Témata příspěvků | |
tlumex | Zdravim ted resim dilema jake obuti na omegu rv.96 2,0 16V vubec tomu nerozumim &| ale podle testu co sem nasel na internetu by pripadaly v uvahu tyto kousky BRIDGESTONE Turanza ER300 DUNLOP SP Sport 01 GOODYEAR Excellence Vse v rozmeru 205/65 r15 Dokaze mi nekdo poradit? Chci aby auto bylo stabilni na suchu a trosku i na mokru a abych nemusel kupovat kazdy rok novy Sim sim dobri lide poradte |
Poslední odpovědi | |
Martas | Opet 100x omylane tema ale abys nerek .... Odkaz |
omegalukin | Pokud vím, tak tohle potvrzení o použití nestandartních rozměrů pneu může vydat jen oficiální zástoupení automobilky v ČR (ne každý autorizovaný dealer/servis). Konkrétně pro značku Subaru za to ale chtěli poměrně velký finanční obnos, jehož výši si již přesně nepamatuji. Jak u Opla, netuším... |
Motýlek | Zdravím,na STK mě prudili ohledně rozměru pneu,pravda že oprávněně,nebot ty co byly na autě neodpovídaly TP,ale zjistil jsem že existuje každou automobilovou firmou vydaný seznam použitelných rozměru pneu ke každému typu auta,neví někdo kde by se to dalo sehnat?na dopravce by to vědět mohli,ale bylo mi poraděný abych tam šel až se zjištěnou informací a nechal si je do TP jednoduše dopsat.Dík za rady. |
Tomin | Asi jo, mozna ze ty moje horsi vlastnosti byly zpusobeny druhem gumy. Jsou to asi jeste Polaris 1 a na ne jsem tady v jinem threadu necetl zrovna chvalu. Takze to tim asi jen potvrzuju. |
Sup | Ještě vloni jsem jezdil na zimáčcích DUNLOP WS 3D a byl jsem s nima vcelku spokojený. Letos ale chci vyzkoušet něco jiného, tak jsem na plecháče nazul PIRELLI SnowControl 190. V rozměrech nelaboruju, v zimě jsem na OmB neměl nic jiného než 195/65R15. V první řadě je to kvůli řetězům, kdy tento rozměr je poslední "schválený" pro jejich použití (jak výše naznačil i Tomin). Při větším rozměru kol zůstává mezi povrchem kola s nasazeným řetězem a nepohyblivými částmi vozu málo místa. Za druhé si myslím, že užší kolo je vyhodné nejen v horských oblastech na sněhu, ale i na prosolené břečce, kdy předpokládám, že se užší kolo rychleji "prořízne" na podklad. Plavání na suché silnici se v zimě nebojím, protože nejezdím jak Chiron. V zimě se mi zdají být užší pneu, vzhledem k často se měnícím podmínkám na silnici, výhodnější. |
mates | Tomin: a vo to dé, né? Zatáčka...vypnout TC, pedál na podlahu...a plný ruce práce na dalších 100 metrů _; Ale asi to bude jak říkáš...po městě je to jedno, jenže vyjedeš na vysočinu, kde je samá sněhobřečka či sníh... Ale zkušenosti nemám, v zimě jsem měl vždycky 195 |
Tomin | Tohle zni rozumne: Optimální šířka zimních pneumatik záleží na tom, v jaké oblasti jezdíte. Pokud bydlíte v horách a celou zimu jezdíte po silnicích, které nejsou odklizeny, pak oceníte spíše užší pneumatiky - tíha vozu bude tlačit na menší plochu a vzorek bude na sněhu mnohem efektivnější. Pokud ale jezdíte spíše po rozsolených silnicích nebo dokonce suchých cestách, pak by i zimní pneumatiky měly být širší. Na užších byste v takových podmínkách příliš “plavali”. Odkaz |
Tomin | To, ze uzsi je lepsi mate nekdo vyzkousene v realu. Ja bych to moc netvrdil. Na takoveto domaci jezdeni, kde v Cechach ted zima znamena par centaku ujezdenyho sneho, bych rekl ze sirsi je lepsi. Dokonce jsem cetl takovy nazor, ze na dnesni tezsi auta jsou sirsi lepsi. Uzsi jsou lepsi akorat v tom, ze maji lepsi zaber v hlubokem snehu, ne ? Sirsi maji vetsi stycnou plochu, tedy vetsi prenesene sily jak pri zaberu, tak pri brzdeni. |
mates | Já jsem na zimu zvolil 195/65/15...užší je lepší a cena je nízká, páč se jich dělá asi milion druhů |