Témata příspěvků | |
"N" | Prosím o radu, když někdy nastartuji nebo stojím nějakou dobu na volnoběhu stane se že po rozjetí jde s výfuku modrý kouř, nic hustého ale je namodralý jak pálí olej, když zkoušel jet za mnou kolega tak během jízdy nic. A mám problém i s tím že po nastartování to zní jak bych měl děravý výfuk ale po zahřátí je pryč. Servis tvrdí že ve výfuku díra není???? Auto je omega r.v.1998 s motorem 2.0 16v. Předem děkuji za vaše rady a podměty. |
Poslední odpovědi | |
Colommbo | Že olejové páry z odvětrání klikové skříně zasírají škrtící klapku, je pravda. A možná, je-li toho oleje trochu víc a nasaje se do motoru, to může být příčinou zadýmení... |
"N" | Zajedu pro jistotu do servisu a dám vědět. Koukal jsem na video jak měl zřejmě ruplé svody ale příjde mi to trochu jinej zvuk. Tak uvidím. Dneska jsem ještě zkusil vyčistit hadice od odsavače olej. par plus klapku a nezakouřila si tak uvidím. |
Colommbo | Myslíš ten zvuk po nastartování, který po zahřátí motoru zmizí? Hydroštely to s velmi vysokou pravděpodobností nebudou - vadné se projevují spíš jakýmsi zvláštním tikotem, který je sice jemný, ale je slyšet a je celkem dobře rozeznatelný (vadný hydroštel či hydroštely přestane či přestanou vymezovat ventilovou vůli a cvaká vlastně příslušný ventil, ventily.) S kouřením motoru nemají nic společného. |
"N" | Mohou to být hydroštely ??? |
"N" | Spotřeba oleje je nepatrně vyšší ale nic závratného a neustale pod povolenou hranicí podle servisu ale koukal jsem na hadici odlučovače par oleje a je zaolejovaná. |
Colommbo | Viděl bych to na gufera ventilů (vlastní zkušenost - při studeném startu po delším stání si trochu zahulí a při delším stání na studený volnoběh občas čmoudne taky, při jízdě pak už nic.) Jak jsi na tom se spotřebou oleje...? Příčina divného zvuku po nastartování mě zrovna nenapadá - katalyzátor...? |