• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo podvozek :: Re: Výměna tlumičů
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Iki
Odeslal: Sunday 18 March 2007 - 15:21:22
Ahoj, potřeboval bych poradit, jak vyměnit tlumiče na Corse B, r.v. 98. Nevíte někdo?
Poslední odpovědi
Martas_
Odeslal: Thursday 06 December 2007 - 14:13:43

Vrzani na 90% tlumice nezpusobuji.

Nech si tlumice zmerit a zkontrolovat celej podvozek, pricinou mohou byt napriklad silentbloky, stabilizator, vrchni uchyceni tlumice .... a tlumice a na poslednim miste.
rhinos
Odeslal: Thursday 06 December 2007 - 13:22:24

taky uvazuju nad vymenou tlumicu.Sice mi to neklepe ale kdyz vjedu d trosku ostrejsi zatacky tak to trosku vrze...sice nevim zda to opravdu delaji tlumice?Kdyz jsem mel doma navstevu a vozil jsem plne nalozeny auto(zhruba 380kg...2 zensky,dva chlapi.dite) tak to potom tydnu vrzalo vyrazne vice ale behem zhruba dvou dnu se to zase ustalilo
Dan VB
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 13:56:51

tak teda díky to mám co dělat, jinak jsem si nechal take v servisu zkontrolovat přední nápravu a zkontrolovat vůle a to sem taky v poradku prosel, takze kdyz to shrnu bude to neco co se nepozna pri teto kontrole tj. ulozeni tlumicu, silentbloky atd..?
Yper
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 11:28:46

Dan VB: tlumiče mají vliv na houpání auta.
Pokud se autu rozhodí na nerovnostech řízení a je-li tam ještě i bouchání na nápravě, tak jsou to:
A - silentbloky na ramenech
B - silentbloky na uložení stabilizační tyče (spojuje obě ramena)
C - kulové čepy na ramenech
D - kulové čepy na spojovacích tyčích řízení
E - vnitřní (horní) uložení tlumičů - jsou to takové gumové misky, které tlumí rázy tlumiče vůči karoserii.

Nic víc a nic míň.
qpc
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 10:59:08

to bouchnutí,koukal jsi na uložení tlumiče ,jestli to nemá vůli?
Martas
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 10:55:52

To "predcasne" bouchani a rozhozeni rizeni bych tipoval na stabilizator, nicmene pokud vleze pod auto nekdo s baterkou a pajcrem kterym si zahyba vsim cim se da tak by mel alespon diagnostikovat co je kde volneho.
Dan VB
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 10:51:43

hmm zajimave, jinak ja se tu moc nechtel rozepisovat, ale dela to presne to, ze kdyz kolo najede na prekazku ( jedno jake delaji to vsechny) ozve se ( popisováno zpomalene) nejprve bouchnutí jako by nekdo bouchl dlani do kapoty, pak teprv se auto zhoupne, mozna je to to, ze se tlumic opre o ulozeni, ktere je ko, ale nevim, kdyz jedu rychleji, napriklad po nerovne silnici, tak se prakticky v jednom kuse ozyva bouchani ze vsech kol a nekdy se jedno jake kolo jakoby uplne rozhodi a boucha to vicekrat za vterinu, jako by se vertikalne rozvibrovalo, jinak mam najeto 115000 a jsem druhy majitel asi tam bude vse puvodni, nevim, znamej ma forda mondeo a kdyz sem ho svezl ze ma presne to same a ze uz ma menena ramena, to pomohlo jen trochu a na pul roku a uz to zas dela, taky bych jeste dodal ze pri vetsim hupu se to auto mirne rozhodi v rizeni, jako ze ma snahu menit smer ale jen lehce..
VGT
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 08:44:19

Je to přesně jak píše Marťas. Těm testerům tlumičů se nedá moc věřit (některým typům vůbec ne), je to jen hrubě orientační měření. Poznají tlumič totálně vyteklý=bez oleje (to ano), ale jestli má účinnost 44 anebo 73% to tedy ne. Navíc do výsledku měření se načítá i stav nápravy, nejen stav vlastního tlumiče, a to též zkresluje výsledek. Jediné pořádné měření lze provést jen na samotném tlumiči, ale kde to dělají, že? Resp. bych věděl, kde to dělají, ale kdo by si to nechal dělat ? (je to pracné a tudíž drahé. Tedy ta demontáž a montáž do vozu, vlastní měření je poměrně jednoduché). Měří se síla při stlačení a při roztažení, frekvence 70 zdvihů/min (zdvih jmenovitý). Měření se zaznamená do grafu. Nejdříve na studeném tlumiči, druhé měření na tlumiči ohřátém provozem (tuším tříminutovým).
Martas
Odeslal: Wednesday 21 March 2007 - 06:40:02

Na to ve ktere casti "zeleneho" teplomeru se pohybuje aktualni stav tlumicu se clovek nesmi prilis divat, testeru (testovacich stolic) je cela rada a vicemene kazda ma stupnice jinak (servis kam jezdim ma stupnici u noveho tlumice nekde kolem 80% a spatneho pod 30%), nicmene ruzne zvuky opravdu muze zpusobovat kde co, navic nepises odkud se ti ty zvuky ozyvaji (zezadu, zepredu), ani jakeho charakteru jsou (vrzani bouchani), takze tezko ti nekdo neco poradi, nicmene pokud ti na testeru rekli, ze tkumice jsou v poradku da se tomu verit, zejmena u autorizaku ktery bude mit spis tendenci ti je vymenit nez te poslat pryc. Jinak VeA je oproti VeBe vice nachylna k houpani a ma podvozek mensi nez VeBe, nelze to prilis srovnavat.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0912 sec,0.0462 z toho dotazů.