• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Vysoka spotreba v mrazech - vadny chladic/termostat?
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Anonymní
Friday 18 December 2009 - 11:14:56 Citovat
Host
Zdravim,

mam trable se X16SZR r.v. 97 - jakmile ted uderily mrazy, narostla mi spotreba ze 7.7l/100Km ma 10l/100Km. Samozrejme pocitam s vyssi spotrebou behem zimy, ale tohle neni normalni, vetsinou jsem pres zimu jezdil na 8 max 9l.

Mam pocit ze odchazi vaha vzduchu, mj. asi zpusobuje, ze se auto samo turuje pri neutralu (vesele hlavne kdyz cekam pred prechodem pro chodce). Mechanik mi ale rikal, ze takto se vaha v zime neprojevuje a ze to vidi spise na vadny termostat - motor se vcas nezahreje a auto jede se syticem. Teplota motoru lehce stoupne az po cca 10km (nevim ted na kolik stupnu - takze "na dve carky v zakladnim poli").

Mechanik prozatim doporucil obligatni karton mezi chladic a masku.

Je pravda ze s teplotou byly problemy i kdyz nemrzlo, to se naopak motor extremne rychle zahrival (ale neprehrival), dalsi vec je ze mi v lete jeden dobrak 3xutesnoval klimu, pokazde zaletoval potrubi a nakonec take odhadl tusim taky na chladic (neresil jsem a jezdil bez klimy).

Takze - muze se vadny chladic/termostat projevovat tak, ze v lete se motor vice zahriva, v zime naopak temer nezahriva a navic prez nej unika napln do klimy?

Diky!
qpc
Friday 18 December 2009 - 11:39:10 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
obávám se,že by to chtělo dílu a pořádně to zkouknout,nechat běžet na volnoběh,kouknout při kolika sepne termostat atd...

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Standa
Friday 18 December 2009 - 12:38:28 Citovat
Host
Tvuj motor vahu vzduchu nema, pouze cidlo podtalku v sani.
Osobne bych videl problem kolem klapky a krokoveho motorku volnobehu.
Zacal bych kompletnim vycistenim klapky, pruplachem chladici soustavy a kontorlou termostatu.
Jinak jak rika QPC, chce to dilnu a poradne to prolezt.
host
Friday 18 December 2009 - 12:42:49 Citovat
Host
Za jak dlouho vam v tomto pocasi (-10st) vyskoci teplota motoru na rekneme 70st ... ?
Legend
Friday 18 December 2009 - 12:47:36 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Bych ten termostat klidně vyměnil preventivně, stojí fakt málo, asi 2 nebo 3 stovky a stejně to je dost pravděpodobná příčina.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Anonymní
Friday 18 December 2009 - 12:55:44 Citovat
Host
jj, dival jsem se, jdu do vymeny ... mozna jeste jedna vec - muze nejak termostat souviset s unikem naplne klimy nebo ma klima svuj vlastni uzavreny okruh?
Martas
Friday 18 December 2009 - 12:56:42 Citovat
Host
host napsal ...

Za jak dlouho vam v tomto pocasi (-10st) vyskoci teplota motoru na rekneme 70st ... ?


Hodne zalezi na stylu jizdy a profilu cesty, kazdopadne do 10km bys mel byt na provozni teplote.
Legend
Friday 18 December 2009 - 19:51:57 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Teď se to ohřívá teda dost dlouho, ale rozhodně musí být provozní teplota stejná jak v mrazu, tak v létě, já mám pořád 95°C ať se děje cokoliv, obecně když je teplota trvale pod 90°C, tak to rozhodně není v pořádku.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Hujer
Friday 18 December 2009 - 19:57:57 Citovat
Host
Okruh klimatizace nijak s chladícím okruhem motoru nesouvisí.
Co se týká té spotřeby, záleží, na jaké vzdálenosti to měříš. Když ujedeš dejme tomu 30 km, tak můžeš mít klidně spotřebu těch 10litrů na 100km i více.
Je třeba si uvědomit, že kromě toho, že se pomalu ohřívá motor, je třeba při hlubším mrazu počítat i s vyšším pasivním odporem např. převodovky a všech ostatních ložisek a kloubů.
Tomis
Saturday 19 December 2009 - 19:08:56 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Kdyz jste u tech teplot, jak rychle a nakolik se vam ted ohreje OC? jsem ted udelal jel az do Vidne a rucicka porad prilepena neco malo pod 80°C, tak bych to asi tipoval na stale otevreny termostat. a to pred pulkou chladice je karton.... motor Y25DT a taky za cca 10km stale poradne ani nezatopi

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1248 sec,0.0939 z toho dotazů.