• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega C špatnì topí
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
elan
Tuesday 05 May 2009 - 19:05:55 Citovat
Host
Všechny Vás tady zdravím. Mám motor Y26 SE pøedìlaný na LPG. Auto má na plyn najeto cca 50 tis. km. Už zhruba pùl roku se objevuje následující problém: když se jede piánko, tzn. tøeba 130 tempomat na dálnici funguje plyn normálnì, ale když pøijde kopec - tempomat si pøidá - zaène blikat diagnostika a motor spadne do nouzáku - pomùže až restart motoru. Takže pøi požadavcích na vyšší výkon padá do nouzáku. Plyn bude namontován správnì protože 50 tisíc km fungoval. Oba filtry LPG jsem vymìnil - nic se nevyøešilo. V zimì jsem zjistil, že to hùø topí. Myslím proto, že závada nebude v LPG, ale bude nìco s topením a to následnì špatnì ohøívá reduktor. Auto bylo v plynovém servisu a prý je termostat i radiátor OK, LPG taktéž. Další mé poznatky: když je motor studený, LPG funguje bez problémù, motor se nechá vytáèet, ale po nìjakých 15 km se zaène závada projevovat. Vymontoval jsem tedy kastlík pøed spolujezdcem a na levé stranì jsou dvì kovové trubky, radiátor jsem nevidìl (znamená to, že je nìkde za rádiem?). Nastartoval jsem motor a po 15 min. byla horní trubka hodnì horká-nešlo udržet ruku a spodní byla teplá-šlo udržet ruku (znamená to, že radiátor funguje nebo ne?) - teplota byla nastavena na 28 stupòù a zapnuto ECO. Ve stejném èase se v motoru toèily obì pøední vrtule a pravá horní hadice byla horká, levá horní tenká hadice horká a levá tlustá spodní byla studená. Teplota na budíku byla 75 stupòù. Venkovní teplota 15 stupòù (dá se øíct, že je termostat OK?). Jinak chladící kapalina neubývá. Ještì mì napadl trojcestný ventil, dle povídání v jiném vláknu ho nemùžu najít (že by ho 2.6 mìla jinde než 2.5?) - za sáním je takový váleèek o prùmìru cca 4 cm, dole hadice, nahoøe jakoby bowden (že by to byl ten ventil?). Je to mùj první pøíspìvek, slibuji, že další budou kratší. Dovede nìkdo z mého povídání vytušit kde by mohl být problém?
JardaB
Tuesday 05 May 2009 - 19:17:40 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak asi napovi diagnostika, co se RJ nelibi. S topenim nevim, muze byt ucpane, ale je to celkem nove... Ten ventil je taky mozny. Nebo je to blbe napojeny na reduktor a ten omezuje prutok.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Anonymní
Tuesday 05 May 2009 - 19:27:35 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Tak asi napovi diagnostika, co se RJ nelibi. S topenim nevim, muze byt ucpane, ale je to celkem nove... Ten ventil je taky mozny. Nebo je to blbe napojeny na reduktor a ten omezuje prutok.


Myslis diagnostiku LPG nebo auta? Blbe napojeny to nebude-uz to ujelo 50 tisic km na LPG, celkove to ma 180 tis km. Ohledne toho topeni - maji byt ty trubky co jsem popisoval stejne teple nebo ne? Rozdil byl velky-na jedne neslo udrzet ruku a na druhe v pohode.
JardaB
Tuesday 05 May 2009 - 19:40:03 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak on tam je prave ten ventil, ktery se ridi automaticky, tak tezko rict v jakem to bylo zrovna stavu. Diagnostiku myslim auta, kdyz sviti kontrolka, bude ulozena nejaka chyba - to ma tusim uz 2x2 lambdy, to je pro LPG docela orisek a muze byt neco mimo limit. Nebo treba skutecne zamrza reduktor - to by zas odhalila diagnostika LPG za jizdy. Jestli to na benzin jede bezchybne, tak bych mozna zacal tou diagnostikou LPG...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Anonymní
Tuesday 05 May 2009 - 19:55:04 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Tak on tam je prave ten ventil, ktery se ridi automaticky, tak tezko rict v jakem to bylo zrovna stavu. Diagnostiku myslim auta, kdyz sviti kontrolka, bude ulozena nejaka chyba - to ma tusim uz 2x2 lambdy, to je pro LPG docela orisek a muze byt neco mimo limit. Nebo treba skutecne zamrza reduktor - to by zas odhalila diagnostika LPG za jizdy. Jestli to na benzin jede bezchybne, tak bych mozna zacal tou diagnostikou LPG...

No jak uz jsem psal na zacatku, na diagnostice LPG to bylo a nevideli problem. 4 lambdy to ma a na benzin jede bez problemu, kontrolka pri benzinovem provozu nesviti ani neblika, takze katy a lambdy budou OK. Hlavni problem bude, ze to malo topi. Jak zjistit jestli je radiator OK?
JardaB
Tuesday 05 May 2009 - 20:06:00 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak to zalezi na tom, jak je ohrivani reduktoru napojeno - to LPG by se muselo diagnostikovat za jizdy, kdy se projevi porucha. On muze byt treba i slaby pritok z nadrze, nekde macknuta trubka, sitko v nadrzi atd. To na dalku asi nikdo neporadi. Pockame na Legenda

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Legend
Tuesday 05 May 2009 - 20:32:46 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Topení se může ucpat, docela jsem se divil jak moc. Měnil jsem ho nedávno u jedné omegy, palubní deska musí ven, cca 4 hod práce. Reduktor musí být napojený na třícestný ventil (je naprosto stejný jako u 2.5), na ten vývod, který je jako jediný směrem k řidiči, potom to perfektně vyhřívá i v případě, že se jede s klimatizací naplno.
A ta diagnostika, jestli jsi z Prahy, tak to můžeme napíchnout na notebook, mám na to kabel. Tento typ motoru mám taky a taky na LPG, tak jsem si s tím taky trochu hrál.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
elan
Tuesday 05 May 2009 - 20:42:15 Citovat
Host
Legend napsal ...

Topení se může ucpat, docela jsem se divil jak moc. Měnil jsem ho nedávno u jedné omegy, palubní deska musí ven, cca 4 hod práce. Reduktor musí být napojený na třícestný ventil (je naprosto stejný jako u 2.5), na ten vývod, který je jako jediný směrem k řidiči, potom to perfektně vyhřívá i v případě, že se jede s klimatizací naplno.
A ta diagnostika, jestli jsi z Prahy, tak to můžeme napíchnout na notebook, mám na to kabel. Tento typ motoru mám taky a taky na LPG, tak jsem si s tím taky trochu hrál.

No ten reduktor nevim jak je zapojeny, ale 50 tis. kilometru mi to fungovalo, tak je asi zapojeny spravne. Co ty trubky, maji byt stejne teple nebo rozdilne? Jak poznat s urcitosti, ze je radiator KO? Na tom ventilu zhora je takovy jakoby bowden-to je podtlak? A kam vede? Z Prahy nejsem, ale obcas tam jezdim. Prave na te diagnostice jsem byl na harfe u Neptuna.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1977 sec,0.1598 z toho dotazů.