• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor :: Re: Motor Z16XE - problemy na volnobeh a nizke otacky
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
eric_cartman
Odeslal: Friday 16 March 2007 - 08:40:19
Ahoj, mam tento problem s Merivou - motor 1,6 16V 74kW (Z16XE) :
na volnobeh brutalne kolisaji otacky,pri rozjezdu to chcipne, pri nizkych otackach (zhruba do 2200ot/min) to cuka a skube,pri dojezdu na krizovatku to chcipne a nejde znova nastartovat. (pomuze seslapnuty pedal plynu)
Byla vycistena skrtici klapa a EGR ventil, nedavno byly preventivne vymeneny svicky a filtry, ale stale zadne zlepseni.

Mate nekdo nejaky napad nebo podobnou zkusenost ?
Diky!
Roman
Poslední odpovědi
dada
Odeslal: Sunday 07 February 2010 - 11:54:27

záleží na úhlu pohledu, dokud kontrolka nesvítila tak samo vše ok, pak se rozsvítila a mě to štvalo, vyčistit egr namazat.....teď je mrtvej úplně, asi spálená cívka, ......kontrolka signalizuje chod motoru aby i lidé se slabším sluchem poznali, že tichoučký Z16XE přede a mám to vyřešeno _;
freez
Odeslal: Friday 05 February 2010 - 21:33:42

Já jsem si myslel že Ztkové 1,6 už budou tohoto ušetřeny a že se oproti Xkovejm 1,6 s tou ovalitou něco udělá, tak snad u Z16XEP už by to mohlo být lepší, to zaslepení egru je kvůli dvou lambdám problém.
dada
Odeslal: Friday 05 February 2010 - 20:57:50

Z16XE ma obecne problem s ovalitou valcu, po překroužkování se spotřeba oleje sníží třeba na 1L/10tis ale po najetí dalších 20tis jsi na stabilních 1L/4500km, jak který motor a jak se jezdí. Asi to chce před kroužky udělat výbrus.....
Já mám ve 160tis spotřebu oleje cca 1L/4tis a kroužky se měnily cca ve 120tis. Kat je skoro mrtvej. Ale spotřeba je krásných 7,5 a to se fuckt nestydím, dá se i za 6 ale to bych asi umřel :_:n Doporučuju zaslepit EGR, motor se zklidnil ve volnoběhu a při brzdění motorem. Taky se tak nezasírá. Dokud EGR neumřel i zaslepenej tak mi kontrolka motoru nesvítila ale to je dost vyjimka. Ma to dve lambdy a zaslepeni pozna....vetsinou _;
freez
Odeslal: Thursday 04 February 2010 - 22:07:19

Mě to naštěstí šlo vyčistit krásně, ale nechat to tam několik let byl by to problém. Jinak ale to zahnojení té hadice odtahu jsem měl i na C16NZ, pravda ale je že u aut ježdenejch ve městě to asi lepší nebude, naštěstí mi nikdy žádnej motor nežral olej. Dalo by se tedy říct že jakmile by motor začal víc konzumovat olej bylo by dobrý ho rozhodit a udělat ? jestli by se dalo včasnou opravou něco ještě zachránit.
Standa
Odeslal: Thursday 04 February 2010 - 09:55:03

Myslim, ze problem u techdle aut jsou prave kratke jizdy se studenym motrem a horsi odtah olejovych vyparu ze skrine nez u 8V motoru. Je pravda, ze spousty starych 8V motoru co jsem kdy delal (C16NZ, C20NE...) byly v podstatne lepsim stavu a mely urcite nalitano vic.
Tohle byl asi opravdu extrem. Zralo to olej jak zbesily, kterej se zapekal na vyfukových ventilech a vubec v celem spalovacim prostoru az po svody a mam pocit, ze KATu se taky zdalo o certech.

Jinak takhle nejak podobne to bylo zahnojeny taky. Z pocatku to vubec neslo prostouchnout.
freez
Odeslal: Wednesday 03 February 2010 - 08:49:52

Fíha, práce jak na kostele. Kde vidíš největší problém že je po 160 tis takhle ten motor zahnojí ? Odvětrání skříně jsem si po roce a 18 tis sundal taky a docela dobrej humus, i když asi stejnej jako u všech aut co jezdím skoro pořád ve městě, viz :


ale co to zakarbonování, na benzín není 160 tis až zas tak moc km, čím to může být ?
Standa
Odeslal: Tuesday 02 February 2010 - 23:15:22

Odpovim za Maldava
Krome vymeny servocerpadla (komplet s hadicema a kabelazi), jsou na motoru vymeneny krouzky (stiraci byly pripecene), gufera na vetilech (sly sundat volne prstama), 2 vyfukove ventily (jeden propaleny, druhy podpaleny), zabrousena sedla, vycisteny vyfukovy kanaly (nebyly videt voditka ventilu, jak to bylo zarostly, kanaly mely o cca 8mm mensi prumer jak to bylo zakarbonovany), odkarbonovana a vycistena hlava, vycistene totalne nepruchozi odvetrani skrine do sani, olejova vana (nanosy misty i 1cm!!), plus nove tesneni pod viko ventilu, sani a vyfuk, napinaci kladka plocheho remene (mela vuli uz cca 2mm), nove naplne a nejaka ta bizuterie kolem.
Snad jsem na nic nezapomnel.
freez
Odeslal: Tuesday 02 February 2010 - 16:14:06

No hlavně že už jezdíš, máš někde přesněji co se vše dělalo ?
Madalv
Odeslal: Tuesday 02 February 2010 - 10:36:41

ahoj, tak auto opraveno a vrci jako kotatko

cena opravy pres spickoveho opravare 10000 Kc...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0828 sec,0.0361 z toho dotazů.