• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v :: Re: Katalyzátor Omega 3.2V6
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Kraťas
Odeslal: Saturday 12 January 2013 - 20:48:09
Zdravím pánové, měl bych zas po dlouhé době jeden dotaz. Na mojí 3.2V6 mi zlobí katalyzátory. Opakovaně se mi poslední dobou rozsvěcovala kontrolka emisí a při načtení závad vždy vyskočilo, že "katalyzátor nedosahuje mezních hodnot" (nebo tak nějak). V katalyzátorech na poklep nic nechrastí, takže vypálené a vysypané nejsou, ale lambda sondy před i za katalyzátorem (na každé větvi výfuku jsou 2) vykazovaly při měření prakticky stejné hodnoty - takže směs spalin před i za katalyzátorem je defakto stejná, tzn. že katalyzátory umírají
Když jsem se jen tak ze sportu optal v autorizáku na cenu nových katalyzátorů, šel jsem do kolen - bylo to pomalu víc než zůstatková hodnota auta Takže buď se na opravu vykašlu a budu jezdit dál se svítící kontrolkou (a na STK budu muset nějak uplatit měření emisí), nebo zkusím nějaký univerzál. Na ty mám bohužel dost rozporuplné reference - v servise mi říkali, že už se jim prý párkrát stalo, že namontovali do auta univerzální katalyzátor a nic se nezměnilo, stejná chyba se objevila znovu. Proto bych se chtěl zeptat, jestli s podobným problémem někdo nemáte zkušenost, nejlépe jestli nemůžete doporučit konkrétní katalyzátor, který by se dal použít (případně jestli se někomu doma neválí rozstřelená 3.2V6 na díly, s funkčními katy ). Předesílám že relevantní jsou informace z aut s motory, které plní EURO3 - tj. 3.2V6, 2.6V6 (a asi 2.2?). Předem díky za jakoukoli odpověď k věci.
Poslední odpovědi
Fastarrow
Odeslal: Monday 08 December 2014 - 00:53:40

a jak to dopadlo? Fastarrow
wisastar
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 22:56:12

nj ale takovou momentalne nemam
nebi007
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 20:32:37

Wisastar: rozpoznani konektoru bych udelal pomoci diagnostiky. postutne je budes pripojovat a na diagnostice uvidis kde je pripojena a kde neni.
nebi007
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 20:26:21

Kratas: jestli jsi to meril takhle dukladne osciloskopem a sondy tvori pekne sinusovky tak si take myslim ze jsou v poradku.
Kraťas
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 15:31:51

nebi007 napsal ...

Jake hodnoty lambdy vykazovaly? nedavno jsem resil stejny pripad na OC 2.2. Kolik ma auto najeto a byly nekdy meneny sondy? Jestli sondy ukazuji nejakou konstantni hodnotu s treba mirnou korekci tak tvz. zamrzly a jsou po smrti. spravne maji hodnoty pulsovat v presne periode od 0,1 - 0,8V. Mam video pred a po vymene lamby a tam je videt hezky rozdil. Na OC 2.2 jsem vymenil pouze prvni ridici sondu, ta druha ma kontrolovat kat ale zamrzla tak sikovne ze mi nedela problemy. Jinak tu sondu jsem mel vymenit daleko driv, auto mnohem lepe jede a spotreba sla vyrazne dolu 1,5-2l. Po tomto zjisteni jsem se zajimal i o lamby na OC 3.0 a tam bylo to same - zamrzle lamby ktere menili hodnoty pouze v zavislosti na teplote. v autokelly jsem vychytal vyprodej a koupil 2 lamby za 224kc Vycitam si ze sem jich nevzal vic, ted za jednu tu samou chteji 2100kc.


Auto má teď na tachometru 153 tisíc, ale kolik má najeto doopravdy, to je samozřejmě otázka - nejsem první majitel. Když jsem ho kupoval, mělo údajně 95 tisíc, což odpovídalo i údajům v servisce, ale myslím si o tom své. Záznam o výměně lambda sond z předchozí historie není, já je neměnil také. Ale podle výsledků měření nevypadají na to, že by byly nefunkční. Na přední lambdě vypadal grafický výstup z měření jako velmi pěkná pravidelná sinusovka, jedna křivka jako druhá, všechny prakticky se stejným maximem i minimem, zhruba v té úrovni, kterou uvádíš. Podle mého názoru ukázkový průběh pro funkční lambda sondu. Na zadní lambdě byl průběh o něco posunutý, víc rozkolísaný, některé výkyvy byly větší a některé menší, ale mezní hodnoty byly prakticky stejné, jako na přední lambdě. A pro obě řady válců to vypadalo prakticky stejně. Žádná z lambda sond se nechovala tak, že by stabilně vykazovala stejné nebo podobné hodnoty. Pokud to správně chápu, při správné funkci katalyzátoru by napětí na přední lambdě při konstatních otáčkách motoru mělo pravidelně kolísat, jak si řídící jednotka opakovaně obohacuje a ochuzuje směs - a tak se mi taky obě přední lambda sondy chovají. Na zadních lambdách by také měla být křivka pravidelná, tvarem by měla kopírovat křivku přední lambda sondy, ale maxima i minima by měly být při správné funkci katalyzátoru menší (křivka by měla mít plošší tvar) - což by mělo odpovídat jinému složení spalin za katalyzátorem. U mě bohužel obě zadní lambdy dosahují podobných mezních hodnot, jako přední
wisastar
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 13:59:57

Nekdy ta kontrolka zhasne a vydrzi to treba tyden. Pak se zase rozsviti. Ty sondy chci stejne vymenit preventivne. Vymenim je i s vahou vzduchu.
wisastar
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 13:58:04

Asi jenom dve. Auto ma najeto 165 tis a meneny nebyli. Jezdim teda na plyn ale hlasi to ze je spatna jedna sonda a sviti kontrolka motoru. A zere mi to 18 litru plynu (2.6 V6).

Jeste by me zajimalo jak poznam ktery konektor je na kterou sondu? Vsechny 4 jsou stejne a kdyz sem menil automat tak sem si nebyl jistej jestli sou zapojeny spravne.
nebi007
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 13:23:23

Wisastar: Bosch s konektrem za 1600 je slusna cena. budes kupovat 4 kousky?
nebi007
Odeslal: Sunday 13 January 2013 - 13:21:21

Bosch doporucuje vymenu po 160000km pokud ma auto pres 200000 a nikdy nebyly meneny je podle me velmi mala sance ze meri lambdy spravne. Mereni emisi Ti neoveri spravnou funkci katu, pokud je v haji sonda motor spatne spaluje a z toho plynou i spatne emise a to muze byt klidne kat v poradku.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0841 sec,0.0294 z toho dotazů.