaka dost!Jak zjistit ktery valec to dela neporadim ale vim jiste ze ten stetoskop se na podobne pripady pouziva a v rukou odbornika docela presne povi ktery valec to dela! | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Měl bych taky dotaz ohledně hydrozdvihátek na 2.0 16V ecotec; je běľné, ľe mi klepou po 213tis km, nebo mám hledat závadu jinde? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Anonymní: předně si musíą být jist, ľe to zdvihátka jsou. 2,0 16V je podle tvého stručného popisu diesel. Tam můľe být zdrojů klepání vícero. Vstřikovací čerpadlo a pak samotné vstřiky a nakonec ty hydroątely-"zdvihátka". Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | to yper: je 2.0 16V benzin, diesel se nad nedelal v 16v (teda aspon o tom nevim) | ||
| |||