• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Opel Agila - Nájezd minivanů


autor: Freez

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez1.jpg[/ehs]


S příchodem druhé generace ztrácí Opel Agila pověst ošklivého káčátka, jeho nástupci to náramně sluší. Zkoušeli jsme i dvojče Agily, nové Suzuki Splash.

Hranatá, nepříliš atraktivní, ale prostorná, variabilní a praktická. Tak vidí aktuální Agilu sami představitelé Opelu.
Nástupce si má zachovat veškeré přednosti a přidat svěží vzhled a radost z jízdy. Jestli se mu to daří, jsme zjišťovali v okolí Marseille a jen o pár týdnů dříve v nedaleké Nice se sourozencem suzuki Splash. Suzuki tvoří s Opelem osvědčený tým, model Wagon R + se stal základem právě končící Agily.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez2.jpg[/ehs]



Na rozdíl od nepřitažlivé předchůdkyně nás novinka okamžitě chytla osrdce. Karoserie doslova hraje nápaditými křivkami a obzvlášť v pestrých barvách je to fešanda. Autíčku prospěla změna proporcí, nyní se blíží spíše malým autům než minivanům: je o 20 cm delší, 6 cm širší a 7 cm nižší. To ale nic nemění na tom, že se do ní bezvadně nastupuje. Líbila se nám hluboko vykrojená horní partie zadních dveří usnadňující přístup do druhé řady.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez3.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez4.jpg[/ehs]



Po usednutí za volant jsme pocítili japonské geny. Design volantu a středového panelu známe z různých modelů Suzuki, stejně tak provedení přístrojové desky z tvrdého plastu. E srovnání s předchůdcem, ale i součastnými konkurenty musíme vyzdvihnout líbivé oblé křivky a vysokou kvalitu dílenského zpracování. Pokud holdujete barvám, přijdete si na své. Nabízí se řada kombinací, barevná mohou být i sedadla, lemování středového tunelu, nebo samotná palubní deska. Vzhledem k převážně městskému provozu přijdou vhod rozměrné odkládací schránky.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez5.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez6.jpg[/ehs]


I výrazně větší auta by si mohla půjčovat sedadla malého Opelu. Vpředu jsme si hověli na nebývale širokých sedácích, dlouhá a příjemně tuhá opěradla nás potěšila dobrým držením těla. Také vzadu se sedí pohodlně, opěradla sahají vysoko stejně jako hlavové opěrky.
S výškou 185 cm jsme si „za sebe“ sedli bez problémů, rezerva mezi koleny a silným opěradlem předních sedadel byla minimální. Na rozdíl od čtyřmístné předchůdkyně je nová Agila určena pro pět cestujících, na dlouhé štreky to ale vzhledem k úzké karoserii nebude.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez7.jpg[/ehs]


Kufr o základním objemu 255 litrů (o 15 l méně nežli minulá generace) odpovídá očekávaní i konkurentům, praktické využití zlepšuje slušný prostor na drobnosti pod podlážkou a možnost sklopit opěradla (výbava Enjoy dělená), čímž vznikne 1050 litrů a vzorně rovná podlaha.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez8.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez9.jpg[/ehs]


Jako první startujeme základní litrový tříválec, který pochází stejně jako výkonnější dvanáctistovka z dílen Suzuki. Zvuk není tak hrubý jako třeba u škodováckého HTP, po vytočení ale jasně odhadnete počet válců. Výkon 48 kW vypadá solidně, v praxi jsme se však potýkali s velmi omezenou pružností a dynamikou. Zákazník prahnoucí po nízké ceně a minimálních nákladech na provoz bude asi spokojený, svou Agilu ale bude muset provozovat jen vlažně.
Citelně lepší svezení nabídla dvanáctistovka s63 kW, s ní jsme neměli ani na dálnici pocit outsidera. Motor běží ve srovnání s litrem klidněji, deklarovaný nárůst spotřeby o půl litru není nijak dramatický.

Během jízdy jsem si pochvaloval dobrý komfort odpružení, agilita a jistoty v zatáčkách vyvolali vzpomínky na Suzuki Swift, z něhož pochází základ podvozkové platformy. Řízení pomáhá příjemně nastavený elektrický posilovač, řazení probíhá přesně a po krátkých drahách, trochu nám ale vadila vysoká gumová manžeta, překážející pohodlnému uchopení páky. Překvapil zcela originální tón oznamující blikání směrovek.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez10.jpg[/ehs]


Poslední nabízený motor, Opelův turbodiesel o objemu 1,3 litru, jsme vyzkoušeli v Suzuki Splash, které se kromě pozměněného designu od Agily nijak neliší. Přímovstřikový čtyřválec běží vyrovnaně, utlumení je na slušné úrovni. Plný zátah turba se dostavije již při 1600 ot./min, jednotku se vyplatí účinně točit asi do 4500 ot./min, o tisíc otáček víše zasahuje elektronický omezovač. Nejčastěji jsme využívali pásma kolem dvou tisíc otáček, tady má turbodiesel největší sílu 190 N.m. Na okruhu dlouhém 130 km jsme se v průměru vešli pod pět litrů nafty.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez11.jpg[/ehs]


Oba modely sed budou rodit v Maďarské továrně Suzuki v Ostřihomi, součastná Agila se vyrábí v Polsku. Splash dorazí do Česka na přelomu května a června, nejprve s motorem 1,2 a manuálem, v září se přidá litrový tříválec, dvanáctistovka se čtyřstupňovým automatem a turodiesel. Základní cena by se měla tipem podle německého ceníku pohybovat kolem 250 tisíc korun. Oplík přijde během srpna rovnou v plné zbroji všech motorů a převodovek, s cenou by se chtěl importér vejít do tří set tisíc. To je podle nás přehnaný odhad když i v Německu startuje Agila na 9990 Eur, což je cca 253 tisíc korun. O jiné než pětidvéřové verzi se neuvažuje, otázku na sportovní Agilu OPC nám produktová manažerka s úsměvem nechala nezodpovězenou.
Zdroj Svět motorů.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/42_agilafreez12.jpg[/ehs]



Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0505 sec,0.0222 z toho dotazů.