Autor
|
Příspěvek
|
MZ | Tuesday 12 April 2005 - 08:19:27 | | |
...pardon...spatne ctu: to byla 1.8 a ne 2.0 |
| |
|
Lib | Tuesday 12 April 2005 - 09:28:46 | | |
Richard napsal ... Mam astru G motor 1.8 16v a ľere tak kolem 8 aľ 8,5 l jak se dostanu na menąí spotřebu. At skouąim jak skousim tak to nejde. Jak jezdit na spotřebu? Vyřazovat nebo nepřetáčet?
tri veci: 1) nepretacet (tocit do 2.5-3k, ve meste s timhle nemusis vubec moc nad 2.5 lizt, kroutak to ma na G-cko dostatecnej) 2) brzdit motorem - kdykoliv to jde, tj prijizdim k cervene na semaforu, auta nekde dal predemnou zacnou brzdit, dedina na obzoru, jizda z kopce atd ... brzdit tak do 1500ot/min (teply motor) a nejmensi pouzitelny je 2.stupen, na 1ku uz to nema cenu, radeji dojezd na volnobeh 3) pri zrychlovani mit motor v tahu - tj ne pomalinku, ale spis razantneji na to slapnout (ale pozor na bod 1), abys co nejdrive dosahl pozadovane rychlosti a tu udrzovat . Samozrejme si s timhle stylem neuzijes zabavu ani super zrychleni ani zadny zavodeni, neco jako svizna a usporna jizda neexistuje. Obecne cim min pouzivas brzdy, tim vic brzdis motorem a predvidas situaci pred tebou a tim min paliva sezeres (napr. kdyz pate auto pred tebou zacne brzdit, uz je dobry treba podradit a zacit predbezne taky brzdit, ale motorem, protoze brzy zacne brzdit i ten pred tebou ... A klidne pouzivej brzdu motorem i pedalem, protoze jedes za 0 a motor pomaha brzdam, takze je tak nenamahas ... akorat bacha na chcipnuti ) [ Upraveno Út dub 12 2005, 09:31 ] |
| |
|
maniac | Tuesday 12 April 2005 - 09:38:36 | | |
2:MZ čus já mám 2,0 16V benzín a jel sem po dálnici 130km/h asi tak 50km do prahy a průměrnou spotřebu na tuto trasu sem měl 6,7 l/100 takľe si myslím ľe v poho nazpět sem jel celou cestu 190km/h bylo to večer a měl sem jí kolem9-10 ale jinak studené starty krátké vzdálenosti 10l/100km jen to hvízdne ale tobě to ľere celkem dost na to ľe to je nafta...!čus |
| |
|
Lib | Tuesday 12 April 2005 - 09:42:33 | | |
Happy212.71.186.225 napsal ... drľet auto na 1500-2000 je podtáčení motoru - podpálíą si vstřikovací ventil tak akorát a nic neuąetříą. Navíc ten motor trápíą, Opel doporučuje tyhle motory drľet mezi 2000-3000 otáček. Na 1500 opravdu nic neuąetříą. Navíc se podívej, kde to má krou»ák a kde je výkon. No, ąak uvidíą sám, časem, aľ ti začnou klepat ventily. Nikomu nic nevnucuju.
Opel sam v manualu uvadi (sekce setreni palivem): V městském provozu můľete často uľ při rychlosti 50 km/h jet na čtvrtý rychlostní stupeň. Mezi 50 a 80 km/h spotřebujete na čtvrtý rychlostní stupeň zhruba o 25% méně paliva neľ na třetí. Mezi 70 a 90 km/h spotřebujete na pátý stupeň asi o 15% méně paliva neľ na čtvrtý. Řaďte co nejdříve na vyąąí stupeň a podřazujte teprve kdyľ motor přestává jít pravidelně. . pravdou ovsem je, ze zminka o 2000-3000 ot tam je pozdeji taky. Pritom pri 50 (na 4.) a 70 (na 5.) jsou otacky pod 2000. Kde to ma max. kroutak je burt, dulezitej je celkovej prubeh kroutaku a oplacky motory (konkretne X20XEV, coz je stejna potvora jak X18XE akorat s jinym vrtanim) ma 80% kroutaku uz pri 1500 otackach |
| |
|
MZ | Tuesday 12 April 2005 - 09:56:24 | | |
to Maniac: Pri 130Km/hod mi to zere cca 6l (mozna i pod). Mam ale VeBe Caravan a jezdim hodne nalozeny a pri te 150-160Km/hod si to po D1 tech 7litru klidne veme. Ta tva spotreba se mi zda odpovidajici. |
| |
|
OnD | Tuesday 12 April 2005 - 14:02:48 | | |
Mate nekdo graf "kroutaku" pro X16XEL? Pripadne i jine grafy? Nikde jsem dosud nic nenasel. Dik. OnD |
| |
|
Anonymní | Tuesday 12 April 2005 - 17:18:01 | | |
Mam Astru G 1,8 16V a jezdím presne viz prispek od Lib, kombinovaná spotreba 7,5. Ale staci na to trochu slapnout na dalnici 160-170km/h a razem je spotreba 9l. |
| |
|
Richard | Thursday 14 April 2005 - 18:55:50 | | |
Lidi tak jsem skousel jezdit podle vasich navodu a vysledek 7,5l paliva na sto ale nejezdil jsem mesto! jen ze Střibra na Novou hospodu. takľe pul na pul dalnice a silnice. Nemam počítač tak to počítam podle tankování. Díky za rady Richard |
| |
|
|