Témata příspěvků | |
nocturne.op.15 | Ahoj a klidné povánoční odpoledne všem. Dnes napadl hnusný a místy bílý sníh a já si u svého miláčka (Caravan 3.2V6 AT) všiml poměrně nepříjemné skutečnosti: při přidání plynu do prokluzu má zadek docela hnusnou tendenci utíkat doleva (vždy). Jakoby diferenciál zabíral výrazně nestejnoměrně. Zimní pneu stejně ojeté, překvapivě i dobře nasazené, bez alarmujícího opotřebení. Nezdá se, že by to někde přibržďovalo, ostatně Legend mi dělal brzdy na zadku před nedávnem. Ruční brzdu přimrzlou nemám, neb jí nepoužívám. Samozřejmě vzniká otázka - proč? Pravděpodobně bude nemocný diferenciál, ale kde a jak? Díky za tipy a hezký zbytek svátků všem! |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | díky za odpovědi, zatím pořád nevím kde je zádrhel. Ale asi to nakonec nebudu řešit, omega bude asi muset z domu výměnou za 4x4 |
Jerry | Samozřejmě že jsem nemyslel čerpadlo jako takový bylo to obrazně. Jinak podrobně je to tu někde popsaný jak se rozsypal mě. Tady to je Odkaz |
Colommbo | A sakra... Já tedy nejsem (auto)mekánik, ale takhle bych si funkci difu s omezeným prokluzem (limited slip) nepředstavoval a o nějakém "čerpadle" v difu taky nic nevím, notabene "samosvor" přece žádná planetová kola nemá (první obrázek je normální dif, druhý je limited slip)... |
Jerry | Ahoj Omegy nikdy tzv. samosvor neměli. Má to podobné chování , ale je to trochu jinak. Ofiko se tomu říká "diferenciál s omezeným prokluzem". Dle nastavení to jede 32-38% samosvoru mezi koly. Systém je řešen čtyřmi planetami v diferenciálu (místo dvou) tzn. dvě hřídelky křížem a na každé dvě kola a brzdovým systémem na každé straně diferáku poháněné v podstatě vnitřním hydraulickým čerpadlem který je součástí diferenciálu. Pokud se některá část něco !! prostě přestane fungovat tak se diferák chová jako kdyby jedno kolo prokluzovalo. To že může být chyba v TC to je taky pravda ale to je v této kombinaci na delší povídání. |
JardaB | No tak to se svet v prdel obratil uz takhle brzo??? |
Anonymní | Colommbo na to kápnul správně. Pravděpodobně nemáš samosvor, ale máš TC plus. TC přibržďuje motor, jak správně píšeš, ale TC plus kromě motoru přibržďuje i zadní kola a nahrazuje tak samosvor. Chybu máš tedy tam. Proto taky když vypneš TC tak se ti závada neprojevuje. Jaký máš obrázek na tlačítku kterým vypínáš TC? |
Anonymní | Colommbo na to asi kápnul, jen moc nechápu proč. S vypnutým TC se to chová nepoměrně lépe, respektive švihne to zadkem na tu či onu stranu podle aktuální situace na silnici. Ale pokud vím, nemá TC nic společného s rozdělením momentu mezi kola, jen přibržďuje motor na výkonu, není liž pravda? Ad samosvor - 3.2 AT jinou konfiguraci - pokud vím - nemá ani neměla. Otázka pochopitelně je jak na tom jsou lamely Geometrie - hm, tomu bych se na našich silnicích nedivil. Co bylo před měsícem OK, to už dávno nemusí být pravda. |
JardaB | tak gumama to asi podle vzorku nebude. Napada me spatna geometrie... Samotne pribrzdovani nejakeho kola by snad na ujizdeni do strany nemelo mit vliv - bud hrabe jedno a nikam to neujede, nebo hrabou obe a pak se nic nepribrzduje. |
Anonymní | Podle čeho jsi poznal, že máš samosvor? |