• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní :: Re: Záporný postoj k zaslepení EGR
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
xroll
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 00:59:19
Tohle se píąe na Odkaz
Tak uľ nevim. Má to bejt nějakej odborník na diagnostiku.


Datum: 27.04.2005 23:07:18
Jméno: Viktor Hetcl, DiS
Email: Email
Předmět: RE : EGR ventil a jeho negativní vlivy při jeho vyřazení...
Systém přepoątění výfukových plynů, označovaný jako EGR systém (popř. AGR systém angl.) má několik úkolů a to za prvé rapidně sníľit mnoľství oxidů dusíku (NOx), které jsou pro ľivotní prostředí a lidský organismus velmi zatěľující a které vznikají převáľně při velké, či plné záteľi motoru díky ąpičkovým vysokým tlakům a teplotám při hoření směsi, popř. nafty ve válci (spalovacím prostoru). Za druhé má sníľit oběcně objem výfukových plynů a tím i mnoľství emisí tím, ľe motor spaluje jiľ jednou spálenou směs paliva se vzduchem, popř. vzduchu a vstříknutého paliva (nafty), tak si sniľuje tento podíl výfukových plynů a emise samozřejmě také.
Pokud EGR ventil ucpete, tak nejen, ľe neprojdete na úředním měření emisí, ale také motoru budete tímto ąkodit, nebo» zde nebude nic, co by tyto ąpičkové tlaky a teploty ve válci sniľovalo...
Navíc v zemích EU je tento zásah velmi tvrdě trestán vysokými pokutami, protoľe se jedná o těľké poruąení předpisů o ochraně ovzduąí a ľivotního prostředí...

VIKTOR HETCL, DiS.
Poslední odpovědi
happy
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 12:45:12

Xroll, to je aspoň slovo chlapa.
xroll
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 12:33:53

Vyřkli jste tedy nad ním ortel. Budią zaslepen, zapomenut a vzpomínka na něj svrľena do propasti hovadin jimiľ nás opruzují ekologičtí teroristé. _legion
riwal
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 12:16:49

Já integrály nepočítám - měl bych ???
Počítám jen prachy

A prohřeąil jsem se proti pravidlům poradny, kaju se Bade a uľ to neudělám, hlavně mě nesmaľ nebo nezamkni



[ Upraveno Čt kvě 26 2005, 12:18 ]
happy
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 11:42:13

jinak nevím, za co ten název mluví. Můľeą mít lidi, kteřá jsou inľenýři pakajo jako prase a lidi s maturitou nebo vyučený, kteří sice nepočítají integrály, ale v praxi je strčí do kapsy... Není to o titulech, je to o mozku.
happy
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 11:40:09

Libe, ale já jsem taky a k tomu jeątě dodělávám Bc. to sis mě taky zaąkatulkoval?
Lib
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 11:18:31

Jak nekde vidim titul DiS tak si automaticky delam obrazek - uplny hovadiny. A v drtive vetsine tomu tak je. (kdo nevi, tak DiS znamena Diplomovany Specialista ... uz ten nazev mluvi za vse)
happy
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 10:47:51

jen bych zareagoval:
"Pokud EGR ventil ucpete, tak nejen, ľe neprojdete na úředním měření emisí..."
...a pak se probudil v pohádkovém království. Celý je to kec od začátku do konce. Jen jsem si vybral větu, která je do očí bijící a se zbytkem je to zrovna tak. Howgh, to uľ se tu fakt jednou řeąilo.
Yper
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 10:00:23

Riwi, předběhl jsi mne. Tohle napsal zase jeden, který dostal (sloľil zkouąku) "nejakou" odbornost v oblasti měření a monitorování emisí a moľná, jak naznačuje Praetor, je jedním z těch anarchisticky zaloľených ochranářů ®P.
Kaľdopádně princip motoru spočívá ve vytvoření co největąí teploty ze spáleného paliva ve směsi s oxidační látkou, která se rozpíná a nemůľe-li se rozepnout bez překáľky, tak na základě toho ve stávajícím objemu stoupá tlak, kteráľto síla je vyuľita jako pohybová energie na pístu a dál je přenáąena na kola.
Čím větąí hmotu oxidační látky do spal. prostoru vpravím, tím dokonalejąí spalování vstříknutého paliva zajistím.
Budu-li recirkulovat spaliny, tak samozřejmě o to méně kyslíku tam dostanu.
Navíc EGR na naftě je otevřen hlavně jen v rozsahu cca volnoběhu aľ do cca 1400 ot/min., kdy údajně vzniká nejvíce NOx - mé zkouąky o pokus zaslepení EGR, kdy se pravidelně rozsvěcela diagnostika motoru. Při vyąąích a dokonce vysokých otáčkách, ŘJ chybu zaslepeného EGRu nezaznamenala.
Kaľdopádně recirkulací spalin se NOx sniľuje, ale také se zvyąuje obsah CO na úkor CO2, který vzniká při dokonalém spalování a současně se zvedá obsah nespálených uhlovodíků, které jsou pro dýchací aparát savců karcinogenní. O to víc se pak musí snaľit váą katalyzátor tohle vąe zachytit. O co víc se snaľí, o to více se mu zkracuje jeho ľivotnost. Je vyroben z platiny, wolframu a příp.iridia - nebo kombinací. Aby ale mohl správně pracovat, tak musí mít tu správnou teplotu - ve skutečnosti bývá uvnitř rozľhavem téměř do ruda.
Příklad za vąechny - známý si namontoval intercooler, čímľ dostane do auta větąí hmotu vzduchu- 1. přínos - zvýąení výkonu
2. sníľila se mu teplota - větąí objem vzduchu, se spálením ohřeje mnohem méně, ale díky rozpínavosti větąí hmoty jsou tlaky po spálení větąí.
Napsal jsem to proto, aby i váhavci a pochybovačníci si v tom mohli alespoň trochu udělat jasno.
riwal
Odeslal: Thursday 26 May 2005 - 06:53:27

2xroll: Tak tenhle ľvást uľ tu proběh.
Teď přemejąlim jestli na to budu znova odpovídat, ale ne kaąlu na to.
Snad jen malíčkost, je zajímavé, ľe nové motory tohle extra super vylepąení jiľ nemají.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0719 sec,0.0249 z toho dotazů.