Témata příspěvků | |
Mike Mad | zdarec panove, koupil jsem si pridavny otackomer a nevim kam pripojit kabel pro signal otacek. nechci to tahat z RJ svazku. v budikach je signal ale ve voltech. potrebuju prerusovany signal -minusu. Mam corsu 1.2i X12SZ, tedy el.zapalovani ne civku. diyk za help. |
Poslední odpovědi | |
qpc | to nevim,jak to s nim dopadlo,jak jsem to měl já u vectry jsem popsal na první straně... |
Jack | No vyřešily ste někdo to zapojení na modul? Potřeboval bych to zapojit ale nevim jaké hodnoty odporů atd.... díky |
VGT | VGT napsal ... ... musel by tam být vřazen nějaký další člen na umožnění odběru těch impulsů pro otáčkoměr – např.odpor – zkus kontaktovat nějakého elektronika ve svém okolí. O velikosti a vhodnosti toho odporu se s někým od elektriky poraď. Já jen odhaduji, že bude mít málo Ohmů a bude na velký příkon (hodně Wattů - tečou tam proudy z primárních vinutí dvou zapalovacích cívek). |
Mike Mad | vgt> jo mam tam tenhle. zitra to zkusim. mam tedy pripojit signal na pin2 a pred nej dat odpor? puvodne jak tu psal qpc jsem koupil dve usmernovaci diody a chtel jsem pres ne svest signal z pinu 3 a 4. no zitra budu zkouset, doufam ze neodpalim ten otackomer nebo nedejboze ecu |
VGT | Signál ze snímače otáček klikového hřídele nejde pro tvůj účel použít. Na klikovém hřídeli je ozubené signální kolo s 58 zuby, na jednu otáčku vyšle 58 impulzů s měnící se amplitudou – z toho by byl tvůj otáčkoměr jelen (na rozdíl od ECU, ta tomu rozumí). Takhle to funguje u ECU Motronic, u Multecu to bude obdobné. Pin č.2 najdeš na zapalovacím modulu Odkaz .Máš tam tenhle modul? |
Anonymní | vgt> vycerpavajici odpoved. diky jen bych jeste potreboval vedet kde najdu ten pin2. je to na konektoru co jde do DISu? jsou tam 3 vodice. Jeste jsem premyslel jestli by neslo vzit ten signal z Induktivniho impulsniho cidla, resp snimace otacek klikovky. Nejsem moc zdatny v elektrice, a koupil jsem si "Jak na to" na corsu, ale tam neni nikde napsano jaky signaly jdou kterym dratem |
VGT | Doby, kdy zapalování spalovacích motorů, byly v podstatě všechny stejné (nezáleželo na tom, zda to byla Jawa, Ford, VW,Opel anebo Škodovka), jsou ty tam. Dnes je skoro na každém autě něco jiného a to i když jde třeba i o tu samou značku vozu. Pokud koupíte otáčkoměr bez jakéhokoliv dalšího pojmenování, jedná se o otáčkoměr určený k zapojení mezi zapalovací cívku a přerušovač. Dá se použít na klasické zapalování s mechanickým přerušovačem. Reaguje na pulsující proud (v řádech Ampérů). Takové zapalování je u starších vozidel (s přerušovačem provedeným „kladívky“), také-principiálně- je u některých systémů řízených ECU - např. Motronic. Tam jsou mechanické kontakty-kladívka, nahrazena tranzistorovým přerušovačem (je umístěn uvnitř ECU), zde se tedy dá otáčkoměr napojit mezi zapalovací cívku a ECU. Další ze systémů je např. Simtec u vozu X18XE (zapojení u tohoto vozu popisuje QPC). Zde jsou dvě zapalovací cívky s dvojitou jiskrou (resp.je to jedna dvojitá cívka). Tato cívka je též spínána tranzistorovým přerušovačem umístěným v ECU - resp. dvěma přerušovači. Otáčkoměr se dá připojit tak, že se počet jisker z jedné i druhé cívky sečte. Třetí systém (toho se týká dotaz v úvodu tohoto vlákna) je zapalování s tzv.zapalovacím modulem. Ten modul v sobě obsahuje dvě zapalovací cívky s dvojitou jiskrou a zároveň dva tranzistorové přerušovače. Přerušovače jsou spouštěny impulsy z ECU (řádově v desítkách miliampér). Zde se nedá připojit otáčkoměr mezi cívku a přerušovač, dalo by se jen připojit na vedení se spouštěcími impulsy pro tranzistory (piny 3 a 4) a to dle mého názoru je moc malý proud pro „klasický“přídavný otáčkoměr. Snad by se dalo připojit na pin 2, neboť tudy teču silné impulsy z obou cívek na kostru, ale je to až za přerušovači (tranzistory), musel by tam být vřazen nějaký další člen na umožnění odběru těch impulsů pro otáčkoměr – např.odpor – zkus kontaktovat nějakého elektronika ve svém okolí. Také by se to asi dalo vyřešit namontováním otáčkoměru pro dieselové motory (snímá impulzy otáček z alternátoru). Anebo opět vznáším dotaz – už to někdo řešil u zapalovacího modulu? |
qpc | bohužel je to opravdu tak,že k řídící jednotce jdou impulsy a od jednotky jdou milivolty na otáčkoměr.5eší se to napojenim na kabel od modulu do jednotky,bejvaj 3 kabely,2+2 válce a jakési stínění.Pomocí diody se svede signál z obou signálovejch kabelů a máš všechny impulzy pohromadě.Pak už jen připojíš otáčkoměr dle návodu |
Martas | U VeA stacilo prohodit budiky (s otackomerem za bez otackomeru) a bez jakekoliv upravy to fungovalo. |