• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v :: Re: Benzín 2.5 V6 automat - spotřeba, silné a slabé stránky motoru
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Kraťas
Odeslal: Wednesday 01 March 2006 - 09:27:10
Pánové, všiml jsem si, že je vás tu několik s 2.5 V6 v automatu, tak si dovolím od vás trochu vyzvídat. Moc by mě zajímalo, za kolik Omega B s touto motorizací a standardním 4-kvaltem automatem jezdí.
Já mám OB 2.5 TD s automatem a jsem z ní tak trochu nešťastný. Zjednodušeně řečeno – nejede a žere &| Nevalná pružnost a dynamika motoru je na jednu stranu bez pochyby daná tím, že 130 kobyl není na šestnáctimetrákové auto nic moc, o tom asi netřeba polemizovat. Na druhou stranu se na ztrátě již tak nevalného výkonu parně docela výrazně podepisuje převodovka – ztráta daná prokluzem na měniči je neoddiskutovatelný fakt a u motoru, který sám o sobě výkonem nepřekypuje, zapůsobí fatálně (2.5 TD s manuálem se až tak tristně zdaleka nejeví).
Neprotestoval bych, kdyby ten můj kočár při svých nevalných výkonnostních charakteristikách aspoň jezdil za rozumné peníze. Ono by to šlo, dokud jedu plynule a rozumně po dálnici nebo silnicích 1. třídy, kde je většinou zařazená zamčená čtyřka, pak se při rozumné jízdě dostávám někam k 8l/100 km (rekord byl 7,5), a to není zlé. Bohužel, nejezdím jen dálnice, dost najedu i po městě a horších silnicích a jakmile vjedu na okresky, do zatáček a kopců, kde se častěji řadí, šplhám okamžitě někam k 9-10 no a město je naprostá katastrofa, 12-13 l /100 km není problém. To už o moc větší spotřebu po městě nemá ani bráchova Audina, a to je to S8 s 330-tikoňovým osmiválcem 4.2 l. A ta jezdí trošku jinak než moje kamna na kolečkách
Zkrátka a jednoduše – nevadilo by mi, kdyby to auto jezdilo jak jezdí, jen kdyby tolik nechlastalo a zároveň bych neřekl slovo, kdyby žralo tak jak žere, ale odpovídajícím způsobem jezdilo. S ohledem na to, že Omega mi jinak vesměs vyhovuje a automatu se vzdát nechci, přemýšlel jsem o výměně těch mých turbokamen za benzínovou 2.5 V6. Problém je, že o tomto motoru mám informace pouze ze spojení s manuálem (jezdí prý za obdobné hodnoty jako teď jezdím já). Mám strach, co udělá se spotřebou automatická převodovka, která je pokud vím stejná, jako ta kterou mám ve 2.5 TD. Proto bych prosil o informaci, kolik si 2.5 V6 v automatu bere. Budu vděčný za pokud možno nezkreslené informace a reálnou spotřebu, jestli se vám jednou podařilo jet za 6, ale normálně jezdíte za 15 (nadsazuji), piště mi sem prosím tu druhou hodnotu Zároveň budu rád, pokud mi sdělíte nějaké slabiny/silné stránky tohoto motoru - mě osobně docela odrazují rozvody řemenem; i když je to dnes běžný jev, přece jen, řetěz je řetěz.
Zkuste mi ten můj nápad rozmluvit, nebo mě v něm naopak utvrdit Přemýšlel jsem i o 150-tikoňové 2.5 DTI s 5-tistupňovým automatem, ale o téhle kombinaci nejsem schopen se dozvědět nic, asi ji nikdo nemá nebo co
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Tuesday 04 November 2014 - 23:28:06

Sorry ze otviram stary vlakno. Opel Omega ma oproti BMW snizeny vykon protoze ma ohodne mensi intercoler.
mates
Odeslal: Tuesday 14 March 2006 - 14:20:57

Vy jste se nám chlapci nějak rozjeli...
Nechápu, jak někdo může vyplodit tak dlouhej příspěvek. Yper by záviděl...
bruno
Odeslal: Tuesday 14 March 2006 - 10:17:16

tato diskuze nemá cenu.mám to upravený asi 2 roky a zatím nic negativního jsem nezaznamenal.najeto mám asi 200tis km.nejsem žádný závodník a motor nevytáčím.proto oceňuji že můžu jet v pohodě svižně a motor nemusím točit.myslím si že to není něco za něco ale že motor šetřím.toť vše.tečka
Vodník
Odeslal: Monday 13 March 2006 - 21:30:35

Rob2: ano, myslím, že to je jak říkáš: něco za něco. Jako pointu tohoto vlákna to určitě beru.
Rob 2
Odeslal: Monday 13 March 2006 - 17:15:24

O tom to ale je a celou dobu nepíšu nic jiného. Životnost, spolehlivost, plnění emisních limitů. Nikdy jsem netvrdil, že po chipu nemá motor vyšší výkon a větší krout. moment. Je to ale "něco za něco". Na čerpadle se běžně přidávalo i traktorům. Dělalo se to ale u motorů, které byly před koncem životnosti a už tak moc o nic nešlo (tedy mimo výkonu v brázdě). Naprosto bez podtextu! Řekl bych, že si asi každý necháme svoji pravdu a tuto debatu ukončíme, neb se asi nikam společně nedobereme.
bruno
Odeslal: Sunday 12 March 2006 - 21:46:05

Tady je vidět že jsi v takto upravené omeze ještě nejel a už vůbec dlohodobě nepoužíval.opíráš se o svoje teorie.proč má motor zmenšený výkon od výrobce o tu rezervu?protože musí splňovat nejaké emise,záruka atd.
Rob 2
Odeslal: Friday 10 March 2006 - 17:30:05

bruno2: A ještě doplním, že hlavním cílem chip-tuningu je zvýšení výkonu. To, o čem píšeš (posunutí Mk) je záležitostí načasování vstřiku (u benzínu zážehu). Při stejném objemu paliva jediný výsledek - buď dobrý "spodek" ale do otáček nee, nebo do určitých otáček nic, a teprve potom zátah. Vždyť to známe všichni (snad) z motorek vyráběných naším socialistickým průmyslem, které byly prosty nějaké regulace předstihu v závislosti na ot. či podtlaku v sání _s103
Rob 2
Odeslal: Friday 10 March 2006 - 17:18:41

bruno2: Že tomu nerozumím já, no prosím. Ale že by byli tak hloupí konstruktéři, to se mi nějak nezdá. Třeba by jim mohl nějaký ten taxikář poradit PS: Že se nemění vstřikovací tlak, tudíž množství vstříknuté nafty za jednotku času, to ještě dám nějak dohromady. Potom už zbývá jenom ta délka vstřiku a jeho načasování, že? A při stálém tlaku ale delší době jeho působení (tj. vstřikování nafty) mi tak nějak stále vychází větší objem paliva = větší objem spalných plynů....... Ale co, hlavně že to jede Entschuldigen!
bruno2
Odeslal: Friday 10 March 2006 - 14:10:52

Rob 2 napsal ...
Dovolím si Tě citovat a vysvětlím svoji reakci na Tvůj příspěvek: "....zvýší se stoupavost v kopcích, takže nemusíš tolik řadit, na dálnici třeba snáze udržíš i vyšší cestovní rychlost a jízda je plynulejší... " Abych dostál výše uvedenému, musím zvýšit výkon motoru. Buď mi postačí výrobcem nastavený max. výkon, nebo motoru "pomohu" technicky (jiný tvar vaček, jiné ventily, a 100+1 úprav mechanických), nebo přeprogramováním ŘJ. V tomto případě je základní změnou (byť ne vždy jedinou) množství paliva vstřikovaného do válců. A jsme zase u onoho: Větší množství paliva = větší množství ..... Pokud výrobcem naladěný motor na dálnici v kopci s bídou stačí na udržení např. 150km/h, a po chipu tam pojedu 170km/h, tak je to určitě příjemné pro mě, méně pozitivně to bude kvitovat motor. A to zejména na dálnici v dlouhých stoupáních. Nezlob se, ale já obecně moc příznivcem chip-tuningu nejsem, i když uznávám, že pokud jde o motor s dobrou spolehlivostí a potenc. rezervou výkonu, tak proč opatrně a s rozumem(!) ne. Správnost volby však bohužel ukáže až čas a ujeté km Tím ale rozhodně nenahlížím negativně na experimentátory. Díky třeba Felixi Wankelovi máme fantastický kus funkční techniky, který mě fascinuje.

Ty tomu pořád nerozumíš.díky tomu že se změní moment vstříknutí nafty do válce dostaneš max.točák z motoru mnohem dřív než normálně takže já řadím při 2tis./ot min a auto jede pěkně dopředu zatímco před tím jsem musel motor točit na 3tis aby auto jelo stejně.nemyslíš že to motor spíš šetří?proč s tím jezdí taxikáři kteří najedou 200000km za rok?

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0428 sec,0.0156 z toho dotazů.