• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér :: Re: Topení Omega 2,5 V6
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
pzeleznik
Odeslal: Wednesday 08 February 2006 - 20:50:31
koupil jsem omegu r.v.1997,2,5 V6 s digi klima. Bohužel při zpáteční cestě jsem zjistil, že vůbec netopí. Přečetl jsem tady spoustu článku, ale že bych byl z toho chytrej se říct nedá. Prosím jak na to jít nějak systematicky,dá se to taky diagnostikovat?V knížce jak na to je "chytrá rada": dejte to do servisu.
Poslední odpovědi
JardaB
Odeslal: Tuesday 13 January 2009 - 13:08:12

Nevim, nevim, MUSI to fungovat i bez el. cerpadla, aspon me to funguje, reduktor tam byl uz zapojen na 3 zpusoby a vzdy to topilo. Zkus ten termostat, nechapu obavy z leta, pokud bude funkcni, bude to OK. Jako prvni test to studene nastartuj a sleduj teplotu horni hadice k chladici. Jestli bude hadice tepla a motor jeste nebude ohraty (tak nad 40-50st) tak termostat propousti. Vymena je ovsem na dlouhe povidani, dulezite je, v jakem stavu je futral na termostat, jestli staci vymenit vlozku za 2 kila nebo komplet...
Dalsi moznosti je ucpany radiator topeni, na vycisteni bych moc nesazel, pruduchy jsou miniaturni a ty uplne ucpane se uz asi nevycisti. Leda napojit obracene poradny tlak horke vody, ale kde ji vzit, ze...
Jeste me napada, ze radiator treba dost teply je, ale vzduch ho obchazi - je tam na to nejaka klapka ovladana motorkem, ale jeste jsem to nemel potrebu zkoumat. A kdyz tak mam od Legenda bednu klimatizace z OC pro studijni ucely, ale nevim, jak moc se lisi u OB. Kazdopadne asi chapu pricinu mlzeni, radiator je dole a pokud tam bude bordel, bude se vysusovat, takze az da pocasi, napojim na spodni odtok hadici s vodou a poradne to promeju, doufam, ze pak nebudu muset Omegu otocit na strechu a vylejt vodu
masie
Odeslal: Tuesday 13 January 2009 - 10:38:40

Takze,pres vikend jsem zapojil el.cerpadlo v topicim okruhu nastalo.Topeni se zlepsilo.Taktez jsem pripojil odpojeny podlak k tricestnemu ventilu topeni.Vcera jsem zakryl chladic kartonem papiru.Dnes se vysplhala teplota po 15 km jizdy na 92 stupnu.Auto topilo,ale ne podle mych predstav.Pokud to porovna s corsou ,tak je to porad rozdil.Bud tedy vymenit termostat cehoz se bojim hlavne v lete,aby se mi pri zapnute klimatizaci pri vysokych venkovnich teplotach neuvaril motor.Z pruduchu jde prijemne teply vzduch,ale postrada tu zpravnou az palivou teplotu na samotnem vyusteni.Bud tedy odpojit radiator a neco do neho nalit a podtlakem promyt nebo ho vymenit,cehoz se obavam a nechci to delat.
Jeste mne trapi mlzeni,klapka vnitrniho okruhu je otevrena,koukal jsem na ni,kdyz jsem mel vyndany pylovy filtr.Tam by problem byt nemel.Voda po snehu na gumovych kobercich vyschla,takze to bych taky odpiskal.Poradi nekdo?Neni to takova hruza a po prepnuti ofuku na predni sklo,se mi odmlzi,ale prece to tak neni od vyroby?
To legend: Jak dlouho uz mas zapojene el.cerpadlo nastalo?Vydrzi ten
"nepretrzity" provoz?
JardaB
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 22:39:14

masie: Zacal bych tim termostatem, nebo mas ucpane topeni. Hadicku podtlaku k ventilu mam odpojenou a topi to na plne kule, tady problem IMHO nebude.
Legend
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 21:58:25

masie: s podtlakovou hadičkou jsem nic nedělal, mám ji originálně zapojenou. LPG jsem zapojil tak, že jsem přeříznul hadici vedoucí do topného tělesa a vzniklékonce zapojil jako vyhřívání reduktoru. Čerpadlo jsem přepojil v pojistkovém panelu vedle akumulátoru, našel jsem si ve schématech, který to je kabel (nachází se v černém 9-pinovém konektoru s rozložením 3x3 piny, měl by tam být jako jediný, barva bude stejná jako u čerpadla), tak ten jsem uštípnul a připojil na +12V přes klíček (jakýkoliv černý kabel je napětí přes klíček, vede do hodně relátek, není problém najít), takže když zapnu zapalování, tak voda koluje systémem. Takto mi to funguje dobře.
masie
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 19:36:29

To Legend: Jako starej uzivatel 7 let ziguli kombi mi karton na chladic prirostl k srdci.Samezrejme,ze ho tam mam.Situace dnes: - 20 stupnu a auto topilo.-4 stupne Ostrava a vlaznej vzduch.Vis neco o systemu podlaku, resp.kde se tvori podtlak .Nejak se mi to nezda a pripada mi to jako zahada.Mas ucpanej privod podtlaku do kohoutku topeni nebo ti jen volne lezi v motorovem prostoru jako me?Ja ho odpojil,aby nedoslo k zamrzani LPG.Podeziram tohle ,protoze pokud jde topeni v techto teplotach -20 supnu a auto jelo v kopcich teplota vody 90 pak je neco jineho v neporadku.Termostat je samo spatnej,protoze pokud jedu z kopce dlouho,tak teplota klesne na 80 stupnu ci 75.Taktez temer dalnice Frydek-Ostrava prestava topit ,rychlost 130-180.Ja to asi cele rozmontuji a udelam z toho zigulika.Ten topil vzdy.
Kam si zapojil cerpadlo vody v radiatorovem okruhu...myslim napajeni,aby ti neustale cerpalo vodu ....kolovala voda pres reduktor a zaroven pres topeni?
Legend
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 09:23:56

masie: záleží na tom jak moc je termostat špatný, pokud se to ohřeje na 90°C řádove po 5km, tak to je ok. Včera když jsem jel v -11°C, tak jsem mel 90 až tak po 8km po Praze, to je běžný jev. Hlavně mi vadí, jak dlouho se rozehřívá vyhřívání sedadel. Když připustíme možnost, že je termostat špatný, tak voda pořád koluje přes chladič, ikdyž třeba jen částečně nedovřeným termostatem, tak se systém pořádně neohřeje a do topení jde "polostudená" voda, ono to jakoby tak trochu topí, ale není to ono. Zkus si dát třeba dočasně kus kartonu mezi klimachladič a vodní chladič (stačí dát pryč ten horní velký plast) a uvidíš jestli bude nějaké zlepšení.
mates
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 08:21:22

masie napsal ...

Nekdo rikal,ze maji na to vliv v kombiku i zahazene kastliky v kufru,jsou tam nejake odvetravani zevnitr ,ale nevim.

To je jasný, že ty výdechy musí být volný a ne zaházený všelijakým bordelem...hadrama a pod. A to nejen u kombíku, má to i sedan.
masie
Odeslal: Thursday 08 January 2009 - 15:13:44

Mlzeni bych opravdu nejdrive resil vymenou pyloveho filtru a kdyz tak si otevreto pri ofuku predniho skla zadni okno.To pomuze.Nekdo rikal,ze maji na to vliv v kombiku i zahazene kastliky v kufru,jsou tam nejake odvetravani zevnitr ,ale nevim.
masie
Odeslal: Thursday 08 January 2009 - 15:10:43

Ano LPG funguje super.Mel jsem system Magic 2 a vubec to nejelo - koupil jsem to s nim.Nyni jsem si to nechal predelat a super,spotreba kolem 11-12 LPG.Bohuzel technici vzdy neco po....ou.Tzn.asi 80 tis km to jezdilo tak,ze LPG reduktor byl pripojen vstup s tecke ktery dali na hadici topeni za el.cerpadylko a vystup reduktoru do hadice za chladicem vody,je to dochlazovaci hadice.Proste nikdo mi nevychvali zadneho technika.Jsou to jenom placalove a hlavu majisnad jen jako spunt na krku - asi aby jim tam neteklo.Po nejake dobe jsem si to predelal jako Legend - uz jsem to psal - predelal minuly tyden.Topeni jde lepe - protoze nyni mi neodchazi vetsina vody do chladne zelezne trubky zpet do motoru,ale vse je v jednom okruhu.Samozrejme reseni je to docasne.je treba pri vyuziti klimy vypnout privod topeni,ale to by znamenalo zapojit LPG pred kohoute topeni.Mozna v lete.Pak pripojit podtlak na kouhoutek topeni a je to.
Radiator topi uz lepe,ale zatim to neni ono.Mel nekdo rozdelany radiator ,myslim tim jak jsou poskladany jednotlive brizky-trubky?Jde to do serie,tzn.prutok vody projde pres kazdou cast radiatoru?
Legionar ma pravdu,kontrolu el.cerpadla a kdyz tak zapojit naporad.
Dale mam spatny temostat,nemuze to byt tim?Auto se mi ale zahreje na 90 stupnu a cidlo teploty je teste nad hadici ,ktera jde do okruhu topeni.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1259 sec,0.0994 z toho dotazů.