• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor :: Re: zadřený motor ?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Pája
Odeslal: Thursday 22 February 2007 - 19:49:02
Tak jsem si dneska měl přivézt OB 2.0 16v ze servisu.
Ale přitahnul jsem si jí na laně stejně, jako jsem jí tam odtáh. Původně se motor točil, ale nenaskočil. Když už ho mechanik nastartoval, tak zjistil, že nemaže, tak vyměnil olejové čerpadlo. Takže motor začal mazat, ale běžel nepravidelně. Tak napojil diagnostiku, a když načítal závady (projížděl systém), tak prej v motoru začalo tukat , až se zastavil. Teď se ani nehne (nejde otočit klikovkou ani ručně). Asi bude zadřenej. Chtel bych se zeptat, jestli je možný,že by udělal chybu v montáži olejovýho čerpadla a něco se uvolnilo a tím se motor zadřel ? Nebo už mohla být chyba v motoru.
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Friday 12 February 2016 - 16:47:34

Pája napsal ...

Tak jsem si dneska měl přivézt OB 2.0 16v ze servisu.
Ale přitahnul jsem si jí na laně stejně, jako jsem jí tam odtáh. Původně se motor točil, ale nenaskočil. Když už ho mechanik nastartoval, tak zjistil, že nemaže, tak vyměnil olejové čerpadlo. Takže motor začal mazat, ale běžel nepravidelně. Tak napojil diagnostiku, a když načítal závady (projížděl systém), tak prej v motoru začalo tukat , až se zastavil. Teď se ani nehne (nejde otočit klikovkou ani ručně). Asi bude zadřenej. Chtel bych se zeptat, jestli je možný,že by udělal chybu v montáži olejovýho čerpadla a něco se uvolnilo a tím se motor zadřel ? Nebo už mohla být chyba v motoru.

VGT
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 09:25:30

Obrázek Y-kusu a převodníku (tlak oleje/el.signál) Odkaz . Na tlak turba se převodník nedělá, tam se manometr/vacuoměr napájí hadičkou (nejlépe průměru 4 mm) rovnou ze sacího potrubí.
VGT
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 09:03:54

RRAAFF napsal ...

A jak se vlastně dá poznat, že olejové čerpadlo třeba maže málo (že ještě kontrolka nesvítí). Dá se vlastně nějak předem poznat, že už toho má dost a chce vyměnit?

Poznat se to normálně nedá, leda změřit manometrem v servisu. Minimální tlak oleje v mazací soustavě je u Oplů udáván většinou na 1,5 Baru u "benzínů" a 2,0 Bary u dieselů (na horkém motoru ve volnoběhu - prostě minimální tlak). Jelikož baroskop (tlakový spínač kontrolky mazání) spíná (u Oplů) při 0,5 Barech - plyne z toho ta skutečnost nemožnosti objevení závady. Jednou z pomocí by byla výměna baroskopu za jiný typ (některé VW mají spínací tlak 1,5 Baru).
Další možností je namontovat přídavný tlakoměr. Jeho čidlo se připojuje buď do otvoru baroskopu (je potřeba použít Y-kus = rozdvojku, pokud chceme zachovat též dosavadní funkci kontrolky tlaku) Odkaz , anebo do jakéhokoliv jiného místa v tlakovém kanálu (viz jak píše Yper).
Ten "můj" manometr má čidlo (převodník tlak/el.signál) poměrně velký, nebudu ho moci dát (resp.bojím se ho dát) na zmiňovaný Y-kus (bylo by to velké rameno namáhající šroubení na ohyb), musím ho dát jinam.
Navíc: koupil jsem držák na 2 budíky na levý A-sloupek. Držák jen tak někde nemají a když ho mají, tak na objednávku, ne skladem. Objednal jsem si ho tedy, aniž bych ho viděl. Prodavač (přirozeně) naprosto neporadí, neboť ví h.... však víte. Držák se silně nehodí na mojí VeA (mám sloupek poměrně úzký a hluboký, držák je na sloupek široký a mělký). Takže --- nechcete ho někdo?? Přenechám (2držák na široký mělký A sloupek).
Yper
Odeslal: Friday 23 February 2007 - 14:46:16

Jo, tak ten na vzduch chci taky.
Když jsme se s VGT na to dívali, tak budík na olej se skládá z vlastního měřáku a čidla s kabeláží.
Myslím si, že se dá připojit kamkoliv na olejový kanál - resp. na místo, kde se kanál horizontálně či vertikálně vrtal/frézoval a pak se to místo po provrtání zaslepilo šroubem.
Myslím si, že na tom čidle co mi ukazoval, jsem viděl i nějaké závitové redukce - aby to asi šlo našroubovat téměř kamkoliv.
A vůbec, divím se, že se mi do dnešního dne VGT ještě nepochlubil s nainsatlováním - jsou to už 2 měsíce od doby, kdy to koupil!!!!!
Václave, jak je to s Tebou - je už namontováno?
JOB
Odeslal: Friday 23 February 2007 - 13:49:31

Ypere prosímtě kde bere takovej budík informace? asi by se mi to taky líbilo.Zvažoval jsem i tlakoměr na plnící vzduch.Nemám s tím žádné zkušenosti.
Yper
Odeslal: Friday 23 February 2007 - 13:39:23

Pájo, nevím, proč jsi tam své auto původně do toho servisu dával - co bylo příčinou tvého požadavku na opravu, ale to by mělo být přesně uvedeno na zakázkovém listu.
Každopádně bych se zrovna podíval na to, zda se někde v mé blízkosti nevyskytuje soudní znalec z oboru automobilismu - opravárenství a zkusil s ním dát řeč a případně že by vyhotovil znalecký posudek - proto bych se do motoru zatím nedíval. Nechal bych to na něm. Posudek možná bude stát 3 litry, ale risknul bych to, protože ten by mohl pak být dále brán jako podklad k žalobě na tento servis s žádostí o náhradu škod.

No, pro mne z toho plyne to poučení, že si asi v nejbližší době koupím ten samý budík, jako mi ukazoval VGT před Vánocemi, když jsme se setkali tady u nás v Mostě. Měření tlaku oleje! A budu mít klid!
prťka
Odeslal: Friday 23 February 2007 - 07:17:49

Tak ještě já..nevím přesně očem je řeč...cvakání ventilů...ale můj názor. Když třeba jedeme do kopce se špatným převodem a přidáme plyn, tak se nám z motoru může ozvat takové cvakaní. Hlavně u starých škodovek to bylo patrné...lidově se tomu říká, že cvakají ventily. Ale to žádné ventily necvakají to je jenom takový lidový název pro toto dění.

Trochu teorie...hydraulické zdvihátky,aby fungovaly jak mají musí být natlakované olejem. Ale protože máme starší auta, tak už tolik netěsní a olej přes noc částešně vyteče. Po nastartování chvíli trvá než se zase natlakují. A nejsou to jen zdvihátka...v motoru má vše větší vůle a než se to vše zahřeje, tak to tam vše ťuká a bublá prostě je třeba si uvědomit to co jsem si uvědomil už dávno....mám starou kraksnu a hotovo...každých 15 000km kvalitní olej a neřeším....samo bavím se o normálu ne o nějakém extrémním rachotu i za tepla
omegalukin
Odeslal: Thursday 22 February 2007 - 23:22:45

Jsme sice na fóru Opel, ale mám k tomu jednu poznámku z jiného auta. U starých Subaru Leone se vždy poté, co motor začal "cvakat" (asi ventily) měnila ozubená kola olejového čerpadla, neboť čerpadlo již nebylo schopno dodávat olej potřebným tlakem. Byly snad tři rozměry - podle vůlí. Slyšel jste někdo něco podobného u dnešních aut? Já mám O-B 2.0 16V a při studeném motoru se mi ten zvuk motoru vůbec nelíbí. Vím, že "ťukání" mohou způsobovat např. načatá zdvihátka, ale...
RRAAFF
Odeslal: Thursday 22 February 2007 - 21:52:32

A jak se vlastně dá poznat, že olejové čerpadlo třeba maže málo (že ještě kontrolka nesvítí). Dá se vlastně nějak předem poznat, že už toho má dost a chce vyměnit?
Jinak o této závadě tady toho moc není, aspoň jsem toho tolik nezaregistroval, takže to asi moc časté nebude.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0691 sec,0.0234 z toho dotazů.